کد خبر 1219036
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

میز تلویزیون یکی از مهمترین وسایل دکوری در منزل محسوب می‌شود، چرا که تلویزیون از جمله وسایلی است که مرکز توجه قرار گرفته و به همین دلیل هم زیبایی و تناسب میز تلویزیون با سایر وسایل موجود در دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی دارد، در این مقاله قصد داریم نکات انتخاب میز تلویزیون ست متناسب با مبلمان منزل را برایتان شرح دهیم.

انتخاب میز تلویزیون ست متناسب با مبلمان منزل

خرید میز ال سی دی جدید

همان‌طور که گفتیم میز تلویزیون یا میز ال‌سی‌دی از اهمیت زیادی در دکوراسیون برخوردار است، در بسیاری از منازل، از میز تلویزیون به عنوان نقطه کانونی استفاده می‌شود، به همین دلیل هم تناسب آن با مبلمان از جمله نکاتی است که در زمان خرید میز تلویزیون باید به آن دقت کنید.

میز تلویزیون‌ها انواع مختلفی دارند که متناسب با انواع سبک‌های دکوراسیونی طراحی شده‌اند بنابراین به راحتی می‌توان با یک انتخاب مناسب، دکوراسیون زیبا و چشم‌گیرتری را ارائه کرد. در سال‌های اخیر نصب ال‌سی‌دی به دیوار باعث شده است که سبک جدیدی از میزهای تلویزیون را شاهد باشیم که با طراحی سنتی و قدیمی این مدل میزها کاملا متفاوت است، با این وجود هنوز هم میز تلویزیون نقش مهمی در زیبایی این بخش از منزل خواهد داشت، حتی در صورتی که تلویزیون خود را به دیوار نصب کرده باشید می‌توانید از میز تلویزیون برای قرار دادن دستگاه پخش، المان‌های دکوری چون مجسمه، گلدان و ... استفاده کنید.

انواع میز تلویزیون از  نظر طراحی

میز ال‌سی‌دی را می‌توان بر اساس طراحی و شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم کرد که هرکدام از آنها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است و می تواند در انتخاب نهایی تاثیرگذار باشد، در این بخش انواع میز تلویزیون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میز تلویزیون مدرن

در سال‌های اخیر استفاده از دکوراسیون مدرن بسیار مورد توجه بوده است،  شاید بتوان گفت که یکی از زیباترین سبک‌های دکوراسیونی که متناسب با زندگی امروز طراحی شده، سبک دکوراسیونی مدرن است، خرید میز تلویزیون مدرن در این سبک از دکوراسیون کار چندان سختی نیست چرا که اصولا در سبک مدرن چیدمان مهمترین اصل طراحی مینیمال لوازم دکوری و توجه به سادگی است، به همین دلیل هم مشغولیت ذهنی برای انتخاب طرح و رنگ در این سبک چیدمان کمتر است.

در دکوراسیون مدرن معمولا از مبلمان طرح ال در پذیرایی یا نشیمن استفاده می‌شود، از جمله دیگر شاخصه‌های سبک چیدمان مدرن استفاده از رنگ‌های روشن و درخشان است، به همین دلیل هم پیشنهاد می‌شود که از یک میز تلویزیون با طراحی خطی و ساده به رنگ سفید، قهوه‌ای، فندقی، عسلی یا استخوانی استفاده کنید، انتخاب این رنگ‌ها باید متناسب با رنگ مبلمان صورت گیرد، به طور مثال در صورتی که مبلمان شما دارای رنگ روشن است بهتر است سراغ رنگ سفید یا استخوانی بروید، البته میز تلویزیون به رنگ طبیعی چوب هم می‌تواند انتخاب جذابی به نظر برسد.

هرچه مبلمان انتخابی از سوی شما رنگ تیره‌تری داشته باشد باید رنگ میز تلویزیون را نیز تیره‌تر انتخاب کنید، یک نکته مهم در انتخاب رنگ وجود دارد و آن این است که اگر جسارت کافی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، مثلا ترکیب مبلمان رنگ تیره با میز تلویزیون رنگ روشن یا برعکس.

انتخاب میز تلویزیون ست متناسب با مبلمان منزل

میز تلویزیون کلاسیک

در یک دکوراسیون کلاسیک استفاده از چوب حرف اول را می‌زند، بنابراین مبلمان به کار رفته در این سبک از دکوراسیون معمولا نیم استیل و کلاسیک هستند، شاخصه این مدل مبلمان چوب‌های طبیعی به کار رفته در آنها است که دارای منبت کاری‌های ظریف و زیبا است، بنابراین در انتخاب میز تلویزیون نیز باید این نکته در نظر گرفته شود.

میز ال‌سی‌دی کلاسیک دارای طراحی پیچیده‌تری نسبت به میز مدرن است، در این مدل معمولا سعی می‌شود که میزها به صورت پایه‌دار و یا استفاده از چوب‌های منبت کاری شده در بدنه میز تلویزیون طراحی شوند، رنگ مناسب برای این سبک میز ال‌سی‌دی نیز انواع توناژ رنگ قهوه‌ای، عسلی، فندقی و کاراملی است، باید دقت داشته باشید از آنجایی که محصولات چوبی در سبک دکوراسیونی کلاسیک دارای بخش‌های کار شده هستند، هرچه میز انتخابی شما رنگ تیره تری داشته باشد، این منبت کاری‌ها جلوه بیشتری خواهد داشت. البته در زمان انتخاب میز ال‌سی‌دی باید به هارمونی و تناسب رنگ آن با مبلمان دقت داشته باشید. می‌توانید از طیف‌های رنگی یک شکل و یا از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

دکوراسیون لاکچری

در دکوراسیون سبک لاکچری عموما از مبلمان استیل استفاده می‌شود، در این سبک چیدمان فضای کافی برای انتخاب المان‌های کار شده و یا ترکیب کردن چندین المان به منظور ایجاد فضای بصری بیشتر وجود دارد، همانطور که گفتیم اگر قصد میز ال‌سی‌دی جدید دارید باید تناسب آن با نوع مبلمان حفظ شود به همین دلیل هم در یک دکوراسیون سلطنتی میز  تلویزیون مناسب میزی است که دارای بدنه چوبی کار شده و پایه دار و دارای طراحی با اشکال مدور و منحنی است، مثلا انتخاب یک میز تلویزیون به شکل یک منحنی خمیده در حالی که دارای منبت کاری‌های بسیار روی بدنه و پایه‌ها است یک انتخاب مناسب برای سبک دکوراسیون سلطنتی به نظر می‌رسد.

در دکوراسیون سلطنتی از رنگ طلایی و سفید در چیدمان بسیار استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانید از این رنگ‌ها در انتخاب میز تلویزیون بهره‌مند شوید.

انتخاب جنس میز تلویزیون

در حال حاضر غالب میز تلویزیون های موجود در بازار از جنس چوب یا ام‌دی‌اف هستند، میز تلویزیون از جنس ‌های‌گلس نیز یکی از محبوب ترین انواع میز تلویزیون در سال‌های اخیر بوده است، انتخاب هریک از این اجناس بستگی به سبک دکوراسیونی و نوع مبلمان موجود در فضای پذیرایی یا نشیمن خواهد داشت، در صورتی که دکوراسیون سلطنتی یا کلاسیک دارید بهترین انتخاب میز تلویزیون چوبی است،  این میزها دوام و استحکام بسیار بالایی دارند ضمن این که از نظر ظاهری نیز بسیار زیبا هستند، در دکوراسیون مدرن اغلب از میزهای ام‌دی‌اف و های‌گلس استفاده می‌شود، تنوع بالای طرح و رنگ و سبک طراحی مدرن این مدل میزها می‌تواند مکمل خوبی برای این سبک از دکوراسیون باشد.

البته باید خاطر نشان کرد که انتخاب جنس میز تلویزیون بستگی به نوع دکوراسیون دارد، در حال حاضر استفاده از میز تلویزیون‌های شیشه‌ای یا ترکیب چوب و شیشه و یا ام‌دی‌اف و شیشه نیز بسیار رواج دارد و می‌تواند در میان انتخاب‌های مناسب قرار گیرد،  در هرصورت باید توجه داشته باشید که انتخاب نهایی شما باید از نظر طرح، رنگ و  ظاهر تناسب خوبی با مبلمان و سایر اجناس موجود در دکوراسیون داشته باشد.

یک میز تلویزیون مناسب می تواند به عنوان نقطه کانونی در چیدمان در نظر گرفته شود، به همین دلیل تاثیر شگفت‌انگیزی در زیباتر دیده شدن مبلمان و دکوراسیون نشیمن یا پذیرایی خواهد داشت.

انتخاب میز تلویزیون ست متناسب با مبلمان منزل

قیمت میز تلویزیون

بودجه‌ای که برای خرید میز ال‌سی‌دی در نظر می‌گیرید بستگی به متریال تولیدی، اندازه و ابعاد و طرح میز تلویزیون انتخابی شما دارد، دامنه قیمت در این محصول بسیار گسترده است، بنابراین می‌توانید با هر سقف بودجه ای یک انتخاب متناسب داشته باشید.

قیمت میز تلویزیون اثاث چین با توجه به این که کلیه محصولات سایت اثاث چین مستقیما از کارخانه به مشتری عرضه می‌شوند بسیار مناسب و رقابتی است، ضمن این که جدیدترین مدل‌های میز تلویزیون موجود در بازار ایران را می‌توانید در اثاث چین مشاهده کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس