کد خبر 1219123
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
رزمایش دفاع سایبری "فتح یک" ارتش برگزار شد

رزمایش فتح یک ارتش با هدف افزایش قدرت دفاع و مقابله با تهدیدات سایبری برگزار شد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری رزمایش مشترک دفاع سایبری فتح یک آجا با بیان اینکه موضوع توسعه توان دفاع سایبر در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، اظهار داشت: همزمان با افزایش قدرت دفاع سایبر، به‌دنبال این هستیم که توان مقابله با تهدیدات سایبری ارتش را ارتقاء دهیم.

وی گفت: موضوع سایبر امروز به‌عنوان بُعد پنجم صحنه نبرد مطرح است و یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در ارتقای توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ایران رقیب نزدیک آمریکا و چین در تولید انبوه پرنده‌های بدون سرنشین نظامی+عکس

امیر سیاری ادمه داد: بی‌توجهی به بحث سایبر به‌عنوان یک موضوع جدید، می‌تواند آسیب‌هایی را به توان رزم وارد کند، اما به خاطر اینکه ما غافلگیر نشویم و بتوانیم توان رزم خود را حفظ کنیم و بالا ببریم، موضوع توسعه توان دفاع سایبر در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) روی این موضوع تأکید فراوان دارند، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت موضوع سایبر در ارتقای توان مقابله با تهدیدات، اقدامات گسترده‌ای انجام داده و با پرورش نیروی انسانی بویژه جوانان خلاق، توانمند و ماهر در بحث سایبر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش همچنین با اشاره به تأمین تجهیزات لازم و سازماندهی مناسب دفاع سایبری در ارتش افزود: پیش‌بینی اجرای رزمایش‌های دیگری در مقیاس‌های مختلف نیز به عمل آمده که در آینده اعلام خواهیم کرد و رزمایش مشترک دفاع سایبری فتح یک، نمونه موفقی از این رزمایش‌هاست.

دریادار سیاری ادامه داد: بهره‌گیری از تاکتیک‌هایی که ساخته و پرداخته ذهن پویای همین نیروهای جوان است و بحمدالله امروز در فضای سایبر در خدمت ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند از جمله دستاوردهای این رزمایش است.

وی تصریح کرد: در این رزمایش نقاط قوت بسیاری داشتیم که به دنبال توسعه آن هستیم و ان‌شاالله آسیب‌های خود را در خصوص تهدیدهای سایبری نیز با رزمایش‌هایی که بزودی برگزار خواهیم کرد به حداقل و به صفر می‌رسانیم و همزمان با افزایش قدرت دفاع سایبر، توان مقابله با تهدیدات سایبر و پاسخگویی به آن را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

همچنین امیر سرتیپ «ناصر مختارزاده» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزیابی طرح‌های راهبردی توان دفاع سایبری در سطوح راهبردی، عملیاتی تاکتیکی و تکنیکی، ارتقاء قدرت برنامه‌ریزی تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران، احصاء و توسعه توان دفاع سایبری ارتش جمهوری اسلامی ایران، طراحی قدرت مواجهه خردمندانه با تهدیدهای سایبری و به‌کارگیری افسران سایبری در کنار نخبگان با تجربه جهت انتقال دانش از جمله اهداف برگزاری رزمایش دفاع سایبری فتح یک ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: امروزه تسلیحات و تجهیزات دفاع سایبری به گونه‌ای در حال توسعه است که با دقت، سرعت و هوشمندی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فناوری و اطلاعات را به خوبی به خدمت گرفته‌اند.

امیر مختارزاده با اشاره به بومی بودن تجهیزات رزمایش دفاع سایبری فتح یک ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این رزمایش با یک نگاه راهبردی در حوزه سایبر و با استفاده از نیروهای جوان، با انگیزه و با دانش طرح‌ریزی و اجرا شد و در اهداف کلان نیز، طراحی قدرت مواجهه قوی‌تر با تهدیدات سایبری و افزایش تاب آوری و بازدارندگی در سطوح مختلف، ارتقای قدرت برنامه‌ریزی برای تصمیم‌سازان در حوزه سایبری و درنهایت توسعه توان دفاع سایبری ارتش جمهوری اسلامی ایران را در برنامه‌ها و رزمایش‌های آتی مد نظر داریم.

ارتقای قابلیت دفاع سایبری ارتش از حالت ایستا به داینامیک
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش با اشاره به اینکه عدم وابستگی تجهیزات امنیتی فنی به کشورهای دیگر سبب شد که تجهیزات مذکور در زمان رزمایش، متناسب با نوع حمله‌های نیروی یورشگر تنظیم شود، افزود: این بدان معناست که قابلیت دفاع سایبری ارتش از حالت ایستا به حالت داینامیک و پویا تغییر و ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افسران جوان ما با استفاده از بستر سامانه‌های بومی و جهانی و بهره‌گیری از هسته‌های مجازی چند صد نفره عملیات پدافندی را انجام دادند.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده آجا به‌صورت سرزده از محل برگزاری رزمایش دفاع سایبری فتح یک ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند و از نزدیک روند برگزاری این رزمایش و بخشی از اقدامات نیروهای شرکت‌کننده را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • BTG IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 2
    عالی دمتون گرم
  • صابر IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 0
    بندرامام بعد حملات سایبری ۶ماه قبل به روال قبل برنگشته
  • صابر IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 0
    الآن 6ماهه پرونده جانبازی رو دادم برای ارتش،مخابرات01 لویزان متاسفانه 1ساعت وقت نمی‌زارن برای انجام این کار...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس