"دودکش۲" در راه شبکه یک/ ماجرای قالیشویی آقا فیروز!

مجموعه کمدی اجتماعی "دودکش۲" به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، قرار است بعد از سریال "زیرخاکی۲" خود را به آنتن شبکه یک سیما برساند.

به گزارش مشرق، دودکش سریال نام‌آشنایی است که برای اولین بار در رمضان ۱۳۹۲ روی آنتن رفت. فصل دیگری توسط محمدحسین لطیفی تحت عنوان "پادری" ساخته شد و حالا فصل دوم "دودکش" به کارگردانی برزو نیک‌نژاد قرار است بعد از پایان پخش سریال "زیرخاکی۲" خودش را به آنتن شبکه یک سیما برساند. 

این سریال، برای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲ تولید شده و قرار بوده در صورتی که سریال پایتخت آماده نشود، روی آنتن برود و پخش آن پس از تعطیلات نوروز نیز ادامه یابد. اما با آماده‌شدن آن سریال، شبکه یک با انجام تغییراتی در سریال دودکش، این سریال را در ۲۴ قسمت برای ماه رمضان در نظر گرفت. سری دوم این مجموعه نیز در سال ۱۳۹۵ به نام پادری به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شد.

دودکش، زندگی افرادی را در قالب طنز به تصویر می‌کشد که با مشکلات مالی و دیگر درگیری‌های زندگی‌شان، دست و پنجه نرم می‌کنند. بعضی از آنان مثل فیروز، به خدا توکل می‌کنند و دست‌ روی زانو گذاشته، از جای برمی‌خیزند و بعضی دیگر مثل نصرت، برادر همسر او، نگاه‌شان را به دستان دیگران می‌دوزند. فیروز مرد خانواده‌دوست و زحمت‌کشی است که به همراه خانواده و آشنایانش، یک قالی‌شویی را اداره می‌کند؛ اما با پلمپ شدن درب محل کار و زندگی او توسط مأموران شهرداری، دردسرهایش دوچندان می‌شود.

لوکیشن اصلی داستان یک قالیشویی است که اتفاقات با مزهٔ زیادی در آنجا رخ می‌دهد. هومن برق نورد و بهنام تشکر و امیرحسین رستمی نقش‌های اصلی داستان هستند که پس از کارهای موفق ساختمان پزشکان و دزد و پلیس بار دیگر با همکاری هم سریالی طنز و بامزه روایت می‌کنند.

فصل دوم "دودکش" از اواخر سال ۱۳۹۹ جلوی دوربین رفت و فقط تنها توقف این سریال به علت ابتلای چند بازیگر سریال به کرونا، به بیش از دو هفته نرسید. گروه این روزها در تهران مشغول تصویربرداری‌اند و نیمی از فیلمبرداری پیش رفته و مراحل فنی هم توأمان جلو می‌رود. پیگیری‌ها نشان می‌دهد قرار است بعد از پایان پخش فصل دوم "زیرخاکی" در شبکه یک سیما پخش شود. جالب است که اغلب سکانس‌های سریال در شمال شرقی تهران و منطقه بلوار ارتش تصویربرداری می‌شود. 

هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و بهنام تشکر گروه بازیگران «دودکش ۲» را تشکیل می‌دهند و به تازگی الهام اخوان نیز به این ترکیب اضافه شده است.

در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته‌اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است! بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده‌تر از قبل شده است و با عقبه‌ای که از آنان سراغ داریم، ماجراهایی آغاز می‌شوند که بی هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و به ویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تاثیرگذار هستند!»

پخش سریال «دودکش» از سه‌شنبه ۴ خردادماه ساعت ۲۲ در شبکه تماشا آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پخش این مجموعه تا آغاز فصل دوم مجموعه دودکش ادامه خواهد داشت و بدین ترتیب دو فصل این مجموعه به صورت متوالی از شبکه تماشا پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس