نیروی نظامی آمریکا در سوریه

تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با اشاره به اقدام آمریکا در ایجاد گروه تروریستی ـ تکفیری داعش، گفت: هدف آمریکایی ها از این اقدام، واگذار کردن قدرت در عراق به بعثی ها بود.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «احمد عبدالساده» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در آستانه هفتمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای مبارزه با داعش، سخنانی را در این زمینه مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر و کارشناس عراقی با اشاره به اقدام آمریکا در ایجاد گروه تروریستی تکفیری داعش، گفت: هدف آمریکایی ها از این اقدام، آواره ساختن عراقی ها به ویژه شیعیان بود.

بیشتر بخوانید:

توصیه به کادر فنی برای دیدار با عراق

عبدالساده در ادامه یادآور شد: آمریکایی ها تلاش کردند فضایی را رقم بزنند که شیعیان در عراق از قدرت کنار بروند. در واقع، آمریکایی ها به دنبال واگذاری قدرت به بعثی ها بودند. وی پیشتر نیز سخنانی را در حمایت از حشد شعبی مطرح کرده بود.

در همین ارتباط، عبدالساده گفته بود: برخی به دنبال آن هستند تا نیروهای حشد شعبی را تضعیف کنند. هدف اصلی و اساسی از تضعیف نیروهای حشد شعبی در برهه کنونی تقویت داعش در عراق است.

این کارشناس عراقی در ادامه اظهار داشت: طی روزها و هفته های اخیر شاهد آن هستیم که سلسله اقدامات تروریستی علیه حشد شعبی در نقاط مختلف عراق تشدید شده است. این نشان می دهد که توطئه بزرگی علیه این گروه در جریان است.

وی همچنین عنوان کرد: تمام کسانی که با حشد شعبی مبارزه می کنند و برای تضعیف آن تلاش می کنند، حامی داعش هستند. پیشتر نیز «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرده بود که مقابله با حشد شعبی پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس