کد خبر 1230586
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
رئیسی نمایه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پنجمین بخش از سومین مناظره انتخاباتی که بخش پایانی بود، گفت: خود را در برابر مردم مکلف می دانم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در  بخش پایانی مناظره و جمع بندی صحبت‌های خود تاکید کرد: در بحث بنزین، تصمیم گیرنده دولت و طرح آن در جلسه شورای هماهنگی فقط به دلیل هماهنگی صورت گرفت. بخشی که مصوبه داشت این بود که این پول باید در جهت تولید مصرف شود و میان مردم تقسیم شود.

روحانی باید پاسخگوی طرح بنزینی باشد

رئیسی ادامه داد: در اجرای طرح بنزین بسیار بی تدبیری شد. مردم برای اینکه بدانید در این موضوع مسئول و مقصر کیست گزارش دبیرخانه شورا وجود دارد و گزارش مسئولین عالی رتبه قضایی وجود دارد، بنابراین اولین پاسخگو در این مورد باید آقای روحانی باشد و این طبق اسناد و مدارک است.

ما در زمینه عدالت عقب هستیم

وی تاکید کرد: همه مسائل و همه کسانی که در این رابطه بودند خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد. در دولت و ریاست جمهوری اولین نکته، جهت گیری است‌. باید دید دولت جدید چه جهت گیری دارد. جهت گیری ما در مسیر عدالت است. ما در زمینه عدالت عقب هستیم. دولت که می‌خواهد اجرای عدالت کند باید بتواند ظرفیت‌های کشور را مورد استفاده قرار دهد و بتواند از همه نیروهای انسانی کارآمد در کشور استفاده کند و قدرت اجماع‌سازی داشته باشد.

دولت عدالتجو باید یک قدرت اجرایی قوی داشته باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت عدالتجو باید یک قدرت اجرایی قوی داشته باشد والا برنامه ششم و هفتم توسعه داریم اما به بسیاری از آنها عمل نشده است. برنامه بسیار مهم است و کارنامه هم موید برنامه است. وقتی می‌گوییم این کارها باید بشود، باید نشانه‌هایی هم بر اجرا وجود داشته باشد.

رئیسی بیان کرد: مردم بدانند که رئیس جمهور، رئیس همه مردم است و نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد. حق هر ایرانی تضمین شده است، اهل سنت، شیعه، بازنشسته، کارگر، کشاورز و زن و مرد و همه برای رئیس جمهور، مردم هستند و هیچ فرقی با هم ندارند.

وی در پایان اضافه کرد: رئیس جمهور در برابر همه تکلیف دارد و مردم هم نسبت به او حق دارند. مردم! شما به گردن دولت حق دارید و ما خود را مکلف به پیگیری مسائل شما می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس