کد خبر 1231021
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

نکات خرید لپ تاپ دانشجویی به حدی مهم است که خرید یک لپ تاپ اشتباه دوران دانشجویی را سخت‌ می‌کند! دانشجویان در هر رشته‌ای که تحصیل کنند در کنار یک گوشی موبایل که با آن می‌توانند یک سری از کارهای خود را انجام دهند بهتر است یک لپ تاپ شخصی داشته باشند.

 https://lh4.googleusercontent.com/q7oEpoM71LU9PnfjRLWWDt10mVwiYUhJZRJkN4quxih8_fir8nZv9tSgxloQZgno3BmWLRXd2K1RAxn66K2WUYlKL1KlSGnmJrip1rUzn-9gXMnNgmWJTbGPavSagw

خیلی از تکالیف دانشجویی هستند که برای انجام آن‌ها به یک لپ تاپ نیاز است. استفاده از اینترنت به منظور دسترسی به منابع علمی روز و انجام تحقیقات از نیازهای یک دانشجو است. در برخی از رشته‌ها نیاز است که با نرم افزارهای تخصصی کار شود. از این رو تنها داشتن یک گوشی موبایل، کافی نیست! انجام پروژه‌های مختلف در طول دوره دانشجویی یکی دیگر از مواردی است که به وسیله یک لپ تاپ مناسب باید انجام شود. سوالی که در ذهن هر دانشجویی هنگام خرید لپ تاپ شکل خواهد گرفت این است که کدام لپ تاپ برای من مناسب است؟

مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ دانشجویی

برندهای مختلف تولید کننده لپ تاپ سعی می‌کنند مدل‌های مختلف را با توجه به کاربردهای مختلف تولید کنند. مشخصات فنی هر مدل، آن را برای یک کاربرد به خصوص مناسب‌تر می‌کند. البته لپ تاپ‌هایی در بازار وجود دارند که از پس هرکاری بر می‌آیند اما هزینه زیادی برای آن‌ها باید پرداخت کرد. از زوایای مختلف به یک لپ تاپ دانشجویی نگاه می‌کنیم تا بتوانیم یک راه‌کار مناسب برای خرید ارائه دهیم. در نهایت با مراجعه به صفحه خرید لپ تاپ در فروشگاه تیمچه می‌توانید مدل‌های مختلف را بررسی کنید.

صفحه نمایش مناسب برای انجام کارهای دانشجویی

همه چیز به کارایی و استفاده دانشجو از لپ تاپ مربوط می‌شود. یکی از مهم‌ترین موارد صفحه نمایش لپ تاپ است. زیرا یک دانشجو ساعت‌های زیادی را قرار است به این صفحه نمایش نگاه کند. در صورتی که یک دانشجو بخواهد کارهای گرافیکی انجام دهد نیاز دارد که این صفحه نمایش از کیفیت خیلی خوبی برخوردار باشد و رنگ‌های طبیعی را به نمایش بگذارد. اما در صورتی که تنها برای کارهای تحقیقاتی و انجام تکالیف از لپ تاپ استفاده شود یک صفحه نمایش معمولی نیاز را برطرف می‌کند.

خروجی‌های متنوع

دانشجویان ممکن است نیاز به پورت‌های مختلفی داشته باشند. برای مثال دانشجویان برای ارائه باید لپ تاپ را به ویدیو پروژکتور کلاس متصل کنند. وجود پورت HDMI یا VGA برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد. البته با استفاده از مبدل‌هایی که در بازار موجود هستند می‌توان پورت‌های USB را به انواع خروجی تبدیل کرد، اما این کار هزینه را بیشتر می‌کند.

https://lh5.googleusercontent.com/Sz7HwpAB3d014e-We-pghNeqCQ41WY7CDUdv3k8bX2-t_HW0ajYw35XnXcvSwaOZ4vnCfzkeTuL5Z53ybvShULoZU-qpdxa0b007dw3dDLNfQe7LYDAxsaR9eLQtEw

وزن مناسب و قابلیت حمل و نقل

افرادی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند برای شرکت در کلاس‌های مختلف نیاز به حمل و نقل لپ تاپ خود دارند. وزن و ابعاد لپ تاپ دانشجویی باید به گونه‌ای باشد که حمل آن آسان باشد. استفاده از یک لپ تاپ سنگین در کنار دیگر وسایل یک دانشجو مانند چندین کتاب و جزوه که در کیف باید همراه داشته باشد، بسیار خسته کننده خواهد بود.

سخت افزار مناسب لپ تاپ دانشجویی

دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی که دارند و پروژه‌هایی که انجام می‌دهند از نرم‌ افزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از دانشجویان مانند دانشجویان رشته‌های مهندسی ممکن است به سخت افزار قدرتمندتری نیاز داشته باشند. قدرت بیشتر رم و سی‌پی‌یو برای کسانی که پردازش‌های هرچه برنامه‌های گرافیکی سنگین‌تری بر روی لپ تاپ اجرا شود نیاز به یک کارت گرافیک قدرتمندتر را افزایش می‌دهد. اما اگر کارهای خیلی سنگین با لپ تاپ انجام نشود نیازی به سخت افزار خیلی قوی نیست.

باتری و شارژدهی مناسب

کسانی که مدت زمان زیادی از روز را با لپ تاپ کار می‌کنند، شارژدهی مناسب اهمیت زیادی برایشان دارد. دانشجویان نیز در این دسته افراد قرار می‌گیرند. در مکان‌های مختلف مانند محوطه دانشگاه یا خوابگاه، سر کلاس درس و کتاب‌خانه لازم باشد که از لپ تاپ استفاده کنند. شاید در همه این مکان‌ها یک پریز برق در دسترس نباشد. البته اگر تمام ویژگی‌های یک لپ تاپ برای شما مناسب بود و فقط مشکل شارژدهی داشته باشد یک راه حل وجود خواهد داشت. استفاده از پاور بانکی که بتواند لپ تاپ را شارژ کند نگرانی از بابت شارژ باتری را از بین می‌برد. برای مشاهده و بررسی انواع پاور بانک می‌توانید به صفحه بررسی و خرید پاوربانک در تیمچه مراجعه کنید و انواع مختلف این کالا را به راحتی از این فروشگاه سفارش دهید.   

بودجه دانشجویی برای خرید لپ تاپ

معمولا دانشجویان برای خرید تجهیزات بودجه زیادی در اختیار ندارند. لپ تاپ‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارند همیشه برای دانشجویان محبوبیت بیشتری داشته‌اند. در صورتی که یک دانشجو نیازهای خود را از یک لپ تاپ به طور مشخص بداند می‌تواند از مواردی که برای او ضرورت ندارد صرف نظر کند. این‌کار باعث می‌شود از مدل‌های ارزان‌تری که در بازار وجود دارد بتواند انتخاب کند. برای مثال همه دانشجویان نیازی به استفاده از سی‌پی‌یو با توان بالا ندارند و توجه به همین یک مورد می‌تواند قیمت لپ تاپ را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

https://lh5.googleusercontent.com/CM8ocX-Mq8wbkIGKZo5qsdL4W8fQdu-3hdUoB4BJAu7X68_lHlc4ZhV_pl0zAKkXII_s0bI_jsBtqtZjwTL29Sx3eY5v503vYQska_SX0EDCuEht8MAO-ibUBg9wsQ

لپ تاپ‌هایی که مخصوص دانشجویان تولید شده‌اند

در برندهای مختلف تولید کننده لپ تاپ، سری مجزایی با نام لپ تاپ دانشجویی دیده نمی‌شود. یعنی ما لپ تاپی را مشاهده نمی‌کنیم که از نام آن بتوانیم متوجه شویم که این لپ تاپ ویژگی‌هایی دارد که برای یک دانشجو مناسب است. مدل‌های مختلف باید با معیارهایی که گفته شد بررسی شوند. برای مشاهده مشخصات لپ تاپ‌های مختلف می‌توان به فروشگاه تیمچه مراجعه کرد. استفاده از فیلترهای مختلف در این وب سایت جست و جو را راحت‌تر می‌کند. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس