کد خبر 1232315
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
چرا نباید در شب هندوانه بخوریم؟

دانشمندان هندی می‌گویند مصرف هندوانه در شب برای بدن مضر است.

به گزارش مشرق به نقل از فود ان دی تی وی، هندوانه یکی از میوه‌های بسیار پرطرفدار در هوای گرم است. این میوه سرشار از لیکوپن بوده و به دلیل آب زیاد و کالری کم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود.

متخصصان در تابستان همواره بر مصرف میزان کافی آب تاکید دارند. خوشبختانه هندوانه به دلیل دارا بودن سطح قابل توجهی آب، می‌تواند کم آبی بدن در طول روزهای گرم تابستان را جبران کند. همچنین به دلیل دارا بودن ریز مغذی ها، هندوانه گزینه‌ای مناسب برای مصرف به عنوان میان وعده است.

در حقیقت ۹۴ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد و این میوه غنی از لیکوپن، پتاسیم، و دیگر مواد مغذی است. همچنین به دلیل آنکه هندوانه دارای سطح مناسبی از فیبر است، به سلامت دستگاه گوارش افراد کمک شایانی می‌کند. برخی افراد عادت دارند در وعده شام یک غذای سبک مانند نان، هندوانه و پنیر میل کنند. گرچه هندوانه میوه‌ای خوشمزه و دارای مواد مغذی است، اما توصیه می‌شود این میوه را در شب و پیش از به بستر رفتن مصرف نکنید.

یکی از متخصصان هندی در این باره می‌گوید: من به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی‌کنم پس از ساعت ۱۹ هندوانه مصرف کنند. در حقیقت هندوانه کمی اسیدی است و اگر در شب مصرف شود می‌تواند با ایجاد اختلال در دستگاه گوارش، باعث کند شدن روند هضم غذا در زمانی که فرد تحرک کافی ندارد شود. بهترین زمان برای خوردن هندوانه ساعت ۱۲ تا ۱۳ و زمانی است که دستگاه گوارش بیشترین فعالیت را دارد.

اصلی‌ترین دلایل از منظر دانشمندان هندی که افراد نباید در شب هندوانه مصرف کنند شامل موارد ذیل است:

۱- مصرف هندوانه در شب باعث بروز مشکلات گوارشی و در راس آن "سندرم روده تحریک پذیر" می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی معده در روز بعد شود. به دلیل آنکه در شب روند هضم غذا کند می‌شود، به طور عمومی توصیه متخصصان این است که از خوردن مواد غذایی شیرین و اسیدی در شب اجتناب کنید.

۲- به دلیل آنکه هندوانه دارای میزان قابل توجهی قند طبیعی است، مصرف آن در شب می‌تواند در برخی افراد باعث چاقی شود.

چرا نباید در شب هندوانه بخوریم؟/ منتشر نشود

۳- هندوانه دارای حجم بالایی از آب است. این موضوع بدان معناست که خوردن هندوانه پیش از خواب، فرد را مجبور به مراجعه مکرر به توالت در طول شب خواهد کرد. این موضوع کیفیت خواب فرد را کاهش می دهد و باعث احساس خستگی در روز بعد می‌شود. بدیهی است مصرف شبانه هندوانه در کودکانی که به دلیل خستگی حوصله مراجعه به توالت را ندارند شب ادراری را به دنبال خواهد شد.

۴- مصرف هندوانه در شب می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست در فرد شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مصرف هندوانه خواص بی شماری برای بدن دارد. از این رو، نباید مصرف متعادل آن را متوقف کنید. بهتر است هندوانه را از صبح و تا بعد از ظهر پیش از ساعت ۱۹ در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • avdt IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    30 4
    شکر خدا ما اصلا قدرت خرید هندوانه را نداریم!، نه تنها هندوانه، بلکه سایر میوه ها هم همینطور!، فقط مرفهین بی درد دولتی میتوانند بخورند!؟.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      8 1
      علی برکت الله
    • بهرام IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      آفرین بجا گرفتید.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    یک مقاله ی دیگر گفت شب قبل از خواب هندوانه بخورید گویا هندی ها عاقلترن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    افرادی که تشنج و صرع و خواب روی شبانه دارند در شب اصلا هندوانه،خرمالو،گریپ فوروت مصرف نکنند
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    تا پارسال میگفتیم گیلاس و البالو گرونن یه هندونه میخریم پنج هزار تومان امسال شده کیلویی پنج هزار تومان
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    5 0
    دوستان بیاید خوزستان هندونه بخر ید ارزون تر از همه جا مفت مفت.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 2
      چنده اونجا؟؟؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      2 0
      پول بلیط رفت و برگشتش رو حساب کن بیاییم بخریم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    7 3
    معده ازکجامیفهمه شبه یاروز
  • محمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    طبق باورهای طب سنتی ایرانی نه تنها هندوانه بلکه بهتر است مصرف هرنوع میوه را درشبها محدود یا اصلا" حذف کنیم طلایی ترین زمان مصرف میوه فاصله بین دووعده غذایی(صبحانه وناهار) می باشد وخوردن همزمان وعده غذایی ومیوه به استثناء میوه زیتون باعث مشکلاتی برای دستگاه گوارش می گردد.
  • ر IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    اطلاعات عالی بود متشکرم
  • عبد اله IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    باعرض سلام .انانکه مدت زمان مدیدیست گاها بدلایل مختلف بخاطر طبعشان ومصرف بعضی چیز های گرم مثل سیر شکلات وخامه ایها وغیره دچار افت های دهانی میشوند.وعموما دارو ها بی اثرند .اینجا تنها هندوانه است که میتواند بهتر از هرداروعی چاره ساز وبهبودی سریع حاصل کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس