کد خبر 1235222
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳
سقوط آمریکا - نمایه

«میسی گری» موزیسین آمریکایی گفت: وقت آن رسیده که پرچم منسوخ تفرقه افکن ایالات متحده عوض شود و پرچمی جدید جایگزین شود. این پرچم دیگر نماینده دموکراسی و آزادی نیست.

به گزارش مشرق، «میسی گری» موزیسین سیاهپوست آمریکایی به تازگی در ادامه اعتراضات گسترده رنگین پوستان در سخنانی جنجال برانگیز به پرچم این کشور حمله ور شده و آن را مایه ننگ توصیف کرده و آن را منسوخ می داند. سخنانی که به شدت در رسانه های آمریکا و جهان با واکنش های مختلفی مواجه شده است.

پرچم آمریکا باید عوض شود!

او در بیانیه خود می گوید: وقت آن رسیده که پرچم تفرقه افکن ایالات متحده عوض شود و پرچمی جدید جایگزین شود.

«میسی گری» آوازه خوان سیاهپوست می گوید وقت آن است که به دلیل اغتشاشات ۶ ژانویه در پایتخت، پرچم منسوخ آمریکا جایگزین شود.

زنی که می نوشت «تلاش می کنم» حالا می گوید وقت آن است که برای اتحاد مردم حول آن «شکوه قدیمی»(پرچم) دست بکشید.

پرچم آمریکا باید عوض شود!

خانم گری این تفسیر را در مطلبی با عنوان «برای نوزدهم، آمریکا به پرچم جدیدی نیاز دارد که همه ما بتوانیم به آن احترام بگذاریم» منتشر کرد.

وی نوشت: «یادداشت دریافت شد: زمان جایگزینی پرچم آمریکا است. پرچم آمریکا به عنوان رمز یک اعتقاد خاص ربوده شده است. خدا آن مومنان را رحمت کند، آنها می توانند آن را داشته باشند. حالا این پرچم مانند کنفدراسیون(اتحاد)، پاره پاره، منسوخ، تفرقه افکن و نادرست است. این پرچم دیگر نماینده دموکراسی و آزادی نیست. این پرچم دیگر نماینده همه ما نیست. منصفانه نیست که مجبور شویم آن را گرامی بداریم. زمان یک پرچم جدید فرا رسیده است.»

پرچم آمریکا باید عوض شود!

سپس خانم گری بر روی نقص قابل درک نماد ستاره ها و نوارهای سفید روی پرچم تمرکز کرد و گفت: نوارهای سفید نشان دهنده خلوص و بی گناهی است. آمریکا عالی است. زیبا است، که اصلا چنین نیست! آمریکا نه تنها خالص نیست بلکه شکسته و تکه تکه شده است.

در پنجم و ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، در واشینگتن، دی.سی. تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کرده و از درخواست ترامپ از معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و کنگره برای رد کردن پیروزی رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن حمایت کنند.

پرچم آمریکا باید عوض شود!

دست کم ۱۰ نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند و پس از عبور معترضان از نیروهای امنیتی و ورود به مجموعه کاخ کنگره ایالات متحده، چندین ساختمان در این مجموعه تخلیه شدند. در بعدازظهر چهارشنبه، موریل باوزر، شهردار واشینگتن، دی. سی، اعلام کرد که از ساعت ۶ بعد از ظهر همان روز، در این شهر منع رفت‌وآمد برقرار خواهد بود.

پرچم آمریکا باید عوض شود!

ترامپ در طی سخنرانی خود به هواداران خود دستور داد تا به سمت پایتخت آمریکا بروند تا اطمینان حاصل شود که انتخابات ۲۰۲۰ منتفی است. متعاقباً گروهی طرفدار ترامپ به کنگره رفتند و سرانجام به ساختمان حمله کردند. در آن زمان کنگره در جلسه ای بود که شمارش آرا کالج انتخابات را انجام می‌داد و در مورد آن بحث می‌کرد. این جلسه به مخالفت سناتور تد کروز از تگزاس و پائول گوسار، نماینده مجلس از منطقه چهارم کنگره آریزونا، نسبت به شمارش آراء آریزونا در کالج انتخاباتی انجامید. معترضین با شکستن موانع امنیتی توانستند به کاخ کنگره آمریکا وارد شوند، و تالار سنا را اشغال کنند در حالی که نگهبانان برای جلوگیری از ورود معترضین به طبقه تالار مجلس نمایندگان اسلحه‌های مسلح را کشیدند. سپس چندین ساختمان در مجموعه کاخ کنگره آمریکا ایالات متحده تخلیه شدند و متعاقباً درب‌های ورودی ساختمان‌های مجموعه قفل شدند.

پرچم آمریکا باید عوض شود!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    40 10
    امریکا سرزمین غصب شده ی بومیان اون منطقه هست و باید پس گرفته بشه.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      امریکا قرار بود تجزیه شه قرار بود جنگ داخلی رخ بده چی شد پس؟
  • IN ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 12
    هر کس در شهر خودش یه نژاد پرسته یه سیاهپوست تو کشور خودش نژاد پرسته همون طور که در افریقا زال هارو به بدترین شکل میکشن
    • طوبی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      15 0
      البته کشتن زال ها در آفریقا بعلت نژاد پرستی نیست یه سری اعتقادات خرافی و جادوگری منشا این جنایات هست
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 0
      امریکا کشور ارزوهاست همه اونجا شرایط عالی برای زندگی دارن و درامد بسیار بالا. خیلی از همین سیاه پوستا هستن که تو امریکا سرمایه میلیارد دلاری دارن و در تمام مناصب عالیرتبه حضور دارن مثل ریاست جمهوری که تا 5 سال پیش دست یک سیاهپوست بود.در حالیکه اگه این سیاهپوستا تو کشور بومی خودشون بودن نهایت الان داشتن واسه موز از درخت بالا میرفتن
  • داچی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    15 8
    سیاهپوستان مفلوک ترین شهروندان آمریکا هستند آثار دو سه فرن تحقیر، ستم، کشتار و تنفر از آنها همچنان به ترس و بغضی فرو خفته در نهاد سیاهان تبدیل شده است.
    • یدالله IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      4 20
      با وجود تنفر ابدی از نژاد پرستی وای بزرگوار سیاه بودن خودش یک عامل تفاوت ضاهری هست .وای به حال کشوری که ما در آن هستیم و بدون حتی این تفاوت ظاهری دهها نوع نژاد پرستی از عقیده و نگرش گرفته تا نژاد با ژن برتر ،سید ، رزمنده و ... بر قرار است . قدری به اشکالات خود بپردازید تا به دیگران.آنها در کشور دمکراتیک فرصت اصلاح دارند کما اینکه تاریخ نشان داده از 100 سال پیش تا کنون سیاه و سرخ فرصت رئئیس جمهور شدن پیدا کرده اند اما شما چه؟؟؟
    • مهدی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      15 4
      آقا یدالله، آیا اینجا دانشگاه رفتن کرد ها و ترک ها و بلوچ ها و اعراب سخت تر از فارس هاست؟ آیا کسی رو به جرم عرب بودن کتک میزنن؟ آیا آمار دستگیری ترک ها از فارس ها بیشتره؟ آیا ...؟ لطفا چرت و پرت نگید. من نمیگم اینجا نژادپرستی وجود نداره، اما این نوع نژادپرستی با نژاد پرستی ای که توی آمریکا صورت میگیره کاملاً متفاوته. اینجا بیشتر قومگرایی صورت میگیره نه نژادپرستی. شما فکر کردی چون اوباما رئیس جمهور شد پس دیگه نژادپرستی توی آمریکا خیلی کم هست؟ پس اینهمه تظاهرات رو چرا مدام راه میندازن؟
    • سپهر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      5 2
      این یدالله لهجه افغانی داره. اگر افغانی نیست بیاد و بگه که نیست.
    • یدالله IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 10
      من اگر افغانی هم باشم افتخار میکنم .بیانات مشمئز کننده خانم سپهر نشانه و تاییدی بر گفتار بنده است . شما باید یاد بگیرید که چرا عادت دارید خار را در پای دیگران میبینید ولی دسته بیل رو تو چشم خود نمیبینید .ببخشید این لحن شایسته خانم سپهر بود که یاد بگیره توهین نکنه.
    • سپهر IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      اولاً سپهر یک اسم مردانه است نادان. دوماً بدون شک تو ایرانی نیستی و فقط در کشور ما زندگی میکنی و مثل زالو می‌مکی. تبار خودت هم پنهان کردی و هیچی نگفتی. 100درصد به چیزی که در پست قبلی گفتم باور پیدا کردم. تو از همونهایی
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 1
    می تونن از رنگ سیاه و سفید و قرمز عمودی استفاده کنند به نشانه سه رنگ پوستی که ملت آمریکا را تشکیل می دهند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 3
    مشرق جون بازهم داری رو اعصاب زیباکلام راه میری ها حواست باشه
  • مهدی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 13
    اینقدر که مردم ما و مسئولین نگران امریکا و پیگیر مسائل آنها هستند، پیگیر مسائل ایران نیستند. دوستان ارزشی و مسئولان لطفا برن امریکا تا ما یک فکری برای کشور خودمان بکنیم.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      5 10
      تو خیلی غلط میکنی برای دیگران تصمیم میگیری بعدم بیسواد نادان خودشون گفتن این پرچم پرچم دموکراسی نیست
    • کامران IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 2
      مهدی تیتر کارکردش اینه که بخونی ببینی مشکلت یا علاقت کدوم مطلبه بری همونو‌ بخونی.الانم با این موضوع حال نمیکردی خب باز نمیکردی بخونی داداش
    • ابرام IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 2
      آقا نظرشو مهدی گفته. درست هم گفته اینجا همه کاسه داغتر از آشن.... بیسواد هم او بی تربیتی است که تحمل نظر مخالف را ندارن و گستاخی می کنه
  • مارشال JP ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 1
    اون ستاره ها نشان صهیونهای نژادپرست است مجلس و دولت هم زیر دست اونهاست هیچ کسی حتی مردم امریکا هم نمیتوانند نشان های اون پرچم را تغییر بدهند هرکجا یهودی صهیونیستی باشد نژادپرستی در انجا وجود دارد اگر روزی دولت پادشاهی ناپاک زادگان یهودی انگلستان بزیر کشیده شد انوقت شاید پرچم امریکا هم امکان تغییر داشته باشد اما تا الان که سربازان امریکایی و انگلیسی فقط و فقطط بنفع یهودیهای ناپاک جنگیده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس