کد خبر 1235549
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
آمریکا

نظامیان روسیه مستقر در شمال سوریه به دلیل آنچه نقض پروتکل امنیتی اعلام شده، مسیر تردد کاروان نظامی آمریکا را مسدود کردند.

به گزارش مشرق، نظامیان روس مسیر گشت نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه را به اتهام نقض پروتکل امنیتی مسدود کردند.

به گزارش وبگاه «العربی» به نقل از شبکه خبری «راشاتودی» مسیر تردد چهار دستگاه خودروی زرهی آمریکا روز شنبه پس از مداخله نظامیان روس در امتداد جاده «ام۴» در ده کیلومتری غرب شهر «تل تمر» در استان «الحسکه»، مسدود شد و آن‌ها مجبور به برگشت شدند.

به گفته منابع مطلع این امر به دلیل نقض پروتکل‌های امنیتی موجود بین مسکو و واشنگتن توسط ایالات متحده بوده است. روسیه اعلام کرده که ایالات متحده از قبل تحرکات نظامی خود را اعلام نکرده بود.

روسیه در درگیری‌های سوریه در سال ۲۰۱۵  به «بشار اسد» رئیس جمهور روسیه برای عقب راندن گروه‌های تروریستی کمک کرد. روسیه هنوز حضور نظامی مستحکمی در این کشور دارد. ایالات متحده اخیراً اعلام کرده که قصد دارد صدها نظامی خود را از خاورمیانه از جمله سوریه خارج سازد.

استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(موسوم به قسد که غالبا از شبه نظامیان کُرد هستند) قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده‌ اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

نظامیان آمریکا اکثر میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه را تحت اشغال خود گرفته‌اند و با ارسال بی وقفه کامیون‌های خود اقدام به سرقت نفت و تقویت حضور خود در آنجا می‌کنند.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح و مخالفان دولت سوریه اخیرا اعلام کردند که  آمریکا ده‌ها کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق شمال شرق سوریه ارسال کرده است.

گروه موسوم به هماهنگ کننده امور مسلحین  به تازگی گزارش داد که ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، ۵۰ دستگاه کامیون حامل سلاح را از عراق به پایگاه‌های خود در استان الحسکه سوریه ارسال کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس