کد خبر 1235625
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
رئیس جمهور صربستان

رئیس جمهور صربستان در پیامی ضمن تبریک به رئیسی، تأکید کرد که این کشور کماکان مصمم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، «الکساندار ووچیچ» رئیس جمهور صربستان با ارسال پیامی خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و در مسئولیت خطیر تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرده است.

الکساندار ووچیچ در این پیام تاکید کرده است، جمهوری صربستان کماکان مصمم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. اینجانب مطمئن هستم روابط دو کشور در راستای منافع دوجانبه توسعه خواهد یافت.

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۵ مقام ارشد کشورهای مختلف پیام‌های تبریکی را برای رئیس جمهور منتخب ارسال کردند. ۲۴ رئیس جمهور و نخست‌وزیر و رئیس دولت، ۴ رئیس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد سیاسی و بین‌المللی و این روند ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی درخشانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    چه عجب یه اروپایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس