کد خبر 1235628
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
نوآک

معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت پیشین این کشور گفت: بازگشت نفت ایران به بازار باید مورد بررسی قرار گیرد؛ اما نخست، باید درک دقیقی از برنامه بازگشت نفت ایران و محدودیت های حجم وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت پیشین این کشور گفت بازگشت نفت ایران به بازار باید مورد بررسی قرار گیرد اما نخست، باید درک دقیقی از برنامه (بازگشت نفت ایران) و محدودیت های حجم وجود داشته باشد.

وی گفت: «البته که باید (بازگشت نفت ایران) بررسی شود زیرا بر توازن عرضه و تقاضا تاثیر دارد. شما فقط باید دقیقا برنامه بازگشت و اینکه حداکثر حجم چقدر است را بدانید اما همه چیز به زمان انجام این کار بستگی دارد.»

آژانس بین المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود اعلام کرد ایران می تواند تا سال ۲۰۲۲ میزان تولید نفت خود را به ۳.۸ میلیون بشکه در روز برساند و در صورت برداشته شدن تحریم ها، به منبع اصلی رشد تولید نفت در جهان تبدیل شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در ابتدای ماه جاری به اسپوتنیک گفت مسکو معتقد است اطمینان از شرایط بازگشت نفت ایران به بازار جهانی یکی از مؤلفه های اصلی توافق هسته ای است که تحت مذاکره قرار دارد.

به گفته وی، مذاکره کنندگان در وین بر میزان تحریم های مختلف  می تواند لغو شود و اقدامات متقابل تهران متمرکز هستند.

کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس با شروع همه گیری کرونا به میزان بی سابقه ای از تولید خود کم کردند تا به تقویت قیمت نفت کمک کنند، با بهبود تقاضا در جهان، این کشورها تصمیم گرفته اند به تدریج بر میزان تولید خود بیفزایند.

تا این زمان ایران به علت تحریم ها از کاهش تولید این گروه معاف بوده است. اکنون با احتمال بازگشت نفت ایران به بازار، برخی تحلیلگران نگران به هم خوردن عرضه و تقاضا در بازار هستند اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند آنقدر تقاضا در جهان در اثر کرونا کاهش یافته بود که با بهبود شرایط و افزایش تقاضا، نفت ایران به محض ورود به بازار جذب خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    خخخخ. خاک بر سر حقارتتون. فروش نفت ما رو هم روسها باید بررسی کنن که به بازار برگردیم یا نه!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس