رونمایی از واکسن کرونای تولید شده توسط سپاه در روزهای آتی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از رونمایی واکسن کرونای تولید شده توسط دانشگاه علوم پزشکی سپاه طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای مسلح در عرصه مقابله با کرونا اظهار داشت: همواره تمامی امکانات نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا بسیج است.

بیشتر بخوانید:

واکسن «فخرا» با همکاری ارتش تولید شد/ کرونا، رزمایش‌ها را متوقف نکرد

وی افزود: از ابتدای مقابله با بیماری کرونا حدود شش هزار تخت بیمارستانی آماده برای مقابله با بیماری داشتیم و این آمادگی را دائماً اعلام کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: می‌توانیم حدود ۱۲ هزار تخت سیار و صحرایی برپا کنیم و در برپایی نقاهتگاه‌ها نیز هیچ محدودیتی نداریم و هرچقدر که نیاز باشد در خدمت کشور هستیم.

وی با اشاره به انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با کرونا در نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: علاوه بر مشارکت با وزارت بهداشت در طرح شهید سلیمانی، کارهای علمی و پژوهشی زیادی در نیروهای مسلح انجام شده است؛ در این زمینه یکی از واکسن‌های متعلق به وزارت دفاع در مرحله دوم تست بالینی است و واکسن دانشگاه علوم پزشکی سپاه نیز طی روزهای آتی رونمایی می‌شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه «تحقیقات در حوزه داروها و عوامل کنترل‌کننده نیز در حال انجام است»، گفت: نیروهای مسلح در تمام بخش‌هایی که توانمندی داشته باشند، دائماً در خدمت مردم و بخش بهداشت و درمان خواهند بود.

دانلود

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسعود IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 2
    چرا انقدر واکسن های متفاوت تو کشور تولید میشه ار ارگانی برای خودش واکسن میسازه چرا لین وقت و هزینه رو یکجا صرف یک واکسن قوی و مطمئن نمیکنن!؟
    • سرباز IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      4 1
      پزشکی یک علم تجربیه. برای از بین بردن کرونا هم باید ده ها واکسن ساخته و تست بشه تا اثرش دیده بشه. مثلا همین کرونای هندی بر واکسن های هند غلبه کرد و اثر بخشی اسپوتنیک رو هم کاهش داد
    • افشین IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      هر چی واکسن بیشتر باشه توان مقابله با جهشهای ویروس هم بیشتر میشه. ضمن اینکه باید شکست پروژه ها رو هم در نظر گرفت. حالا اگه شکست نخوردن از دانش بالای دانشمندان هست. کرونا با آمدن یک واکسن از بین نميره و این داستان در،جهان فعلا تا چند سالی خواهد بود و این یعنی اینکه باید همه آماده باشند و در حال تلاش.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    تعداد واکسن های که ما داریم می‌سازیم از مجموع واکسن های دنیا داره بیشتر میشه. رازی . برکت. پاستور. فخرا. سپاه . منتاژ اسپوتنیک و سینوفارم
    • ناشناس IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      این باعث افتخار کشور هستکه اینچنین دانشمندان و زیر ساختهايي داره و البته باعث آمادگی در مقابل انواع جهشهای.ویروس.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 3
    چه کاسبی ای راه افتاده.
    • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 1
      بهش میگن بازار صادرات. کاسبی در کار نیست وقتیکه شما داری مفتی واکسن میزنی. صادرات به کشورهای دیگه هم در این شرایط تحریمی،بهترین امتیاز هست.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 5
    چه خبر از کرونا یاب
  • DE ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    امیدوارم این یکی واقعی باشه و مثل افتضاح مستعان ۱۱۰ نباشه.
    • ناشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 3
      اولا سامانه هایی مثل مستعان در دنیا برای شناسایی ویروس ها و میکروبهای دیگه ای ساخته شده و در حال ارتقا هست و کار جدیدی نیست. اما مستعان یک حرکت ايضايي بود برای پرت کردن حواس دشمنان نا آشنای نفوذی و دشمنان خارجی که با تمسخر این رویداد از،پرتاب ماهواره نور و ماهواره بر قاصد غافل شدند. هر چند که پروژه مستعان با اضافه شدن چند اپشن در شناسایی ویروسهای بیشتر در حال طی،کردن مراحل ارتقا هست و تا چند وقت دیگه نوبت ماست که بعضیها رو مسخره کنیم اگه البته یک جو غیرت داشته باشند. خیلی طول نمی کشه.
  • Mahdi IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    درود بر هه نیرو های مسلح ایران عزیز که پیشرفت خیلی مهم و حیاتی است
  • AU ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    دیو چو بیرون رود، واکسن در آید.
  • US ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    سپاه یک نیروی درگیری ولی کارخانه هواپیماسازی هلیکوپتر سازی پهربد سازی تانک سازی و جدیدا داروسازی موازی با نهادهای مربوطه داره.
    • افشین IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 1
      سپاه فقط،برای درگیری نیست. بر اساس،قانون اساسی و همچنین اسم سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه سپاه هست. چه از راه نظامی و چه فرهنگی و چه محرومييت زدایی و چه فعالیتهای جهادی عمرانی. حالا چرا اینا خار شده تو چشم امثال شما ؟؟
    • ناشناس IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 1
      اینهمه کینه از،سپاه از کجا اومده؟ سپاه هیچیک از این کارخانه ها رو نداره و مثل همه نیروهای مسلح جهاد خود کفایی داره که نيازهاشو با همکاری دانش بنیانها و دانشگاهها بر طرف میکنه و اگه پروژه ای به خط تولید نیاز،داشته باشه تحویل وزارت دفاع میشه. البته مراکزی برای اورهال و بروز رسانی تجهييزانش داره که همه نیروهای مسلح دارند. سپاه و ارتش دو بازوی افتخار انگیز این کشور هستند و با چرندیات شما چیزی عوض نمیشه.
  • افشین IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 1
    آفرین بر جوانان و دانشمندان و نهادهای انقلابی و تمامی نیروهای مسلح کشور و وزارتهای دفاع و بهداشت که نقشه نفوذيهاي داخلی و دشمنان همیشگی ایران را در بوجود آوردن دوقطبی مذاکره واکسن نقش بر آب کردند و تحت فرماندهی کل قوا افتخار آفریدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس