کد خبر 1236173
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در پنج شهر خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پنج شهر خوزستان امروز دمای بالاتر از ۵۰ درجه را تجربه کردند، گفت: موج گرمایی از اواخر هفته آینده دمای بیشتر شهرهای خوزستان را به بالای ۵۰ درجه افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، محمد سبزه‌زاری شامگاه سه‌شنبه در نخستین کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز، در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان، بیان کرد: حداکثر دمای هوای امروز در جنوب اهواز، بستان، رامهرمز و شوش به ۵۰.۴ درجه و دمای امیدیه به ۵۰.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

وی افزود: امروز همچنین دمای شهرهای شوشتر ۴۹.۸ درجه، آبادان ۴۹.۸ درجه، ایستگاه فرودگاه اهواز ۴۹.۷ درجه، هندیجان ۴۹.۷ درجه، آغاجاری ۴۹.۵ درجه، بندر ماهشهر ۴۹.۴ درجه، گتوند ۴۹.۳ درجه، هندیجان ۴۸.۷ درجه، صفی آباد ۴۹.۴ درجه و حسینیه ۴۸.۳ درجه سانتیگراد رسید.

سبزه‌زاری اضافه کرد: برای این هفته مشابه همین دما را در خوزستان انتظار داریم اما از اواخر هفته آینده انتظار داریم موج گرمایی استان را فراگیرد و بیشتر شهرهای استان دمای بالای ۵۰ درجه را داشته باشند.

به گفته وی، پیش بینی‌های بلندمدت نشان می‌دهد که در ۲ هفته آینده موج گرمایی باعث وقوع دماهای بالاتر از نرمال در خوزستان می‌شود و ۲ هفته بعد از آن دماها نسبت به نرمال تغییری نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: مدل‌های هواشناسی پیش بینی‌های اطمینان بخشی برای بارندگی پاییزه را اکنون مشخص نمی‌کند اما بر اساس این پیش بینی‌ها بارش‌های موثر در خوزستان دیرهنگام و از آذر رخ می‌دهد و در ماه‌های آذر و دی بارش‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سبزه‌زاری در ادامه با بیان اینکه کانون‌های داخلی گرد و غبار خوزستان چند نوبت فعال شده‌اند، افزود: کانون‌های خارجی گرد و غبار در کشور عراق در ماه‌های اخیر به شدت فعال بودند اما با توجه به جهت باد شمال غربی در فصل تابستان، توده گرد و غبار ناشی از این کانون‌ها به سمت کویت و عربستان رفته و در آنجا گرد و غبار با غلظت بالا را موجب شده است اما در خوزستان فقط شهرهای آبادان و خرمشهر تا حدودی متاثر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز سه‌شنبه اول تیر، ادارات چهار شهرستان شوش، کرخه، هویزه و دشت آزادگان را به دلیل احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد تعطیل اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    بفرمائید تشریف بیارید خوزستان درخدمت باشیم.
  • مهدی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    «برای این هفته مشابه همین دما را در خوزستان انتظار داریم اما از اواخر هفته آینده...» وقتی گفت «اما» فکر کردم میخواد خنکتر شه؛ نگو تازه میخواد گرم شه. خخخخخ
  • مریم IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    چرت نگو تمام شهرهای خوزستان بالای 50 درجه هستن نه پنج شهر از شدت گرما آپز شدیم
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    چرا خوزستان و خوزستانی جماعت اینقدر بدبخته نه اب نه هوا نه امکانات......تاز ه من کارگر پیمانکاری هستم کارفرما میگه به شما بدی اب وهوا تعلق نمیگیره و تعطیلی شامل شماها نیست
  • رضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    ماشین داخل سایه بود دما نوشته بود ۵۷ درجه احتمال درجه شما خرابه تا ادرات تعطیل نشن
  • مریم IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    تعطیلی ادارات به دردچی میخوره اونا که کلا زیرباد کولر بودن راحت. کارگر بدبخت چی کارکنه آفتاب سرشو میسوزونه تعطیلی باید برا کارگر باشه. بعدم دمای خوزستان هرروز نزدیک ب ۵۰ وبالاتره ولی بخاطر بسیاری مسائل نمیگن
  • ali.abudani IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    خالو خودتون بیاید تشریف بفرمایید خوزستان دما سنجتون و باخودتون بیارید و هرجا خواستین فازمتر بزنید از ساعت ۱۱ قبل از ظهر تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر هرجای خوزستانو خواستین امتحان کنید اگه بعضی جاها به ۶۰ درجه نرسید اونوقت بگید مرسی
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    با نظر مریم موافقم.کارگرا تو این گرما اذیت میشن وگرنه ادارات کولر دارن.بهتره یه فکری برای اونا بشه.این گرمای زیاد عجیبه واقعا تهرانم خیلی گرم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس