کد خبر 1236235
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰
۹۰ کشته در درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته مأرب

درگیری‌ شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نزدیکی شهر راهبردی مأرب، به کشته شدن ۹۰ نفر از نیروهای دو طرف منجر شد.

به گزارش مشرق، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری درگیری شدید در شمال شهر مأرب رخ داد.

خبرگزاری فرانسه مدعی شد که در این درگیری ۶۳ نفر از نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و ۲۷ نفر از شبه نظامیان طرفدار دولت هادی کشته شدند.

استان مأرب در ۱۷۳ کیلومتری شمال شرق صنعا پایتخت یمن قرار دارد و هم‌اکنون تمرکز درگیری‌ها بین نیروهای مردمی و ارتش یمن از یک سو و نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور یمن و ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی از سوی دیگر، در این استان قرار دارد.

استان مأرب اهمیت راهبردی بسیار بالایی دارد؛ زیرا از یک طرف به صنعا پایتخت یمن بسیار نزدیک است و از طرف دیگر بسیاری از منابع نفتی یمن در این استان قرار دارد.

ذخایر نفتی مأرب در کنار جوف و شبوة تا حدی است که این منطقه را به دومین میدان نفتی بزرگ شبه جزیره عربستان بعد از مناطق شرقی عربستان تبدیل کرده است.

ترکیب قبیله‌ای این استان نیز بزرگترین و قوی‌ترین ترکیب در کل یمن است و همچنین از لحاظ فرهنگی و تاریخی به دلیل وجود سد تاریخی مأرب در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

آزاد سازی قریب‌الوقوع شهر مأرب بزرگترین دستاورد نظامی محور مقاومت از یمن در برابر سعودی ها خواهد بود و معادلات نظامی بعد از این اتفاق مهم، مانند شرایط قبل از آن نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 1
    به امید پیروزی مردم یمن درود به روح پاکتان .مرگ بر امریکا و ال سعود
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    آزاد سازی مأرب انگار ساخت سلاح هسته ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس