آلمان

سران آلمان و فرانسه در گفتگویی تلفنی با یکدیگر بر لزوم تعامل بیشتر با مسکو و دعوت از پوتین به نشست آتی رهبران اروپا تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با یکدیگر بر لزوم دعوت از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست سران اروپا در راستای تعامل نزدیکتر با مسکو تاکید کردند.

چند منبع آگاه دیپلماتیک با اعلام این خبر گفتند که مرکل و ماکرون در گفتگوی خود بر لزوم گنجاندن نام پوتین در فهرست رهبران مشارکت کننده در اجلاس آتی سران اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند.

در همین حال، گفته می‌شود دیپلمات‌های آلمانی و فرانسوی نیز با برخی همتایان خود از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایزنی کرده و همچنین طرحی پیشنهادی برای چگونگی بهبود در روابط با روسیه را آماده کرده‌اند.

از سوی دیگر، شخص آنگلا مرکل نیز طی روزهای گذشته تماس‌های تلفنی قابل توجهی با دیگر رهبران اروپا از جمله امانوئل ماکرون و «ماریو دراگی» وزیر خارجه ایتالیا داشته است.

گفته می‌شود پس از برگزاری نشست مشترک هفته گذشته «پوتین» و «بایدن»، اکنون برخی از سران پر نفوذ اروپایی از جمله مرکل، تمایل محسوسی برای کاهش تنش و تعامل بیشتر با مسکو از خود نشان داده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس