رایزنی وزرای خارجه آلمان و مصر درخصوص ایران و آخرین تحولات منطقه - کراپ‌شده

دیپلمات‌های ارشد آلمان و مصر در حاشیه برگزاری نشست برلین درخصوص اوضاع در لیبی و ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مشرق، رؤسای دستگاه دیپلماسی آلمان و مصر چهارشنبه در برلین درباره آخرین اوضاع در منطقه از جمله ایران رایزنی کردند.

وزارت خارجه آلمان در توییتی نوشت که  در حاشیه  برگزاری دومین کنفرانس برلین در مورد لیبی، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان با «سامح شکری» همتای مصری خود گفت‌وگو کرد. وزاری خارجه آلمان و مصر علاوه بر لیبی، در خصوص اوضاع در خاورمیانه و ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند. جزئیات بیشتری از محتوای مذاکرات این دو دیپلمات ارشد گزارش نشده است.

هایکو ماس  روز چهارشنبه همچنین به همراه «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود که به برلین سفر کرده، در نشست خبری شرکت کرد. ماس در بخشی از نشست مطبوعاتی درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران گفت: «به پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رسیده‌ایم اما برخی موانع هنوز درخصوص توافق هسته‌ای حل نشده است.»

وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران آسان نیست و بسیاری از نکات فنی هنوز باقی مانده است. ما انتظار داریم که با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا و برگزاری انتخابات [ریاست‌جمهوری] در ایران، بتوانیم توافق هسته‌ای بازگردیم.»

وزیر خارجه آلمان درباره بحران لیبی نیز اظهار داشت: «ما به دنبال حذف نیروهای خارجی از لیبی و ایجاد یکپارچه‌سازی تشکیلات نظامی در آنجا هستیم. نیروهای خارجی باید خاک لیبی را ترک کنند و انتخابات باید طبق برنامه ریزی شده در ماه دسامبر برگزار شود.»

دومین کنفرانس برلین روز چهارشنبه برای بحث در مورد روند سیاسی لیبی و انتخابات ۲۴ دسامبر با حضور کشورهای خارجی از جمله ترکیه برگزار می‌شود. در این نشست که تحت نظارت سازمان ملل و آلمان برگزار می‌شود «محمد المنفی» رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی و دبیبه، «جان کوبیس» نماینده ویژه سازمان ملل درامور لیبی و وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست در صدد ارزیابی پیشرفت‌های حاصل شده در برقراری صلح در لیبی و تلاش‌ها برای حفظ امنیت در این کشور است.

انتظار می‌رود این رویداد بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ۲۴ دسامبر طبق برنامه و خروج نیروهای خارجی و مزدوران ازلیبی تاکید شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    مصر خودش رو جمع و جور کنه بعد داد نزنه با گریه ایران به دنیای عرب دخالت کرد! رو داد بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس