فعال فلسطینی

جنبش حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین را مسوول کشته شدن «نزار بنات» فعال سیاسی و حقوق بشر فلسطینی توسط نیروهای امنیتی فلسطین دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «روسیا الیوم» حماس مسئولان جنایت ترور نزار بنات فعال سیاسی و نامزد انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین را سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان اعلام کرد و گفت: آنچه اتفاق افتاد نشان دهنده سیاست خونین این تشکیلات برای تسویه حساب ها است.

حماس با اشاره به اینکه «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان مسئولیت اصلی این جنایت را بر عهده دارد، خواستار محاکمه عاملان شهادت بنات شد.

خانواده بنات گفتند که بامداد امروز پنجشنبه در ساعت ۳:۳۰ حدود ۲۰ سرباز تشکیلات خودگردان به خانه آنها حمله کردند و نزار بنات را به شدت مورد ضرب و شتم قرارداده و بازداشت کردند.

در همین حال «جبرین البکری»، فرماندار الخلیل از مرگ نزار بنات هنگام دستگیری توسط نیروهای امنیتی فلسطین خبر داد.

وی در بیانیه مطبوعاتی گفت: به دنبال احضار دادسرای عمومی برای دستگیری نزار خلیل محمد بنات، صبح امروز نیرویی از سرویس های امنیتی وی را دستگیر کردند در حالی که وضع سلامتی وی رو به وخامت رفت و بلافاصله به بیمارستان دولتی الخلیل منتقل شد اما پزشکان اعلام کردند که وی در اثر شدت ضربات فوت کرده است.

نزار بنات یک فعال سیاسی فلسطینی بود که مخالف عادی سازی روابط تشکیلات خودگردان  با رژیم صهیونیستی بود. او چندین بار نیز توسط نیروهای این رژیم بازداشت و روانه زندان شده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس