روسیه

سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که آمریکا در طول ۲۰ سال موفق به برقراری سازش عمومی و تامین امنیت کشور افغانستان نشد.

به گزارش مشرق، نارشکین روز پنجشنبه در کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو اظهار داشت: مساله سازش بین گروه های افغانستانی و تامین امنیت این کشور در دوره حضور نیروهای آمریکایی حل نشد.

 رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه با بیان اینکه در نقشه جهان نقاط جدید مناقشه پدید می آید، اظهار کرد: هیچ یک از مناقشه های محلی یا منطقه ای هنوز بطور کامل حل نشده است.  

 وی افزود: نمونه بارز آن اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال جاری است. زیرا که برای هیچکس ازجمله طرف آمریکایی پوشیده نیست که مساله برقراری سازش عمومی و ملی و تامین امنیت افغانستان همچنان حل نشده مانده اند.  

نارشکین گفت: این سوال پیش می آید که چه نیازی به ۲۰ سال جنگ بی ثمر بود که تا این همه تلفات انسانی به جای گذاشت.

آمریکا و متحدانش به رژیم لیبرال خودکامه تبدیل می شوند

نارشکین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاهدهستیم که غرب سرسختانه سعی دارد جهان را به دو اردوگاه کشورهای دمکراتیک و کشورهای دارای حکومت مستبد تبدیل کند.

وی افزود: آنها (کشورهای غربی) به روسیه، چین، ایران و حتی به متحدان خود در ناتو شامل ترکیه و در برخی مسائل به لهستان برچسب می زنند.  

نارشکین گفت: آمریکا و کشورهای دارای حکومت لیبرال دمکراتیک متوجه نیستند که خودشان به رژیم های لیبرال خودکامه تبدیل می شوند.  

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیز امروز در کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو کشورهای غربی را از استفاده از مساله افغانستان به عنوان حربه سیاسی برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیک برحذر داشت.

 به گزارش ایرنا، پاتروشف گفت: استفاده از مساله افغانستان به عنوان حربه ای برای حل مسائل ژئوپلیتیک غیرقابل قبول است.  

وی افزود: ما به این نکته توجه داریم که آمریکا و ناتو به وعده خود برای کمک های مادی به دولت افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی این کشور،   تامین شرایط فعالیت فرودگاه بین المللی کابل و حل سایر مسائل اولویت دار پایبند خواهند بود.  

نهمین کنفرانس مسکو در مورد امنیت بین المللی دیروز چهارشنبه در پایتخت روسیه آغاز بکار کرده است. در این همایش دو روزه  نمایندگان وزارتخانه های دفاع، سازمان های بین المللی و کارشناسان دولتی و غیر دولتی در تلاشند تا پاسخ سوالات اصلی امنیت جهانی را بیابند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه بیش از ۶۰۰ مهمان در نهمین کنفرانس مسکو در مورد امنیت بین المللی شرکت دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    خود روس ها هم تو افغانستان شکست سنگینی خوردن
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    وضعیت فعلی افغانستان دستپخت شوروی هست. جوری خراب کردن هیچ جوره درست نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس