اسرائیل

بنی گانتس به دنبال تشکیل کمیته‌ای ویژه است که پرونده فساد خرید زیردریایی از آلمان را که یکی از پرونده‌های فساد نتانیاهو است مورد تحقیق و تفحص و متهمان آن را مورد پیگرد قرار دهد.

به گزارش مشرق، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته دولتی تحقیق و تفحص در خصوص فرآیند خرید کشتی و زیر دریایی به وزراتخانه های دارایی و دادگستری این رژیم خبر داد. این در حالی است که دفتر «گدعون ساعر»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد هنوز پیشنویس پیشنهاد تشکیل کمیته تحقیق و تحفص در موضوع زیردریایی ها را دریافت نکرده است.

گانتس ابتدای هفته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «نباید هیچ علامت سؤالی در این مورد وجود داشته باشد بلکه باید از خطرناکترین مسئله امنیتی در تاریخ اسرائیل عبرت بگیریم». او در توئیت هایی که منتشر ساخت نوشت: «کمیته‌ای که تشکیل خواهد شد توانایی تفحص عمیق و مستقل را در خصوص زوایای فسادی که در فرآیند خرید وجود داشته خواهد داشت.» او گفت این کمیته برخلاف کمیته وزارتی که چند ماه پیش از این در عین مخالفت نتانیاهو تشکیل شده بود مورد تأیید کابینه خواهد بود.

در پی این اقدام، حزب لیکود اعلام کرد گانتس پیش از این خودش به دفعات اعلام کرده بود که هیچ دلیلی برای تفحص در این مسئله وجود ندارد چرا که طرف های مرتبط با موضوع خرید زیردریایی ها و در رأس آنها مستشار حقوقی دولت در آن تحقیق و تفحص کرده، چیزی نیافته‌اند. لیکود مدعی شد گانتس به دنبال پیگرد نتانیاهو است و می خواهد دستگاه های امنیتی را وارد درگیری های سیاسی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس