پرچم ترکیه

وزارت خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن تصمیم ضد فلسطینی دولت هندوراس، تاکید کرد انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی ناقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

به گزارش مشرق، تصمیم کشور هندوراس برای انتقال سفارتخانه خود در فلسطین اشغالی از شهر تل‌آویو به بیت‌المقدس، با واکنش تند دولت ترکیه مواجه شد. وزارت خارجه ترکیه بامداد امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای این تصمیم را محکوم کرده و آن را تأسف‌بار خواند.

بیشتر بخوانید:

افتتاح سفارت هندوراس در قدس اشغالی

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این یک تحول أسفناک است که هندوراس سفارت خود در تل‌آویو را به قدس اشغالی انتقال داده و آن را روز بیست‌وچهار ژوئن افتتاح کرد. ما این تصمیم را محکوم می‌کنیم».

دولت ترکیه با درخواست از هندوراس برای جبران کردن این اشتباه خود، تاکید کرد: «هندوراس با این اقدام، قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل درخصوص وضعیت قدس اشغالی را نقض کرده و به چشم‌انداز راهکار دو دولتی و صلح در منطقه آسیب زد».

هندوراس روز پنجشنبه به تعداد معدودی از کشورهایی پیوست که سفارتخانه‌های خود در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به قدس منتقل کرده‌اند.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او  به همراه «خوان اورلاندو ارناندز» رئیس جمهور هندوراس روز گذشته مقر سفارت «تگوسیگالپا» را در قدس افتتاح کردند.

تاکنون ایالات متحده، گواتمالا و کوزوو برخلاف قوانین بین المللی، سفارتخانه‌های خود را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل کرده‌اند.

بعد از آن، پارلمان عربی اقدام جمهوری هندوراس در گشودن سفارت خود در شهر اشغالی قدس را محکوم و تأکید کرد که این گام نشان دهنده نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه‌های مشروع بین المللی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    5 10
    یعنی ریاکارتر از ترکیه در دنیا وجود نداره! روابط گسترده ی اقتصادی ، سیاسی و حتی نظامی با اسراییل دارن و صهیونیستهای نژادپرست در خاک ترکیه سفارت خانه رسمی دارند و ترکیه هم در خاک اشغال شده فلسطین سفارت خانه رسمی داره ، انوقت به بقیه انتقاد میکنن که چرا با اسراییل رابطه برقرار کردید!! بوقلمون صفتی و دورویی تا کجا....
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    6 10
    خخخخ.تو اول سفارتتو تو اسرائیل ببند بعد برای بقیه نطق کن
    • F IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      5 2
      ترکیه هیچ مشکلی تو برقراری رابطه با اسرائیل نداره فقط دوست نداره سفارت به بیت المقدس(اورشلیم) منتقل بشع سفارت ترکیه تو تل اویو هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس