نسل کشی در کانادا

کشف گورهای دسته‌جمعی بیشتر در مدارس کانادا با سکوت و بی‌توجهی عمدی بسیاری از کشورها همراه است. این دوگانگی، بسیار شوک‌آور است.

سرویس جهان مشرق - راشاتودی در یادداشتی به قلم تام فاودی نویسنده و تحلیلگر انگلیسی روابط بین‌الملل نوشت: همزمان با درخواست غرب از چین برای پایان دادن به بدرفتاری با ساکنان اویغور در استان ژین چیانگ، کشف گورهای دسته‌جمعی بیشتر در مدارس کانادا با سکوت و بی‌توجهی عمدی بسیاری از کشورها همراه است. این دوگانگی، بسیار شوک‌آور است.

بیشتر بخوانید:

شوک کشف گورهای دسته جمعی بومیان به جامعه کانادا

ترودو: آتش زدن کلیساها غیرقابل‌قبول است

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

سایه سیاه گورهای کودکان بومی بر روز ملی کانادا +عکس

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

جنبه تاریک‌تری از تاریخ کانادا

در این گزارش آمده است: ظرف هفته‌های گذشته ۷۵۱ گور در یک مدرسه شبانه‌روزی و یک گور دسته‌جمعی شامل اجساد ۱۸۲ کودک در یک مدرسه شبانه‌روزی کلیسای کاتولیک پیدا شد که این عدد را باید به رسوایی ملی در حال افزایش کشف ۲۱۵ گور در یک مدرسه دیگر در چند هفته پیش افزود. این یافته‌ها نشان‌دهنده جنبه تاریک‌تری از تاریخ کانادا است که دنیا اطلاعات اندکی در مورد آن دارد.

در یک دوره زمانی بلندمدت، به نظر می‌رسد کانادا میزبان تعدادی از موارد نقض هولناک حقوق بشر بوده است. اما همه این افشاگری‌های وحشتناک در حالی رخ داده که اخیراً اوتاوا در کنار همتایان غربی خود دولت چین را در مورد اتفاقات روی داده در منطقه خودمختار ژین چیانگ متهم می‌کنند. آنها معتقدند بدرفتاری‌های مشابهی در حال اجرا است.

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

رویکردهای متناقض قدرت‌های جهان در برابر جنایات کانادا

نکته کلیدی این است که اگر این گورها در چین و با این شواهد روشن پیدا می‌شدند، در سراسر کشورهای دنیا از آن به عنوان جنایت علیه بشریت و یا حتی نسل‌کشی نام برده می‌شد. اما در کانادا، یک عذرخواهی ساده و بدون پاسخگویی واقعی عاملان آن، رضایت جامعه جهانی را به دنبال داشته است.

این کشفیات مهم هستند، چرا که آنها درک ما را از کانادا و گذشته آن به صورت کامل بازتعریف می‌کنند. این اتفاقات ماهیت آنگلوسفر (امپراتوری انگلستان که کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده و انگلیس از آن به وجود آمدند) را روشن می‌کند. این پنج کشور (البته در مورد نیوزیلند با درجه‌ای کمتر) با یکدیگر نه تنها براساس میراث مشترک و ریشه‌های امپریالیسم انگلیسی که بر پایه هویت مشترک، حق خودانتخابی و پافشاری بر سلیقه جهانی و اعمال ارزش‌هایشان در هم تنیده‌اند.

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر

اگرچه توسعه این کشورها و ثروت آنها بر پایه ظلم به ساکنان بومی پایه‌گذاری شده است، اما آنها بارها خود را در دنیایی بزرگ‌تر به عنوان نجات‌دهنده معرفی می‌کنند. کانادا احتمالاً را باید شاخص‌ترین مثال دانست. حتی اگر به صورت گسترده این موضوع مطرح نباشد، اما دنیا تا حدود زیادی می‌داند که استرالیا، انگلستان و ایالات متحده سابقه پاکی ندارند.

در ادامه این یادداشت آمده است: افراد اندکی به این واقعیت توجه دارند که در حقیقت، کانادا یک دولت استعماری است که از دهه ۱۹۶۰ میلادی خود را به عنوان یک مدینه فاضله لیبرال معرفی کرده و هم‌اکنون کانادا پرچمدار حکمرانی پیشرو و خیرخواه شده است.

اگرچه کانادا به روشنی یکی از مقاصد بسیار رؤیایی برای زندگی محسوب می‌شود، اما تعداد اندکی این پرسش را مطرح می‌کنند که کیفیت زندگی آنها با چه هزینه‌ای به دست آمده است؟

بیشتر بخوانید:

آیا کانادا بهشت مهاجرین است؟

فیلم/ کشف گورهای جدید بومیان در کانادا

فیلم/ آتش‌سوزی کلیسا در منطقه بومی نشین کانادا

فیلم/ ارتباط آتش‌سوزی کلیساهای کانادا با کشف بقایای هزار جسد

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

کانادا به خاطر جنایاتش حاضر به عذرخواهی نیست

تاریخ هولناک مدارس شبانه‌روزی اجباری بومیان که هزاران نفر در آنها جان باختند و در گورهای مخفی دفن شده و اطلاعات مربوط به آنها نابود گردیده، یک لکه شرم‌آور در تاریخ کانادا محسوب می‌گردد.

این موضع‌گیری وجود دارد که کانادا از آن زمان توسعه یافته، اما این اتفاقات را می‌توان ظاهری دانست. همانند سایر دولت‌های آنگلوسفر، همچنان کانادا با احساس نخبه‌گرایی اخلاقی مورد خطاب قرار می‌گیرد. این کشور همچنان تا حدود زیادی نسبت به جنایاتش حاضر به عذرخواهی نیست و به جای آن بر اقدامات دیگران متمرکز شده است.

اما این اتفاقات را به سختی می‌توان مربوط به گذشته دانست، چرا که آخرین مدرسه‌ای که در آن گورها پیدا شد، تا سال ۱۹۹۷ میلادی مشغول به کار بوده است.

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

تحریف تاریخ و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود

راشا تودی در بخش دیگری از این گزارش یادآور شد: تاریخ همانطور که می‌گویند، توسط طرف برنده نوشته شده و بی تردید، پیروزی‌های سیاسی این کشورها در حوزه جهانی باعث شده تا این بخش‌های تاریک به حاشیه رانده شود. در روابط بین‌الملل، تنها قدرت است که کشورها را وادار به پاسخگویی در برابر یکدیگر کرده و بدین ترتیب تنها بازندگان، هزینه اقدامات خود را پرداخت می‌کنند.

مشارکت این پنج کشور در پیروزی بر نازیسم در جنگ جهانی دوم را می‌توان قلب تغییر برند آنها از بزرگ‌ترین غارتگران دنیا به قهرمان‌ترین ملت‌های جهان دانست.

 شکست هیتلر به این کشورها اجازه داد تا روایت ساده‌ای را بنیان نهند که مردم آنها نیروهایی برای پیشبرد خوبی هستند و از حق بی‌حدومرز اقدامات پلیسی علیه دیگران برخوردارند و اقدامات اشتباه آنها باید فراموش گردد.

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

عدالت بین‌المللی یکسان نیست

شما به روشنی این واقعیت را در اقدامات آنها در برابر کشورهایی نظیر چین مشاهده می‌کنید. کانادا، رهبران پکن را به نسل‌کشی متهم می‌کند، اما در واقعیت، آنها حاضر به رسمیت شناختن نسل‌کشی خودشان نیستند.

 سلطه آنگلوسفر یادآور این حقیقت است که عدالت بین‌المللی یکسان نیست و در دو بخش مجزا وجود دارد.

این تحلیلگر انگلیسی در پایان تصریح کرد: بزرگ‌ترین و بدنام‌ترین پایمال‌کنندگان حقوق بشر از نظر تاریخی گناهان خود را نادیده می‌گیرند. اما با این وجود، از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود علیه سایر کشورها و در بیشتر موارد به صورت غیرواقعی و یا با فرافکنی بهره می‌گیرند.

اگر کانادا کشوری در خاورمیانه بود، آنها با محکومیت جهانی و تحریم‌های احتمالی روبرو می‌شدند. اما این طور نیست و آنها یک کشور آنگلوسفر هستند و با چند کلمه عذرخواهی کرده و مجازات دیگری نخواهند شد.

انتقاد تحلیلگر انگلیسی از سانسور جنایات دولت کانادا: در ظاهر نجات‌دهنده و در باطن ظالم و غارتگر!

لازم به ذکر است کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان خشم و انزجار مردم را برانگیخته و و در روزهای گذشته کلیساهای کاتولیک‌ به آتش کشیده شدند. در تازه‌ترین مورد هم پس از کشف گور دسته‌جمعی کودکان دو کلیسای دیگر کاتولیک‌ به آتش کشیده شد.

در گذشته، ۱۵۰ هزار کودک بومی کانادا به اجبار از خانواده‌های‌شان جدا و در مدارس و اماکن کلیسای کاتولیک‌ اسکان داده شدند. بسیاری از این کودکان مورد بدرفتاری یا سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر از این کودکان در نتیجه این آزار و اذیت‌ها کشته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    6 5
    به مدینه فاضله اصلاح طلبان خوش آمدین
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 6
    بنظر میرسه اون موقع هیتلر به خوبی میدونسته اینها چ جانورانی هستند و باید از صحنه روزگار محو شوند. برخی اوقات ادم فک میکنه بر خلاف همه انچه گفته میشه هیتلر شر نبود بلکه بر علیه شر بود.
  • UA ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 3
    انگلیسه از کاناداییه ایراد میگیره!!!میخواد بگه من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود
  • احمد US ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 2
    اگر جنایتکاران در کانادا مؤاخذه شوند آنهایی که در نسل کشی سرخپوستان آمریکا شرکت داشتند به خطر میافتند پس غول رسانه ای غرب سکوت میکند و محاکم بین المللی اجازه محاکمه دولت کانادا را نمیدهند . اگر اسرائیل بابت جنایاتش هنگام اشغالگری تحت پیگرد قرار گیرد آمریکائیها هم در معرض محاکمه بخاطر نابودی نسل سرخپوستان قرار میگیرند . پس نباید این اتفاقات بیفتد.
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 3
    اگه اسرائیل پیروز شده بود ساکنین خاورمیانه هم مثل سرخپوستا قتل عام میشدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس