در طول زمان ممکن است با انباشت وسایل مختلفی در آشپزخانه مواجه شوید که به دلایل مختلفی از آنها استفاده نمی‌کنید. برخی افراد سعی می‌کنند آنها را در گوشه‌ای از انباری نگاه دارند و یا دور بیندازند. اما در این مقاله راه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنیم که امیدواریم برایتان مفید باشد. اگر این موضوع برایتان جالب است، از همراهی شما در ادامه این نوشتار، خوشحال خواهیم شد.

۶ راهکار جالب و جدید برای استفاده از لوازم قدیمی موجود در آشپزخانه

۱. وسایل قدیمی را دسته بندی کنید

برای اینکه بتوانید استفاده بهتری از لوازم قدیمی موجود در آشپزخانه کنید، اول از همه باید آنها را در دسته‌های مختلفی گردآوری کنید تا بتوانید تصمیم بهتری درباره آنها بگیرید. برای مثال علت اینکه از برخی ظروف استفاده نمی‌کنید، ممکن است شکسته شدن بخشی از آنها و یا ترک برداشتن‌شان باشد. آنها را در یک دسته جداگانه قرار دهید.

ممکن است اجاق گاز قدیمی داشته باشید که کمتر به سراغ استفاده از آن می روید، چرا که نیاز به یک تعمیر اساسی دارد. پس وسایل تعمیری مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی، آبمیوه‌گیر و ... را در دسته دیگری قرار دهید.

در مواردی هم ممکن است وسایل جدیدی خرید کرده باشید و از وسایل قدیمی‌تر که البته سالم هستند، استفاده نکنید. دلایل دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید به این لیست اضافه کنید، اما ما در ادامه تلاش می‌کنیم راه‌های جایگزین برای استفاده در چنین وضعیت‌هایی را پیشنهاد کنیم.

۲. تعمیر اجاق گاز در مرحله اول قرار دارد

۶ راهکار جالب و جدید برای استفاده از لوازم قدیمی موجود در آشپزخانه

یکی از متدوال‌ترین بخش‌هایی که در اجاق‌گازها نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می‌کند، شعله‌ها، فندک برقی و بخش فر آن است که به دلایل مختلفی مانند استفاده نامناسب از اجاق گاز، سرریز شدن مواد غذایی و تمیز نکردن آنها به وجود می‌آید. در این حالت حتی اگر از بهترین برندهای اجاق گاز مانند سینجر، کن، اخوان، نوژان و ... استفاده کرده باشید، هم احتمال خراب شدن آنها وجود دارد. در این حالت، بهتر است از تعمیرکاران که قادر به تعمیر انواع اجاق گاز فردار، صفحه‌ ای و رومیزی هستند بخواهید تا مشکل را بررسی و برطرف کنند. در بسیاری از موارد با تعویض قطعات و سرویس مشکل برطرف می‌شود و می‌توانید دوباره از آنها استفاده کنید.

اگر در خانه‌ ویلایی زندگی می‌کنید و یا از وجود بالکن و ایوان مناسبی بهره‌مند هستید، می‌توانید این اجاق گازهای قدیمی را به این نواحی منتقل کنید و بخشی از آشپزی‌ها را در روزهای گرم تابستان در آنجا انجام دهید. البته ابتدا باید گازکشی اصولی و ایمنی آن انجام شده باشد.

در نهایت اگر به هیچ روشی نتوانستید اجاق گازهای قدیمی را تعمیر کنید، روش احیا کردن را پیشنهاد می‌کنیم. اجاق‌گازها می‌توانند میز مناسبی برای قرار دادن گلدان‌ها باشند و یا بخش فر آنها، جایی برای گذاشتن وسایل هستند.

۳. ظرف‌های شکسته را احیا کنید

بسیار پیش می‌آید در یک حادثه ناگهانی، ظرف‌ها شکسته شوند. برای مثال، برخورد ساده قوری و یا کتری شیشه‌ای ممکن است باعث شکستن لوله قوری و کتری شود. یک راه برای استفاده دوباره آنها، چسپاندن قطعات آنها با چسپ‌های ویژه‌ مانند چسپ قطره‌ای است. پس از آنکه این قطعات دوباره به ظرف چسپید، می‌توانید از آنها برای مصارفی مانند گلدان و یا تنگی برای ماهی کوچک استفاده کنید. خلاقیتی که در انجام این کارها وجود دارد، حس جالبی در شما ایجاد خواهد کرد.

به اینکار بازیافت کردن گفته می‌شود و شما می‌توانید این کار را برای هر نوع وسیله دیگری که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید و یا مشکل کوچکی در آنها ایجاد شده است، انجام دهید.

۴. از وسایل قدیمی به روش جدید استفاده کنید

۶ راهکار جالب و جدید برای استفاده از لوازم قدیمی موجود در آشپزخانه

در این روش می‌توانید از وسایل قدیمی برای انجام کارهای جدید کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید از پلوپز قدیمی خود برای پختن کیک ساده استفاده کنید و یا از توستر خود برای تفت دادن بادام‌زمینی‌ها استفاده کنید. برای مشاهده ایده‌های جالب کلیک کنید.

۵. وسایل قدیمی را به خیریه اعطا کنید

اگر به تازگی وسایل برقی جدیدی را جایگزین وسایل قدیمی کرده‌اید، می‌توانید انواع قدیمی‌تر را به افرادی اعطا کنید که نیازمند استفاده از آنها هستند. برای مثال ممکن است ماشین لباسشویی جدیدی از برند سامسونگ را جایگزین ماشین لباسشویی از برند آبسال، پاکشوما، دوو، اسنوا و یا هر برند دیگر کرده باشید و علت اینکار، وجود گزینه‌های بهتر در برند جدید است. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم از یک تعمیرکار بخواهید در منزل حاضر شود تا ماشین لباسشویی را دوباره سرویس کند و در صورت نیاز تعمیر ماشین لباسشویی را انجام دهد. حالا شما دوباره ماشین لباسشویی دارید که تنها مشکلش قدیمی بودن آن است، اما می‌توانید آن را به افرادی اعطا کنید که به همین مدل‌های قدیمی هم نیاز دارند.

۶. آنها را به شکل کالای دست دوم بفروشید

اگر مطمئن هستید که وسایل قدیمی خود را استفاده نخواهید کرد، می‌توانید آنها را به سمساری‌ها تحویل دهید و در ازای آن، مقدار مشخصی پول دریافت کنید. همچنین در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که بدون کمک گرفتن از سمساری‌ها می‌توانید عکس وسیله و توضیحات مربوط به آن را در آنجا قرار دهید و به خریدار مناسب، آن را بفروشید.

چرا از وسایل قدیمی دوباره استفاده کنیم؟

اما چرا ما اصرار به استفاده دوباره از وسایل قدیمی داریم؟ پاسخ این سوال، در چند نکته نهفته است:

· مورد اول، اهمیت به محیط زیست است؛ حس مسئولیتی که هر کدام از ما باید نسبت به محیط اطرافمان داشته باشیم تا نسل‌های بی‌شماری که پس از ما پا روی زمین می‌گذارند، فرصت زندگی آسوده را داشته باشند. چرا که بسیاری از این وسایل زمانی که در طبیعت رها می‌شوند، آلودگی بیشتر محیط را موجب می‌شوند. برای مثال گازهای CFC که در کولرهای گازی و یخچال‌ها وجود دارند، به میزان زیادی برای لایه اوزون مضر هستند و در نازک‌تر کردن آن تاثیر دارند.

· مورد دوم استفاده بهینه‌تر از بودجه‌ای است که دارید. برای مثال ممکن است بتوانید با ذخیره پولی که صرف خرید وسایل برقی غیرضروری می‌کنید، هزینه یک سفر کوچک را مهیا کنید.

· مورد سوم کمک به انواع مشاغلی است که در زمینه تعمیر وسایل قدیمی فعالیت دارند و یا وسایل قدیمی و دوست دوم را خریداری می‌کنند

· و در نهایت شما می‌توانید با بخشیدن وسایل قدیمی سالم خود به دیگر نیازمندان، شرایط بهتری را برای این افراد ایجاد کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس