فیزیوتراپی در منزل با توجه به گستردگی خدمات فیزیوتراپی در عرصه پزشکی دارای اهمیت ویژه ای در درمان برخی بیماری ها یا بازپروری حرکتی افراد بیماران دارد، امروزه فیزیوتراپی  یکی از پرکاربردترین خدمات پزشکی به حساب می آید یک روش درمانی می باشد  که برای توان‌بخشی افراد بعد از آسیب انجام می‌شود.

همان گونه که می دانید  فیزیوتراپی از روشهای درمانی نسبتاً طولانی است که نیاز به مراجعه مکرر و هر روزه بیمار دارد ، همچنین نوبت‌ های طولانی و نامنظم مراکز درمانی ممکن است برای برخی بیماران مشکلاتی ایجاد کند.در چنین شرایطی بهترین پیشنهاد برای گرفتن نتیجه مطلوب و روند درمانی منظم، انجام فیزیوتراپی در منزل است.

فیزیوتراپی درمنزل چگونه انجام می شود و برای چه کسانی مناسب است؟

فبزیوتراپی در منزل مناسب چه افرادی است ؟

فیزیوتراپی در منزل ahmadigol.com  ، به طور کلی برای  افرادی که مشکلاتی  حرکتی در هنگام خارج شدند از خانه دارند روش درمانی بسیار مفیدی است.

به دلیل شیوع چاقی در بین افراد به دلیل سبک زندگی آنها بی تحرک اختلالات اسکلتی _ عضلانی نسبت به گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده است  و همین امرموجب  اهمیت درمان ها فیزیکی همچون فیزیوتراپی شده است. بسیاری از بیماران به دلیل عوارض بیماری‌ها وهمچنین  پس از اعمال جراحی دچار مشکلات حرکتی زیادی می شوند که آن ها را نیازمند خدمات فیزیوتراپی می کند.

به عنوان مثال بیماران مبتلا به سکته مغزی، فلج مغزی و ام اس دچار درجاتی از ناتوانی در حرکت و تعادل هستند و خروج از منزل برای این افراد در مواردی بسیار دشوار است، به همین دلیل فیزیوتراپی در منزل برای این افراد ضروری است.

همچنین  فیزیوتراپی در منزل برای سایر بیماری های ایجاد کننده مشکلات حرکتی و تعادل برای فرد شده اند نیزروشی مناسب و ضروری است. بیماری های نظیر آرتروز سبب بروز دردها و محدویت حرکتی درمفاصل می شوند به همین دلیل نیازمند درمان با فیزیوتراپی هستند.

فواید فیزیوتراپی در منزل چیست

فیزیوتراپی درمنزل دارای  فواید بسیاری است به گونه ای افرادی که به هردلیلی مانند  عدم توانایی یا راحتی بیشترافراد  ترجیح می‌دهند فیزیوتراپیست به خانه بیاید فیزیوتراپی در منزل به شما درموارد زیر کمک می کند.

-کاهش درددر ناحیه مورد نظر

-بهبود توانایی حرکتی

-کنترل کردن ادرار و مدفوع

-پیشگیری و درمان آسیب های ورزشی

-کاهش عوارض ناشی از بی تحرکی

-بهبود و افزایش دامنه حرکتی مفاصل

-کاهش و تسکین درد های اسکلتی _ عضلانی

-کمک به تسریع بهبودی پس از جراحی های ارتوپدی

-آموزش نحوه استفاده صحیح وسایل کمکی مانند واکر

در فیزیوتراپی در منزل چه مواردی به بیمار آموزش داده می شود؟

خدمات فیزیوتراپی در منزل به بیمار کمک می کند یاد بگیرد که عملکرد خود را از طریق آموزشهای داده شده بهبود ببخشد. این آموزش ها شامل موارد زیر است

-کمک به حفظ تعادل

-تمرینات درمانی

-پیشگیری از سقوط

-مدیریت درد

-نحوه بهترین نشستن، ایستادن و دراز کشیدن

-پیاده روی بر روی سطوح یا پله های چند سطحی

-تمرینات خانگی برای بهبود استقامت، که برای بیماران مختلف طراحی شده است

هزینه فیزیوتراپی در منزل

به طور کلی هزینه خدمات فیزیوتراپی در منزل به عواملی مانند تعداد ناحیه درمانی ، اندام هایی که نیاز به فیزیوتراپی دارند و همچنین زمان وتعداد جلسات بستگی دارد. البته شما می توانید در پایان جلسات فیزیوتراپی گواهی رسمی جهت ارائه به بیمه با مهر فیزیوتراپیست دریافت کنید زیرا فیزیوتراپی شامل بیمه می شود.

فیزیوتراپی سالمندان در منزل

با بالا رفتن سن  افراد دیگر مثل گذشته حوصله رفت و آمد و شلوغی و تحمل ترافیک را ندارند برای  این افراد خدمات فیزیوتراپی در منزل توصیه می شود.

فیزیوتراپی سالمندان درمنزل علاوه بربهبودی برخی از بیماری‌های حرکتی در سالمندان،کمک می کند تا توانایی انجام کارهای روزمره نیز به آن‌ها بازگردد.علاوه برزمانی که فرد به علت آسیب دیدگی به فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند، در سنین بالاتر، انجام فیزیوتراپی سالمندان، به بهبود کارکرد عضلات آن‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند.

فیزیوتراپی درمنزل چگونه انجام می شود و برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای فیزیوتراپی سالمندان در منزل

بارزترین مزیت فیزیوتراپی سالمندان در منزل، کاهش هزینه‌های رفت و آمد آنها می باشد . بدیهی است که در منزل ماندن هزینۀ رفت وآمدی برای افراد نخواهد داشت.

همچنین حضور سایر اعضای خانواده در حین فیزیوتراپی و گوش دادن به توصیه‌های فیزیوتراپیست، باعث کمک به سالمند در صحیح اجرا کردن توصیه‌های پزشک می‌شود. در صورت نیاز به کمک حضور یکی از اعضای خانواده در منزل می‌تواند مفید باشد. بیشتر سالمندان به علت کهولت سن و سختی حرکت، ترجیح می‌دهند فیزیوتراپی را در خانه انجام دهند.

چند نکته کارآمد درمورد جلسه فیزیوتراپی در منزل

جلسه اول درمان از مهم‌ترین جلسات درمانی برای بیماراست زیرا در این جلسه،فیزیوتراپیست  با ارزیابی و بررسی مدارک پزشکی، برنامه درمانی برای بیمار تعیین می کند  که این برنامه درمانی برای زمانی مشخص تعیین می‌شود. درمانگر برای اینکه بتواند بهترین برنامه درمانی را تعیین کند، باید تمام مدارک پزشکی و تاریخچه آن را به‌طور کامل بداند

جلسات فیزیوتراپی در منزل با برنامه‌ریزی قبلی و در میزان زمان تعیین‌شده برگزار می‌شود. برای اینکه بتوانیم از زمان تعیین‌شده بیشترین بهره را ببرید، لازم است قبل ازجلسات فیزیوتراپی شرایط مناسب را فراهم کنید. شرایط لازم  برای جلسه فیزیوتراپی شامل فراهم‌کردن محیط باز با تهویه مناسب، آماده‌ بودن بیمار از لحاظ شرایط جسمی و روحی، دردسترس‌گذاشتن وسایل مورداستفاده درمان، و آماده‌کردن شرایط منزل برای حضور درمانگر است.

یکی از بهترین روش‌ها برای انجام توصیه و تمرینات یادداشت‌کردن آنها در دفترچه مخصوص است. با این کار، شما تمام توصیه‌ها و تمرینات گفته‌شده را به خاطر می‌سپارید و آنها را رعایت می‌کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس