کد خبر 1250835
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۱۹۵ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۵۴۱ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۱۹۵ میلیون و ۳۴۷ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۹۵ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۸۳ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ابتلای بیش از ۴۹۲,۰۰۰ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته +جدول

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۷۷ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۷۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۹ هزار و ۶۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۵ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۲۶۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۲۷ هزار و ۳۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۸ هزار و ۱۵۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۶۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۲۱ هزار و ۴۱۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۸ هزار و ۱۲۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۶۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۵۰ هزار و ۵۸۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۸۰، ۵ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۲۴۴، ۵ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۹۸، ۵ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۱۷ و ۴ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۷۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۴۹ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۰ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۴۷، ۲۹ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۶۸ و ۱۸ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۶۷ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس