نظامیان

طبق اعلام دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه، بیش از ۱۵۰۰ نیروی نظامی این کشور، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان شرکت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد بیش از ۱۵۰۰ نظامی از روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در منطقه نظامی «حرب میدون» در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان که قرار است بین ۵ تا ۱۰ اوت (۱۴ تا ۱۹ مرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

در بیانیه این دفتر آمده است: در مجموع، بیش از ۱۵۰۰ نیرو و حدود ۳۰۰ مورد تسلیحات و تجهیزات نظامی از سه کشور در تمرین های تاکتیکی حاضر خواهد بود. این نیروها خنثی کردن نفوذ گروه‌های مسلح غیرقانونی و از بین بردن گروه‌های تروریستی افراطی را تمرین خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، پایگاه نظامی ۲۱ روسیه مستقر در تاجیکستان بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای آن است. این پایگاه نظامی در شهرهای دوشنبه و باختر مستقر است.

 براساس توافق نامه‌ای که در اکتبر ۲۰۱۲ امضا شد، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا سال ۲۰۴۲ باقی خواهد ماند.

روسیه روز جمعه تعهد داد تا به تاجیکستان برای ایجاد نقاط دیده‌بانی مرزی کمک کند. نیروهای طالبان در حال حاضر چند منطقه و پایگاه مرزی با تاجیکستان را در کنترل دارند. تاجیکستان بعد از آن، این نیروهای افغانستانی را با یک پرواز به کابل اعزام کرد.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    کشورهای اسیای مرکزی یک بد که دارند تعصب قومیتی ندارند ازبکستان نمیگه تاجیکستان با قرقیزستان مشکل داره و یا براش ترکهای اویغور چین مهم نیستند که اتفاقا بین ترکها قرابتشون با ازبکها بیشتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس