عراق

برخی تحلیل‌ها حاکی از آن هستند که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران برای واردات انرژی را تمدید خواهد کرد.

به گزارش مشرق، برخی تحلیل‌ها حاکی از آن هستند که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران برای واردات انرژی را تمدید خواهد کرد.

«متیو رید»، معاون مرکز «فارن‌ریپورتز»، مستقر در واشنگتن در مصاحبه‌ای با پایگاه «پلاتز» که اخبار و تحلیل‌های مربوط به حوزه انرژی را پوشش می‌دهد پیش‌بینی کرده دولت بایدن معافیت‌ عراق از تحریم‌ها علیه ایران برای واردات انرژی را تمدید کند.

او در این مصاحبه تصریح کرده دولت بایدن خواستار مجادله با بغداد بر سر معافیت‌های مربوط به حوزه انرژی نیست. او گفت: «تمدید این معافیت‌ها با توجه به گرمای مفرط، تقریباً تضمین‌شده است.»

«راشل زیمبا»، بنیانگذار موسسه Ziemba Insights مستقر در نیویورک هم گفته انتظار دارد معافیت‌های تحریمی برای عراق تمدید شود.

آمریکا آخرین بار ۱۱ فروردین‌ماه معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت ۴ ماه تمدید کرده بود. واشنگتن از بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام، چندین بار بغداد را از این تحریم‌ها معاف کرده است. دوره‌های این معافیت‌ها معمولاً ۹۰ تا ۱۲۰ روزه بوده‌ است. اما در چند نوبت در دولت «دونالد ترامپ»، این معافیت‌ها به ۴۵ تا ۶۰ روز کاهش یافته بود که به اعتقاد تحلیلگران کوتاه شدن دوره این معافیت‌ها احتمالا  نشانه‌ای از وجود اختلاف در روابط آمریکا و عراق و اعمال فشار واشنگتن بر بغداد بر سر برخی مسائل بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 0
    بیشتر کشورهای دنیا گوش به فرمان آمریکا هستند حتی عراق و پاکستان و افغانستان و ترکیه که ادعای دوستی باهاشون رو دارید .
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    طرح تحریم دلار می‌تواند در راستای شکستن ارزش و آقایی دلار آمریکا، که امروز ابزار سلطه این کشور مستکبر در دنیا شده است، و همواره از آن به عنوان اهرمی برای فشار بر جمهوری اسلامی استفاده می کند، باشد. به موجب این قانون دولت ملزم می‌‌شود کلیه واردات و صادرات بخش دولتی را بدون استفاده از دلار آمریکا با هر ارز دیگری انجام دهد. هم چنین مشوق‌های مالیاتی برای واردکنندگان و صادرکنندگان بخش خصوصی که از دلار آمریکا استفاده نمی‌کنند در این قانون پیش‌بینی می‌گردد. ما معتقدیم تنها راه لغو هر تحریمی، خنثی‌سازی آن است؛ لذا در راستای خنثی‌سازی تحریم یوترن (چرخه مالی دلار) از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با تدوین و تصویب طرح تحریم دلار آمریکا به این امر مهم کمک نماید. در همین راستا کمپینی در فارس من با عنوان «دلار آمریکا را تحریم کنید» در خبرگزاری فارس ایجاد شده است و حمایت از آن می تواند نقطه ی شروعی برای این هدف باشد.
  • US ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 0
    یعنی کشور مسلمان همسایه شیعه, محل تدفین امام حسین(ع) که فریادش هیهات من الذله است باید از آن سر دنیا از آمریکا اجازه بگیرد با ایران تجارت کند! شوربختانه این واقعیتی است که اکثر کشورهای دنیا از ترس آمریکا در این جنگ اقتصادی همراهش هستند.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      1 1
      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس