پاکستان گزارش آمریکا علیه نظام قضایی خود را نادرست دانست

پاکستان در واکنش به اتهامات علیه نظام قضایی این کشور از جانب گزارش وزارت امور خارجه آمریکا ضمن رد آن، اتهامات عنوان شده را نادرست و گمراه کننده دانست.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش اخیر وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا علیه دستگاه قضایی پاکستان اعلام کرد: ما خود را از اظهارنظرهای بی پروا و بی اساس در گزارش مذکور علیه نظام قضایی پاکستان را مبری می‌دانیم.

در این گزارش آمده است: دادگاه‌ها در پاکستان مستقل و مطابق قانون اساسی و قوانین قضایث کار می کنند لذا اسلام‌آباد اتهامات عنوان شده در گزارش آمریکایی را کاملاً نادرست و گمراه کننده می‌داند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: این کشور به عنوان یک دموکراسی پر جنب و جوش، قاطعانه به تفکیک قوا میان قوه مجریه، مقننه و قضائیه اعتقاد دارد. بحث هیچ گونه اجبار یا فشار بر دادگاها در پاکستان وجود ندارد.

در بیانیه مذکور تاکید شد: اظهارات بی اساس ارائه شده این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا با احکام بی‌شمار دادگاه های پاکستان در تمام سطوح که بالاترین استانداردهای استقلال قضایی را دارند، مغایرت دارد.

اواسط تیرماه امسال نیز دولت پاکستان در واکنش به گزارش سالانه آمریکا درباره قاچاق انسان و قرار دادن اسلام‌آباد در لیست به اصطلاح قانون پیشگیری از سربازان کودک توسط واشنگتن را بی‌اساس دانست و ایالات متحده را به ارتکاب خطای واقعی و عدم درک از واقعیت متهم کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس