کد خبر 1252903
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
تصاویر جدید از وسعت آتش سوزی ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، یک نفر در ارتباط با دست داشتن در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در این کشور بازداشت شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که طبق گزارش رسانه‌ها آتش‌سوزی‌های گسترده در ترکیه جان حداقل ۶ نفر را گرفت و بیش از ۴۰۰ زخمی بر جا گذاشته، رئیس‌جمهور این کشور از بازداشت یک مظنون در این ارتباط خبر داد.

ببینید:

عکس/ کمک‌رسانی ایران در عملیات مهار آتش در جنوب ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که مقام‌های دولت احتمال اقدام عامدانه یک نفر برای آتش‌زدن جنگل‌ها به منظور آسیب رساندن به این کشور را رد نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر جنگل‌ها در ترکیه که از هفته قبل از مناطقی از «آنتالیا» آغاز شد، تاکنون ۶ کشته و بیش از ۴۰۰ زخمی بر جا گذاشته است.

اردوغان در تازه‌ترین اظهارنظر درباره وضعیت جاری در ترکیه در نتیجه آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها اعلام کرد، یک مظنون به دست داشتن در آتش‌سوزی‌ در جنوب غرب این کشور بازداشت شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه توضیحی درباره نام، هویت و انگیزه احتمالی شخص بازداشت شده به ظن آتش زدن جنگل‌ها ارائه نداد و به گفتن این جمله بسنده کرد که این فرد در آتش زدن جنگل در نزدیکی شهر «میلاس» در استان «موغله» دست داشت.

وی افزود: «ما در حال تحقیق مفصل درباره دلایل آتش‌سوزی‌ها هستیم. اگر (دلیل آتش‌سوزی‌ها) خیانتکارانی باشند که می‌توانند سرزمین مادری خودشان را به آتش بکشند، آنها با مجازات شدیدی مواجه خواهند شد».

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته به‌دنبال آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های این کشور، در مناطق حادثه دیده «وضعیت منطقه فاجعه» اعلام کرده بود.

آتش‌سوزی در ترکیه هفته پیش در «آنتالیا» آغاز شد و به‌سرعت در مناطق جنوبی این کشور در حال گسترش است. آتش‌سوزی‌ها باعث تخلیه گسترده مردم از سراسر مناطق ساحلی و بسیاری از هتل‌ها در شهرهای تفریحی بدروم و مارماریس شده‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    57 13
    پس اون شهاب سنگه جی بود؟
    • US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      21 6
      چقدر تناقض دارن اينا.. سه روز گذشت گفت هنوز داريم برسي ميکنيم.. بعد گفتن يک نفر رو حين آتش سوزي گرفتيم بعد چهار روز.. بعد سه نفر ترک زبان با لهجه مادري ترکي با روي پوشيده گفتن کار ما کوردهاس در صورتي که هيچ گروهک کوردي به عهده نگرفت فقط اون سه نفر يادشون رفت سيل و زلزله رو به عهده بگيرن و شهاب سنگ... چقدر فاشيست..
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    35 44
    کار تروریست های پ ک ک هست تحقیق نداره این کار بزدلانه آنها در آخر خودشان را خواهد سوزاند
    • احمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      13 10
      اردوگان فکر نکند جنگلها ومراتع شمال عراق را با پهباد آتش بزند دیگر کار تمام است
  • هموطن IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    43 26
    اردوغان احمق هنوز داره در مورد کودتای خود ساخته اش آدم بازداشت می کنه ...حالا اینو هم توهم زده ....جمع کن اتش افروزی تو کشورای دیگه ...بدبخت همیشه سپاه باید بیاد جمعت کنه ادعای نو عثمانی برت داشته
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      13 34
      ادبیات مشمیز کننده ات انچنان وقیح است که سکوت بهترین جواب است .
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      12 37
      تو این پیامت خودتو رو ضایع کردی. اگر کودتا ساختگی بود چرا رفتین کمکش؟؟؟؟
  • patriot IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    33 9
    مردک دروغگو این یک سناریو که این بابا راه انداخته برای کشور گشایی.آتش سوزی با این وسعت کار یک مجموعه سازماندهی شده است نه فرد.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    16 30
    کار تروریست های پ ک ک اس
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    7 29
    کار پ ک ک هست.امیدوارم اثبات شه و یه درس فراموش نشدنی بهشون داده بشه بزهای کوهی!
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    12 31
    کار کردها است اونها هرجا باشن ستون پنجم دشمنن
  • Ali IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    7 25
    امروز رسانه های متعلق به گروه تروریستی پ.ک.ک مشغولیت آتش زدن جنگلها را تیتر کردن ، واقعا لعنت خدا بر این گروه تروریستی هر کثافت کاریشون تمام شده بود افتادن به آتش زدن جنگل ها واقعا یک گروه تروریستی بی خدا هستند ، این گروه لعنتی چقدر از سربازان وطنم ایران را شهید کرده ، هر کس اینجا از این گروه تروریستی بیاد دفاع کنه به احترام شهدای وطنم بایستی اونا رو هم آتش زد.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      5 2
      دوست گرامی هیچ کسی از احزاب تروریستی گروهک های تروریستی کردی حمایت نمی‌کند ایرانیان بیشترین آسیب رو از این تروریست های وحشی دیده اند این گروهک تروریستی مزدور بیگانگان استعمارگران و خصوصا عمله رژیم اسرائیل هستند
    • SE ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 1
      سه نفر بچه با لهجه مادري تورکي به عهده گرفتن من که کوردم فهميدن اينا با اين لهجه حتي يک کلمه کوردي بلند نيستن حرف بزنن... خدا شما رو فاشيست نيافريد عثماني شما رو فاشيست تربيت کرد... خدا عذاب الهيتونو بيشتر کنه قومک ظالم که به هيچي اعتقاد ندارين يزيديان زمانه...
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    7 24
    یه نفر رو گرفتن. صد در صد کار پ ک ک هست. قبلا هم سابقه داشته.
    • SE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 1
      يه نفر روگرفتن پس حتما کار کوردهاس... سيل و زلزله و شهاب سنگ هم کار کوردهاس.. زمين شمارو بايد قورت بده بفهمين کجاي دنيايين صد رحمت به حزب نازي... کل تحيل و مغز نداشته يه پانتورک فاشيست کاسه ليس عثماني.. زنده باد ايران و ايراني مرگ بر مزدوران منطقه کودک کش متوهم عثماني
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    6 3
    مغز خر داشت که درخت را اتش میزد؟ اگر با اردوغان مشکل داره برود خانه اش را اتش بزند بهتره
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    4 19
    پ ک ک به طور رسمی گردن گرفت که جنگل های ترکیه رو اتش زدن
    • SE ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 0
      کوردهاهيچي رو به عهده نگرفتن اون سه نفر با لهجه کاملا تورکي تابلو بود نفرات خود عردوغان هستند... آتش سوزي بدون شک سازماندهي خود عردوغان است اين مردک پست براي ميز رياست دست به هر جنايتي ميزند سال آينده انتخاباته... حزب فاشيست
  • توران IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    4 5
    طبیعت پایه آفرینش خدا و مخلوقاتش است و مایه و واسط رحمت خدا بر مخلوقاتش، کسی که طبیعت خدا را به آتش بکشد به خدا اعلام جنگ کرده و خدا هم با خشم خود او را هدف قرار می دهد، معنی شدید العقاب نیز همین است. بزودی قدرت ویرانگر ترک بر سر پ ک ک آوار خواهد شد. بزدلانی که زورشان به برگ و علف و درخت می رسد.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 2
    دمش گرم... خدا خیرش بده این قهرمانو.. ایران باید بالاترین مدال افتخارو به ایشون اهدا کنه و مبلغی بعنوان جایزه بده. خوب کاری کرد گذاشت تو کاسه ترکیه.همین بلا باید سر دولتهای غربی بیاد تا دل هر چی ایرانیه خنک بشه.
    • علی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      2 10
      واقعا بیشرفی ، تو هم از اعضای پ.ک.ک هستی نهاد های امنیتی این مزدور اسراییل باید شناسایی بشه ، ای نادان جنگل محل زیست هزاران حیوان و قلب تپنده کره زمینه آخه شما بزهای کوهی و غار نشین از طبیعت و انسانیت بویی نبردین که آدم بشین
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    18 4
    اردوغان کثیف تو که خانه ات از شیشه است چرا سنگ پرت میکنی...آه کودکان سوریه و عراق دامنت را میگیرد...درختان زیتون عفرین و جنگلهای زاگرس چه کاری به تو داشتن که بزدلانه آتیش زدی و بریدی و دزدیدی...چوب خدا صدا ندارد
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      20 3
      پانترک های مجازی کاسه لیس طورکیه و اردوغان ناراحت میشن از این حرف ها ، دلشون میشکنه چون حساس هستند !
  • کامران IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    23 3
    خون بچه های عفرین و سوریه که پایمال بشه دیگه سنگ رو سنگ بند نمیاد / حالا شما هی بگو کار پ ک ک بوده /
  • یزدان IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 24
    متاسفم برای بعضی ها بااین طرز فکرشان .آخه عقب مانده غارنشین پشمالو چرا از طبیعت انتقام میگیرید ..یکی یک غلطی میکند زورتون به اون نمیرسه پالانش را لگد میزنید ...جنگل دوباره میروید خانه دوباره ساخته میشود ماشین آلات خریده میشوند ولی این ذهن فاسد و افکار کثیف خیلی هاست که هرگز درست نمیشود ..اتفاق و حوادث طبیعی همیشه ممکنه برای هرکسی و هر مملکتی اتفاق میافتد شاید فردا نوبت ما باشد ..کینه ورز و پست فطرت نباشیم
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      26 2
      مزخرف بلغور نکن.. ترکیه با تامین مالی و تسلیحاتی جانیان داعش و جبهه النصره مردم بی گناه سوریه رو سلاخی کرد و نوامیس سوریه و عراقو به بردگی گرفت... و نفت این دو کشور رو غارت کرد به همراه اربابش امریکا... اسراییل و ترکیه در بیمارستانهای خودشون مجروحین گروه های تروریست رو پذیرش و درمون میکردن... ترکیه از مدرنیته و انسانیت و دین هیچ بویی نبرده و خون وحوش مغول در رگ هاشون جاریه حالا بازم بگید کردهای پ پ ک وحشین.. کردها فقط وطن دزدیده شدشونو میخوان پس بگیرن.
  • Ali IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    کاردولت ترکیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس