کد خبر 1253172
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴
نامزد پُست صدراعظمی آلمان روسیه را تهدید کرد

یکی از نامزدهای کرسی صدراعظمی در آلمان روسیه را تهدید کرد که در صورت استفاده از پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» به عنوان یک سلاح ژئوپلتیکی علیه اوکراین، این کشور را تحریم خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آرمین لاشت» نامزد رقابتها برای تصدی کرسی صدراعظمی در آلمان در گفتگویی با روزنامه «ژتپوسپولیتا» چاپ لهستان با تأکید بر اینکه امنیت و حاکمیت اوکراین باید در سیاست برلین یک اولویت باشد، روسیه را تهدید کرد که چنانچه مقامات کرملین از پروژه «نورد استریم ۲» به سان یک سلاح ژئوپلتیکی علیه اوکراین استفاده کنند، این کشور را تحریم خواهد کرد.

وی با هشدار دادن به کرملین نسبت به «نقض حقوق بین الملل، تجاوز به دموکراسی های غربی با ابزارهای مختلف یا نقض حقوق بشر و حقوق مدنی» در کشورهایشان، گفت: اگر روسیه باردیگر به اقدامات تهاجمی علیه اوکراین دست بزند، آلمان تدابیری در سطح ملی بکار خواهد گرفت و از تدابیر تنبیهی در اتحادیه اروپا نیز حمایت خواهد کرد».

گفتنی است، پروژه احداث خط لوله نورد استریم ۲ شامل ساخت یک خط لوله دوقلو در داخل دریا به طول ۷۴۵ مایل است که ۱.۹ تریلیون فوت مکعب گاز را هر ساله از مسکو به آلمان انتقال می دهد. کشورهای ایالات متحده، لهستان و اوکراین از مخالفان سرسخت این پروژه هستند.

واشنگتن مدعی است که این پروژه نفوذ روسیه در اروپا را افزایش می دهد و از این رو از متحدان خود می خواهد تا بجای خرید گاز از روسیه، گاز طبیعی مایع از ایالات متحده خریداری کنند.

کی‌یف و ورشو نیز بیم آن دارند که مسکو از این پروژه خط لوله گاز برای دور زدن خطوط لوله موجودی که از خاک آنها می گذرد، استفاده می کند تا از این طریق این دو کشور را تحت فشار قرار دهد. در مقابل، اعضای کلیدی این پروژه، از جمله برلین معتقدند که این خط لوله ماهیتی صرفاً اقتصادی دارد.

ظرف سالهای گذشته، کاخ سفید بارها آمادگی خود را برای جلوگیری از تکمیل این پروژه اعلام کرد و علیه شرکتهایی که مشغول ساخت این خطوط لوله بودند، تحریمهایی اضافه کرد. اما با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان توافقنامه ای را امضا کرد که به موجب آن، واشنگتن ضمانت داد که از تکمیل این پروژه ممانعت نخواهد کرد و در مقابل، برلین نیز متعهد شد که در صورت تلاش مسکو به استفاده از انرژی به مثابه یک سلاح علیه اوکراین، تدابیری جدی علیه کرملین اتخاذ کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دانشمند IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 1
    آلمان ابرقدرت ماشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس