چه کسانی رقابت‌های داخلی را با سیاست خارجی پیوند زدند؟/ ظریف در جایگاه متهم یا شاکی؟ برجام نمایه ظریف سیاست خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای و انبارشدن هزاران سانتریفیوژ گزاف‌ترین هزینه ملت ایران در قبال اعتماد به غرب بود.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت دوازدهم در مورد (شکست اعتماد به غرب) گفت: ملت ایران در طول ۸ سال اخیر هزینه گزافی را پرداخت تا امروز بتوانیم قضاوت کنیم که تفکر حاکم بر دستگاه سیاست خارجی در این دولت تفکر کار آمد و موثری نبوده است.

تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای گزاف‌ترین هزینه ملت ایران در قبال اعتماد به غرب بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعطیلی و دکوری شدن صنعت هسته‌ای که حاصل مجاهدت های شهدای هسته‌ای بود را از هزینه‌های گزاف ملت ایران در قبال اعتماد به غرب خواند و اظهار داشت: اعتماد دولت به غرب باعث شد، ایران از پیشرفت‌های هسته‌ای باز بماند، صنعت هسته‌ای تعطیل و هزاران سانتریفیوژ انبار شده و پیشرفت هسته‌ای متوقف شود.

بیشتر بخوانید:

روحانی رفت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تجربه تاریخی باید درس عبرتی برای مردم و دولتمردان باشد تا در دولت جدید تکرار نشود، انتظار داریم، دولت سیزدهم امتیازات و نقاط قوت دولت قبل را حفظ کرده و نقاط ضعف آن را نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر غلط ۸ سال دولت تدبیر باید برای تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت جدید درس عبرت باشد، اظهار داشت: تحمل فشار حداکثری اقتصادی و سیاسی آمریکا، تاوانی بود که ملت ایران در برابر اشتباه دولت تدبیر در اعتماد به غرب پرداختند.

پیام صریح فرمایش رهبری، پایان دوران باج‌دهی به آمریکاست

وی ادامه داد: پیام صریح فرمایشات رهبر انقلاب برای آمریکا و غرب این است که دیگر قرار نیست، مسیر اشتباه گذشته طی شود و با همان دست فرمان با غرب و آمریکا مواجه شده و به آن ها باج دهیم و ارزشمندترین داشته هایمان را در برابر هیچ به آن‌ها تقدیم کنیم.

بیشتر بخوانید:

آمریکایی‌ها به سمت فشار و تنش با ایران بروند،‌ خودشان بیشتر ضرر می‌کنند

رضایی با بیان اینکه دیگر معامله برد-باخت را با غرب و آمریکا امضا نمی‌کنیم، بلکه از منافع ملی خود دفاع خواهیم کرد گفت: دورانی که غرب و آمریکا معاهده‌ای را به ملت ایران دیکته می‌کردند، گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ملت ایران به هیچ وجه بر سر استقلال خود معامله و مذاکره نخواهند کرد. مجلس به طور قاطع در برابر زیاده خواهی‌ها و انحصار طلبی‌های آمریکا خواهد ایستاد و اجازه دست درازی به منافع ملت ایران را نخواهد داد.

قانون لغو تحریم‌ها، اولین گام مجلس انقلابی برای جمع کردن بساط زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا بود

رضایی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اولین گام مجلس انقلابی برای جمع کردن بساط زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا در ایران بود،مجلس یازدهم بر اجرای دقیق این قانون نظارت خواهد کرد تا دیگر امتیازی به غرب و آمریکا داده نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    اعتماد به تدبیر و اصلاحات مدنظر دشمن بدتر از اعتماد به خود دشمنه
  • بلال IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    بنظرم تمامی خسارت های مادی هشت سال دولت کذابِ عبرت قابل جبران هست، اون چیزی که قابل جبران نیست هشت سال عمر ملت شریف ایران خصوصا جوانان مون هست که تلف شد،
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      13 1
      مشرق قیچی ات خیلی تیزه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    ممکن است بفرمایید نقاط قوت دولت چه بوده است؟!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    لطفاً قانون اقدام راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها را هم که خیلی مهم تر است، تصویب نمایید.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    البته شرطی شدن اقتصاد کشور، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تمام مشکلات اقتصادی که ناشی از مذاکرات بی ثمر و بستن با شیطان بزرگ و اعتماد به وی بود، هزینه ی به مراتب بزرگتری از توقف صنعت هسته ای کشور بود، که به ملت ایران تحمیل شد و یک معامله ی دو سر باخت برای ما و یک معامله ی دو سر برد برای غرب شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس