کد خبر 1253350
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
از قهر و آشتی‌های خانم مربی تا عدم مدیریت رئیس/ سقوط آزاد تیرانداری در توکیو

حاشیه‌های زیاد ورزشکاران تفنگ و سرمربی تیم ملی با عدم توانایی رئیس فدراسیون برای مدیریت باعث شد تا ورزشکاران این رشته در المپیک نتیجه نگیرند.

به گزارش مشرق، مسابقات تیراندازی در المپیک توکیو و در حالی به پایان رسید که کاروان کشورمان یک مدال طلا توسط جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر کسب کرد.

فروغی در حالی به این مدال ارزشمند دست پیدا کرد که مسئولان فدراسیون و مقامات ورزش کشورمان حتی به آن فکر هم نمی‌کردند؛ به طوری که در روز مسابقه فروغی وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در سالن شمشیربازی حضور داشتند چرا که فکر می‌کردند مدال در این رشته کسب خواهد شد. اما ملی‌پوش تپانچه همه معادلات را بهم ریخت اما این مدال نتیجه ضعیف ملی‌پوشان تفنگ را پنهان نمی‌کند.

* آغاز حاشیه‌ها با قهر خانم مربی و ناتوانی آقای رئیس

شاید اگر نگاه کوتاهی به وضعیت چند ماه اخیر تفنگ داشته باشیم، نتایج کسب شده در المپیک توکیو خیلی دور از واقعیت نباشد. ملی‌پوشان تفنگ و همینطور الهام هاشمی سرمربی تیم در چندماه اخیر که همه کشورها به دنبال آماده سازی بودند، بیشترین حاشیه‌ها را داشتند؛ به طوری که قهر خانم مربی باعث شد تا بیش از یک ماه اردوهای تیم ملی تعطیل شود. این حاشیه‌ها به قدری پر رنگ شده بود که بحث عدم همکاری هاشمی با فدراسیون مطرح شد اما در نهایت با پادرمیانی کمیته ملی المپیک و جلسات مختلف، قرارداد این مربی تا المپیک تمدید شد.

در اینجا نباید ناتوانی علی دادگر رئیس فدراسیون را در جمع کردن حاشیه‌ها نادیده گرفت. وی نه تنها نتوانست این حاشیه‌ها را کم کند؛ بلکه با دخالت در امور فنی باعث شد تمرکز سرمربی و ورزشکاران بهم بریزد و در نهایت ورزشکاران اعتصاب را بهترین راه حل تلقی کنند. دادگر در مدت زمان ریاست خود تقابل زیادی با هاشمی و ملی‌پوشان تفنگ داشت؛ به طوری که توجه بیش از اندازه او به اهداف پروازی به جای تفنگ و تپانچه باعث انتقادات زیادی شد.

* بهانه‌هایی برای توجیه عملکرد ضعیف تفنگ

الهام هاشمی که بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود از کشورهای خارجی پیشنهاد دارد اما برای کمک ملی‌پوشان به ایران آمده، در این مدت رفتارهایی داشت که باعث شد تا به تیراندازان بیشترین استرس و فشار وارد شود. نتیجه این موضوع را در المپیک توکیو دیدیم که نه تنها در این بازی‌ها هیچ مدالی کسب نشد بلکه نتایج بسیار بدتر از دو دوره قبل بود.

شاید ورزشکاران و مربیان ملی بارها در مصاحبه‌های خود از کمبود فشنگ و مهمات صحبت کرده باشند اما در ۲ ماه اخیر قبل از المپیک تیراندازان اردو و مسابقات خوبی را در اروپا برگزار کردند. به نظر می‌رسد با مدالی که فروغی کسب کرده، صحبت‌های سرمربی تفنگ در خصوص تجهیزات، سلاح و تحریم‌ها بهانه‌ای بیش نباشد؛ هر چند این کمبودها را در این سالها نمی‌توان نادیده گرفت اما به نظر می‌رسد در این بازی‌ها تاثیر مسائل روانی بیشتر از موارد دیگر بوده است.

رشته تفنگ در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز نتایج خوبی نداشت و این عملکرد ضعیف در المپیک توکیو تکرار شد. به نظر می‌رسد مدال جواد فروغی به عنوان یک تک ستاره بیشتر حاصل تلاش خود او باشد تا برنامه‌ریزی فدراسیون. در مجموع نتیجه‌ای که ملی‌پوشان تفنگ داشته‌اند، سقوط آزاد است. باید مسئولان فدراسیون در دوره جدید چه برنامه‌ای برای تقویت این ماده خواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 999 IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    وقتی فدراسیون را به آدم کوتوله می دید نتیجه اش غیر از این نمی شود.
  • AT ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 1
    شوربختانه بیشتر ورزشکاران و مربیان ایرانی(در همه رشته های ورزشی) وقتی شکست میخورند،»دنبال بهانه و دلیل برای توجیه شکستشان هستند،و از تلاش و پشتکار و انگیزه ی قوی و میهن پرستی ورزشکاران خارجی درس نمی آموزند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس