کد خبر 1253608
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
برگزاری رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حزب الله - کراپ‌شده

ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایشی در شمال فلسطین اشغالی و مرز با لبنان در بحبوحه تشدید تنش‌ در منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از برگزاری رزمایشی  در شمال فلسطین اشغالی و در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه و احتمال درگیری با حزب الله لبنان خبر داد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که رزمایش موسوم به «پرتو آفتاب»  از دوشنبه بعد از ظهر در مرز با لبنان شروع شده است.

ارتش رژیم اسرائیل اعلام  کرده که این رزمایش از قبل برنامه ریزی شده بود و شامل تحرکات نیروهای امنیتی است. در بیانیه ارتش رژیم اسرائیل آمده است که این رزمایش برای سنجش قابلیت‌ها و میزان آمادگی نیروها در مرزهای شمالی و با توجه به تجارب نبردهای اخیر برگزار می‌شود.

این در حالی است که «طال لیو رام» تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو در مقاله‌ای به قدرت موشکی حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت که علی‌رغم تمامی تلاش‌های تل آویو، اما این قابلیت حزب‌الله رو به جلو پیش می‌رود.

در این مقاله آمده است که اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه و حملات هر از گاهش و همچنین بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان و مشکلات اقتصادی در ایران، موجب نشده است که پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله متوقف شود و این مسأله مسئولان سیاسی و مقامات نظامی اسرائیل را در برابر شرایط بدی قرار می‌دهد و آن‌ها نگران این هستند که در سال‌های آتی چگونه با این تهدید مقابله کنند.

روزنامه معاریو افزود: «آویو کوخاوی فرمانده ارتش اسرائیل سابقا گفته بود که اگر میزان موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله از خطوط قرمز اسرائیل عبور کند، اقدام اسرائیل برای آغاز یک جنگ قابل توجیه خواهد بود و می‌توان گفت یک هدف اخلاقی در ورای آن قرار دارد.»

برگزاری رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حزب الله

نویسنده این مقاله افزود: «مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که هیچ وقت نمی‌توانند مانع رسیدن فناوری لازم برای تولید این موشک‌ها به دست حزب‌الله شوند، اما می‌توانند به حد امکان در روند توسعه موشکی حزب الله مانع‌تراشی کنند.»

به نوشته او، صنایع نظامی رژیم صهیونیستی عقیده دارند که در آینده نیاز بیشتری به تکنولوژی دفاعی در کنار قدرت تهاجمی و اطلاعاتی برای مقابله با توانایی نظامی حزب الله و حماس دارند اما تا رسیدن به آن نقطه زمان زیادی نیاز است.

«طال لیو رام» افزود: «عملیات نگهبان دیوار [حمله به غزه] در ماه می گذشته یک هشدار بود، به طوریکه ارتش اسرائیل در شناسایی سامانه‌های شلیک موشک از غزه ناکام ماند و از این رو امکان از بین بردن آن‌ها وجود نداشت. اکنون می‌توان گفت که مسأله موشک‌های نقطه‌زن همانی است که سرنوشت جنگ میان اسرائیل و حزب الله را مشخص خواهد کرد.»

به عقیده وی در سال‌های اخیر هیچ نهاد سیاسی در اسرائیل به طور دقیق مشخص نکرده است که در خصوص موشک‌های حزب‌الله چه انتظاری از ارتش دارد، اما دولت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر همان موضع ارتش در این باره را مبنا قرار داده‌اند که می‌گوید در خصوص موشک‌های حزب‌الله باید همان موضعی را گرفت که در خصوص سلاح هسته‌ای گرفته می‌شود

چندی پیش نیز وبگاه واللا در گزارشی درباره پیشرفت موشکی حزب‌الله نوشت بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک دارد و در رویارویی احتمالی آینده، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگو با «المیادین» در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) گفته بود: «تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله دو برابر سال قبل شده و ما می‌توانیم هر هدفی را در امتداد فلسطین اشغالی با دقت هدف بگیریم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس