بلینکن: آمریکا از تلاش های دولت عراق حمایت می کند

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

بلینکن مدعی شد که ایران طی ماه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه کشتی‌رانی انجام داده. وی مدعی شد: «ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

او گفت: « در گذشته، شاهد مجموعه‌ای از اقدامات از سوی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله علیه کشتیرانی‌ بوده‌ایم، بنابراین مطمئن نیستم این اقدام خاص، رفتار جدیدی باشد.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به تهدید آزادی دریانوردی، تجارت و ملوان‌های بی‌گناه گفت: «اما آنچه این اتفاق می‌گوید این است که ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

بلینکن در بخش دیگری از ادعاهایش گفت اقدام ایران در حمله به کشتی مرسر استریت با «پاسخ جمعی» مواجه خواهد شد. آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی و اسرائیل و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «با انگلیس، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها در هماهنگی و تماس نزدیک هستیم و یک پاسخ جمعی وجود خواهد داشت.»

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ساعاتی قبل‌تر در توییتر ادعاهای رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی علیه ایران را رد کرد و به آنها هشدار داد.

خطیب‌زاده نوشت: «ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند. آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.»

لازم به ذکر است خطیب‌زاده پیش از این نیز به این بیانیه‌ها واکنش نشان داده بود و نسبت به هرگونه ماجراجویی احتمالی هشدار داده بود.

علاوه بر این، در پی اتهام زنی بی پایه وزیر خارجه انگلیس به ایران، کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض ایران در این باره به وی ابلاغ شد.

صبح جمعه گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

اتهامات کشورهای غربی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 3
    نفتکشی که میشه گاو پیشونی سفید بخاطر دو بار هدف قراردادن.بخوانید خودزنی . نام داد را با هدف بازی های سیاسی پیرامونش که همه میدانند همه چیز در اختیارشان است و حتی سازمان مللی که قطعنامه های صادر شده علیه ئاسرائیل را هیچگاه نپذیرفته و یا توسط آمریکا وتو شده و قطعنامه در رابطه برجام را زیر پا براحتی آب خوردن قرار میدهند و اعتراصی از دولتی شنیده و وقعی گذاشته نمیشه و حالا همان سازمان ملل را اگر بخواهند علیه کشوری اقدامی بکنند . باز بسادگی همه چیز و از جنله سه کشور غصگضو دائم همراه و هم زبان با اسرائیل . از طریق سازمان ملل اقدامی میکنند . وضعیت با این مسخرگی که دنیا شاهد آنست . مشخصه برای بدست آوردن امتیازات هر آنچه بتوانند انجام میدهند . و وای بحال کشوری که در ضعف بسر برد . ناچار به تمکین و دادن امتیاز است . حالا هم سر داستان نفتکش که سناریو آن توسط اسرائیل با همکاری آمریکا و با هدف قرار دادن کاپیتان انگلیسی و ملوان رومانیائی آن که کشته شدند و معلوم نیست علت فوت آنان که ممکنه با گلوله و یا در اثر چیز غیر از باصطلاح برخورد موشک بوده . پای این دو کشور را بمعرکه کشاندند تا بهره بیشتری ببرند. نوشته شده . که در اصل برنامه وسیعتری بدنبال خواهد داشت . از جمله تاثیر گذاری در حمل و نقل دریائی نفت ایران که مثلا به چین میرود . برای تحت فشار قرار دادن چین و ایران . چون به اغلب صاذرکنندگان نفت میتوانند دستور دهند تا به چین نفت نفروشند و اینگونه اخلال در اقتصاد چین که هدف بزرگ و مهم آنهاست و همینطور بهره وری ایران از درآمد صادرات نفت به چین و کمک به اقتصاد کشور در حالیکه مورد تحریم آمریکاست . ایران باید مقابل این دسیسه با توانائی بالا ایستادگی کند و اجازه رفت و آمد شناورهای اسرائیلی در مسیر خلیج فارس را ندهد . همانطور که دشمنی اسرائیل علیه ایران با کارهائی که در داخل از جمله ترور دانشمندان و خرابکاری ها و همچنین هجمه به شناورهای ایران برای دنیا محرز شده. و اتروریست بودن آن دولت نیز آشکار است . حق دازد از منافع خویش پاسداری کند و اجازه حضور آنان را در نزدیکی خود ندهد . .
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 3
    چنانچه ایران علیه اسرائیل کاری را انجام دهد . بدون نگرانی ابراز میدارد . اسرائیل دشمن ایران و ایرانیان است که کارهای تروریستی آنان علیه کشور ما روشن است . پس ایران حق دارد جواب رفتار خصمانه را بدهد و همانطور که در ارتباط با آمریکا عمل نمود و همه متوجه شدند و ایران رسما اعلام کرد .
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 3
    خاک زر می شود اندر کف اخوان صفا/خاک در دیده این عالم غدار زنیم
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 2
    وش انگ زن(واش انگ تن) غلط کرده اسرائیل لات کتک خوررا وادار به خودزنی کرده اید خیلی غلط کرده اید - آنقدر به کرات دستور خودزنی به اوبدهید تا خودکشی کنند بهترین راه راحتی منطقه غرب آسیا خودکشی صهیونیستها است و شما یانکی ها هم دارید همان را اعمال کنید - مردم منطقه غرب آسیا در این مورد از شما تشکر می کنند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 2
    می تونیم می‌زنیم . آمریکا و انگلیس و اسرائیل و...هر ... توانستند بخورند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس