کد خبر 1253707
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
شاهکار گرایی با شکست قهرمان جهان/کاکوی شیرازی در نیمه‌نهایی

«محمدرضا گرایی» فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل حریف قدرتمند آلمانی به نیمه نهایی راه یافت.

به گزارش مشرق، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۱۰ مرداد ماه آغاز و ۱۳ مرداد به کار خود پایان می‌دهد. این پیکارها از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز می‌شود.

در سه وزن دوم المپیکی کشتی فرنگی تیم ایران تنها در وزن ۶۷ کیلوگرم نماینده دارد که محمدرضا گرایی امروز (سه‌شنبه) به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جولیان آکود از کلمبیا را ۸ بر صفر شکست داد.

او در مرحله یک چهارم نهایی با برنده فرانک استابلر از آلمان (دارنده ۳ طلا و ۲ برنز قهرمانی جهان/ برنز بازی‌های اروپایی/ ۲ طلا و یک برنز قهرمانی اروپا) روبرو شد. در حالی که حریف آلمانی ۴ امتیاز در وقت نخست از حریف خود پیش بود. ۲ امتیاز استابلر به دلیل برخورد غیرعمدی دستان گرایی به صورتش به او دادند. در ادامه گرایی با کمرگیری و خاک کردن حریف ۲ امتیاز گرفت و در ادامه حریف آلمانی به بردن نماینده کشورمان مجموع امتیازاتش را به ۵ رساند.

گرایی در وقت دوم بسیار پرتلاش و پرکار ظاهر شد به طوری که موجب خستگی حریف باتجربه آلمانی شد. گرایی یک امتیاز دیگر با بیرون بردن حریف آلمانی دریافت کرد و فشار سنگین کشتی سبب شد که استابلر دوبنده گرایی را بگیرد و داوران ۲ امتیاز دیگر به نماینده کشورمان دادند و امتیازات دو کشتی گیر ۵ بر ۵ برابر شد که به دلیل دریافت امتیاز پایانی گرایی، نماینده کشورمان پیروز این میدان سخت شد و به نیمه نهایی راه یافت.

در گروه گرایی اسماعیل بوررو قهرمان جهان و المپیک از کوبا در عین ناباوری با نتیجه ۳ بر ۲ برابر راماز زویدزه دارنده نقره امیدهای جهان از گرجستان مغلوب شد و یکی از حوادث این دوره از پیکارها را رقم زد.

در ادامه راماز زویدزه گرجستانی مقابل حریفی از تیم پناهندگان به پیروزی رسید و به نیمه نهایی راه یافت و حریف گرایی در این مرحله شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس