کد خبر 1254096
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
رئیسی

تاکنون رئیس مجلس سوریه، معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه بوسنی و وزیر گردشگری غنا برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به تهران آمدند.

به گزارش مشرق، از ظهر امروز میهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری و در ابتدا خانم ترکوویچ معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه بوسنی و همچنین آقای ابراهیم محمد وزیر گردشگری غنا به منظور شرکت در این مراسم به تهران آمدند.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است در بدو ورود مورد استقبال عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام شده تا این لحظه ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند؛ از بین این مقامات ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیأت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. همچنین روسای مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D۸ برای حضور در این مراسم دعوت شدند و اعلام آمادگی کردند.

رئیس مجلس سوریه: روابط ایران و سوریه با خون شهیدان دو کشور به هم پیوند خورده است

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه در بدو ورود به تهران گفت: هدف از این سفر حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران است و ما نمی توانیم در چندین کلمه عمق روابط دو کشور را بگوییم چرا که روابط دو کشور محکم، متمایز و ریشه دار است و مایه افتخار من است که آقای بشار اسد ما را برای حضور در این مراسم انتخاب کرد.

وی افزود: مایه افتخار من است که در مراسم تحلیف و به میزبانی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنم و روابط دو کشور روابطی مهم و طولانی است که روابط دو ملت جمهوری اسلامی ایران و سوریه با آمیخته شدن خون سوری ها و ایرانی ها و خون های ریخته شده محکم تر و عمیق تر شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شسم IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    رؤساى 10 تا كشور ؟!
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      آره
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    عربستان؟؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      بله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس