کد خبر 1254519
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
بلاروس

«ماریا کولسنیکووا» یکی از رهبران اغتشاشات خیابانی سال گذشته علیه دولت بلاروس، قرار است امروز در دادگاهی در این کشور محاکمه شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ماریا کولسنیکووا» یکی از رهبران اغتشاشات خیابانی سال گذشته علیه دولت بلاروس، قرار است امروز در دادگاهی در این کشور محاکمه شود.

بر اساس این گزارش، کولسنیکووا که از زمان برگزاری اغتشاشات تاکنون در بازداشت به سر می برده، سپتامبر سال گذشته میلادی به هنگام فرار از بلاروس، در فرودگاه «کی یف» اوکراین بازداشت شده و به مینسک بازگردانده شد.

این رهبر معترضین بلاروس سال گذشته در جریان راه اندازی کمپین موسوم به ۹ آگوست در بلاروس، علیه آنچه مخالفین، انحصار قدرت در دستان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و تقلب وی در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری می‌خوانند، اقدام به تحریک هواداران خود و در نتیجه به راه انداختن شورش‌های خیابانی در مینسک نمود.

منابع خبری در بلاروس می‌گویند ممکن است کولسنیکووا در جرین دادگاه امروز، دستکم به تحمل ۱۲ سال حبس محکوم شود.

این در حالیست که لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴، یعنی زمان جدایی بلاروس از اتحاد جماهیر شوروی، قدرت را در دست داشته است و با این حال، فرضیه تقلب در انتخابات را همواره رد کرده است.

در جریان به راه افتادن شورش‌های خیابانی در بلاروس و درگیری میان نیروهای دولتی و معترضین، اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه مینسک وضع کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس