کد خبر 1254685
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
گزارش «نشنال اینترست» درباره توسعه قدرت نظامی و موشکی ایران

توسعه توانمندی نظامی ایران در میانه تحریم‌های تسلیحاتی در پایگاه نشنال اینترست بازتاب یافته است.

به گزارش مشرق، خودکفایی نظامی ایران دستمایه گزارشی به قلم «دیوید آکس»، تحلیلگر امنیتی و دفاعی در پایگاه  «نشنال اینترست»، قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هشدار هاآرتص به گانتس: ایران قوی‌تر است، با آتش بازی نکن

گزارش با اشاره به پاسخ موشکی ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» در ژانویه ۲۰۲۰، نوشت، ایران با شلیک تعداد زیادی موشک به ۲ پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق، که سبب زخمی شدن ده‌ها نظامی آمریکایی شد، به آمریکا پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگر اسرائیلی: موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله سرنوشت جنگ را مشخص خواهد کرد

گزارش در ادامه به بررسی آمار شمار نیروهای نظامی ایران در نیروهای هوایی، زمینی و دریایی و تعداد تجهیزات و ادوات نظامی این نیروها و تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشاره کرده است.

نگارنده می‎افزاید «اما ایران، برنامه خودکفایی خود را نه تنها در نیروهای هوایی، دریایی و زمینی بلکه در عرصه کلی اقتصادی این کشور ادامه داد.»

این گزارش می‎گوید که ایران قابلیت‌های نامتقارن خود را افزایش داده و بزرگترین مراکز موشکی را در اختیار دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    26 10
    ایران قدرت اول جهان در زمینه موشک های تاکتیکی است. هم از نظر کمیت وهم کیفیت.و این قدرت را مدیون خون شهدا و تحریم نظامی امریکا هستیم.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    18 7
    در بخش دفاعی ایران به نیروی مردم که قدرتشون مظهر قدرت الهی است تکیه کرده نتیجه رو هم دیده اما چرا در بخشهای اقتصادی و فرهنگی اینکار انجام نمیشه ؟؟؟؟
    • علی حقجو IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      1 1
      چون بخش های دیگر را لیبرال ها و غربگراها قبضه کرده اند. گام دوم انقلاب باید گام پاکسازی این بخش ها از نیروهای مخرب لیبرال و غربگرا باشد
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      1 1
      چون رئیس اون بخش ها با رای مردم انتخاب میشند که عمدتا احساسی و از روی نا آگاهی هست.
    • عبدالله IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      1 0
      چون اخلاص‌مان کم است: همۀ همکاریها فی سبیل الله نیست؛ متأسفانه به مزایای متعارف هم راضی نیستیم؛ بازرسی زیردست مسئولین است؛ انتقاد را بر نمی‌تابیم؛ مدعی العموم هم نداریم و السلام
  • ملت AU ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    ارتش زیر نظر مستقیم رهبری و فرماندهان با نظم ارتشش وسپاه است بودجه معلوم و خرج معلوم فسادی در کار نیست اما اقتصاد دست دولتمردان بی کفایت است که ملت را دجار مشکل کرده‌اند
  • علی اسدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام چون بخش اقتصاددی دست اصلاح طلبان وکد خدا پرستان و وطن فروشان بود فقط منتظر غرب بودند
  • ... IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    ای کاش روزی در رسیدگی به معیشت مردم زبانزد می شدند
  • حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    لطفا گزارشی کامل از توسعه ی اقتصادی کشورمان را که در مجله های بین المللی یا داخلی چاپ شده ، ارائه دهید تا مردم از توانایی های مدیران و دولتمردان قدرتمند کشورمان بیشتر مطلع شوند. امیدوارم دشمنان کشورمان را بیشتر بشناسیم.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 1
    قدرت نظامی به قیمت تمسخر ارزش پول ایران در رسانه ملی افغانستان به قیمت نابودی اقتصاد و اشتغال به قیمت گسترش فقر و فساد قدرت نظامی که مولد تروریسم و اجماع جهانی علیه کشور است به هیچ دردی نمی خورد
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      0 0
      فقط میتونم بگم تو نمیتونی ایرانی باشی ! فارسی نویس ایرانستیز ... ایرانی یعنی غیرت یعنی شرف ... فهمیدی فارسی نویس جهود !
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      توازبلندگوهای امریکا درایران هستی =غربگداهای مدعی اصلاح که سیو چن سال بودجه کشورو تقدیم اقازادهاشون درکشورغربی وشیطانی کردند .احتمالا یک اقا زاده باشی.جهان بینیتون دراین یک کلام مختصر شده که فردا فردای ذلتو نکبته .نه استقلالو توسعه
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    در جهان و منطقه آشفته وپر توطئه و مهمی که ما هستیم تنها راه حیات و بقا قوی شدن قدرتمند شدن ! قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است ...
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 1
    نه موشک نه بمب هسته ای قدرت یک کشور نیست شوروی از این بالاتر بود تکه پاره شد اقتصاد اقتصاد اقتصاد
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      2 0
      برای قدرتمند شدن هم به موشک احتیاج داریم، هم به بمب اتمی و هم اقتصاد قوی ، همه این موارد لازم و ضروری است .. و اتفاقا دشمنان ما هم برای همین درصدد تحریم و تضعیف اقتصاد ایران هستند، انشاالله دولت جدید باید تدبیری کند .. شما هم این تزهات رو برای خودت نگه دار عزیزم !
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      0 0
      شوروی یک ملت واحد نبودند دوست عزیز ! پاره های تن ایران بزرگ رو روس ها با زور نظامی زیر پرچم شوروی آورده بودند که هیچ حسی بهم نداشتند نه تاریخ مشترک با روس ها داشتند، نه فرهنگ مشترک با روس ها داشتند ، نه دین و مذهب مشترک نه هیچ احساس تعلقی به روسیه و شوروی ... ما ایرانیان از اقوام مختلف برای قرن ها و هزاره ها یک ملت واحد با علایق و فرهنگ و مذهب و تاریخ مشترک بوده و هستیم .. تاریخ و جغرافی بخوانید دوست من ! در ضمن برای قدرتمند شدن هم موشک و هم بمب اتمی و هم اقتصادی قوی نیازمند هست ..
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    با اینحال هر چه بیشتر بر توانمان بیافزائیم . مانند مزرعه و سیلوهای موشکی در ابعاد مختلف برد موشک .
  • CA ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    ایران به برکت شهدا قدرت بازدارندگی بالایی ایجاد کرده. جنگ و درگیری نظامی واقعی در واقع جنگ بین کارخانه ها و توان تولید هست. باید کار در جهت وابستگی صفر در همه فناوری های به کار رفته در این ادوات ادامه پیدا کنه و مرحله بعد از به دست آوردن فناوری و روش تولید تک تک قطعات تمرکز روی تولید انبوه هست که کارخانجات با استفاده از این تکنولوژی و تولید قطعات مورد نیاز برای بازارهای مصرفی مثل خودرو و صنایع الکترونیک میتونن درامد خوبی ایجاد کنن و به اقتصاد و تولید ثروت و مشاغل رونق بدن. متاسفانه دید اقتصادی دولت های ما به جای تولید ثروت با استفاده از سرمایه و نیروی کار مردمی همیشه بر صادرات مواد نفتی و معدنی و کالای پایین دستی با فناوری کم نیروی کار کم تعداد و سود پایین و وارد کردن اجناس خارجی با قیمت بالا بوده و ایجاد مشاغل خوب در کشورهای خارجی و ادامه سیاست های اقتصادی شاه بوده. کارگر ما به جای طراحی و تولید گوشی هوشمند مشابه آیفون سنگ بار کامیون کنه و 100 ساعت کار کنه که بتونه نتیجه کار 10 ساعت کارگر خارجی رو بخره چون صنایع سودآور تر که نیاز به سرمایه گذاری اولیه داره رو دولت برنامه ای برای جهت دهی به مردم و سرمایه ها برای ایجادش رو نداره. مساله بعد توسعه بازارهای جهانی به کمک وزارت خارجه و ارگان های امنیتی و اقتصادی هست.
  • GB ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    پس چرا به فکر تجهیز نیروی هوایی نیستید؟دیگه از این به بعد باید از بابت امارات زیقی هم بعد دریافت f35 هاش از امریکا نگران باشیم؟دلیل تعلل برای خرید و راه اندازی خط تولید جنگنده سوپر فلانکر در داخل ایران چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس