کد خبر 1254836
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
ادامه حمایت پنتاگون از اوکراین/ انگلیس دو کشتی ضدمین به کی‌یف خواهد داد

در حالی‌که نیروهای دریایی انگلیس از تحویل دو کشتی ضدمین قدیمی این کشور به اوکراین خبر داد، پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین و گرجستان از آمریکا خواست از این دو کشور حمایت بیشتری کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که این کشور دو فروند کشتی ضدمین از نوع "سندوو" (Sandow) که دوره خدمت خود در ناوگان نظامی-دریایی سلطنتی را به پایان رسانده‌اند را به نیروی دریایی اوکراین واگذار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی مقابل ساختمان پنتاگون

در بیانیه منتشره در این باره یادآوری شده است که این دو کشتی ضدمین انگلیسی طی۲۰ و ۲۱ سال خدمت خود در نیروی دریایی این کشور بیش از ۱۷۵ هزار مایل و ۱۸۵ هزار مایل را طی کرده‌اند و در عملیات نظامی در منطقه خاورمیانه و اجرای تعهدات انگلستان در چارچوب ناتو در آب‌های اروپای شمالی و دریای مدیترانه مشارکت داشته‌اند. طبق این اطلاعات، این کشتی‌های انگلیسی بعد از پایان کار تعمیرات اساسی به نیروی دریایی اوکراین تحویل داده خواهد شد.

علاوه بر این، در خبر دیگری آمده است که وزارت دفاع آمریکا به تلاش‌های خود برای تقویت توان بالقوه نیروهای مسلح اوکراین و مدرنیزه سازی ساختارهای نظامی گرجستان ادامه خواهد داد و از متحدان واشنگتن هم می‌خواهد تا حمایت خود از مقامات کی‌یف و تفلیس را افزایش دهند.

"آلتون بولند" مدیر بخش اروپای مرکزی و جنوبی پنتاگون در سخنرانی خود در نشست آنلاین شورای آتلانتیک واشنگتن، با اعلام این مطلب، در این باره گفت: «ما به تلاش‌های خود برای توسعه توان بالقوه نیروهای مسلح اوکراین به منظور دفاع از این کشور ادامه خواهیم داد تا در آینده بطور موثرتر عمل کرده و اصلاحات بخش‌های نظامی اوکراین را به پایان برساند. همچنین پنتاگون به ارائه کمک‌های لازم به گرجستان در جهت مدرنیزه سازی زیرساختارهای نظامی این کشور ادامه می‌دهد.»

به گفته بولند، در نشست سران ناتو در بروکسل، رهبران کشورهای شرکت کننده در بیانیه‌ای از عضویت احتمالی اوکراین و گرجستان در پیمان آتلانتیک شمالی در آینده حمایت کرده و خود را متعهد به ادامه حمایت‌های سیاسی و عملی از این دو کشور دانستند. وی یادآور شد که این تصمیم ارسال علامت مشخص،ی هم برای کشورهای شریک و هم برای مخالفان بود.

این مقام پنتاگون افزود که دولت آمریکا قصد دارد تا از همه متحدان خویش بخواهد تا حمایت‌شان از مقامات کی‌یف و تفلیس را افزایش دهند. وی توضیح داد که تحقق اصلاحات در عرصه نظامی و مدرنیزه سازی نیروهای مسلح به منظور تقویت توان دفاعی اوکراین و گرجستان به منظور مقابله موثر با انواع تهدیدها در منطقه بسیار ضروری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس