دیدار

سفیر جدید انگلیس در بغداد در دیدار با نخست وزیر عراق مدعی شد که لندن حامی تلاشهای عراق برای امنیت منطقه است.

به گزارش مشرق، «مارک برایسون ریچاردسون» سفیر جدید انگلیس در عراق امروز به دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که طرفین راههای توسعه روابط دوجانبه بین عراق و انگلیس در زمینه‌های اقتصاد، سرمایه‌گذاری و فرهنگی را بررسی کردند.

الکاظمی مدعی شد که برای مقابله با گروه تروریستی داعش و جلوگیری از تهدید امنیت و صلح توسط این گروه، باید جامعه بین‌الملل به عراق کمک کند.

سفیر انگلیس هم گفت که این کشور از تلاشهای عراق در مسیر امنیت منطقه‌ای و کاهش تنش حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که انگلیس حامی نقش عراق برای تثبیت صلح و توسعه پایدار بین کشورهای خاورمیانه است.

این ادعا در حالی از سوی سفیر انگلیس مطرح شده است که انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی اخیرا تنشی در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده‌اند و به دروغ‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند.

در همین ارتباط، پس از رسانه‌ای شدن ارسال نامه انگلیس، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل درباره کشتی «مرسر استریت»، وزیر خارجه دولت بوریس جانسون ادعاهای تل‌آویو و حامیانش درباره دست داشتن ایران در حمله به این کشتی را تکرار کرد.

دومینیک راب با تکرار ادعاهای بی سند و مدرک رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه ایران افزود: «شورای (امنیت سازمان ملل) باید به فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران و احترام نگذاشتن آن به قوانین و حقوق بین‌المللی پاسخ دهد».

ادعاهای بی سند و مدرک علیه ایران درباره حمله به کشتی مرسر استریت صبح جمعه (هشتم مردادماه) ابتدا توسط گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» آغاز شد.

این گروه ابتدا در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. سپس، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر شامل یک انگلیسی و یک رومانیایی از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.

مقام‌های انگلیسی امل بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور علاوه بر اتهام زنی بی سند و مدرک درباره حمله به مرسر استریت، به ایران درباره «عواقب» این حمله ادعایی هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    غش کردیم از خنده. این تیکه اش خیلی باحال بود که لندن حامی کاهش تنش در منطه اس. ای خدا این آنگلا ساکسون ها بعد از 500 سال هنوز عوض نشدن و همون دزد دریایی هایی هستن که بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس