کد خبر 1256353
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
عربستانی‌ها دست‌بردار طلای سجاد گنج‌زاده نیستند!

روزنامه الشرق الاوسط عربستان مدعی شد داوران فینال وزن ۷۵+ کاراته المپیک در اعلام رای به سود سجاد گنج زاده ورزشکار ایران اختلاف داشتند.

به گزارش مشرق، سجاد گنج زاده در فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته المپیک با حریف عربستانی روبرو شد و در نهایت به دلیل ضربه خطرناک حریف و با رای داوران، در حالی که برای لحظاتی بیهوش شده بود با رای داوران به عنوان برنده مسابقه انتخاب شد و به مدال طلا دست یافت.

این تصمیم داوران واکنش‌های تندی در عربستان به دنبال داشت و باعث انتقاد کارشناسان این کشور در دو روز گذشته شد.

روزنامه الشرق الاوسط عربستان هم در ادامه گزارش‌های خود در ارتباط با این مدال، امروز هم مطلبی را در انتقاد از داوران فینال کاراته منتشر کرد.

این روزنامه از طلای این رقابت به عنوان مدال «به سرقت رفته» یاد کرد که واکنش‌های بین المللی را در پی داشته است.

الشرق الاوسط همچنین اعلام کرد دو داور فینال به تصمیم داور وسط و ترکیه‌ای این رقابت برای اعلام رای به سود گنج زاده اعتراض کرده‌اند و اختلاف نظرهایی بین آنها وجود داشته اما گزارش پزشکان ژاپنی از وضعیت ورزشکار ایران، همه چیز را تغییر داده است.

روزنامه عربستانی در بخشی از گزارش خود آورده است: «منابع ما تایید کردند که کمیته المپیک عربستان ترجیح داد اعتراضی در این مورد نداشته باشد چرا که با اظهارنظر داوران و پزشک، قوانین روشن است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 176
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 76
  • قاسم IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    اینجا دیگه نتونستین پول بدید داورهارو بخرید زورتون میاد.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      52 15
      اصلاً بحث مدال نیست، زین پس سجاد باید اگر قصد سفر حج واجب و حتی عمره کرد، به شخصی نیابت دهد تا برایش حج بگذارد، چه بسا سلاخ های سعودی، فاجعه خاشقچی را رقم بزنند، چرا که قبیله حاکم بر عربستان، بدلیل فقدان مشاعر، انتقام را بسپارند دست همان عوامل/
    • darab IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      9 44
      البته این ادعا دو سو دارد . ممکن است طرف مقابل پول داده و موفق به خرید شده.
    • ایرانی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      43 3
      اینجا دیگه کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست.الاخوی!!
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      6 8
      حرفهای ساعت ۱۱ کاملا درسته منتها چون بامنطق بیان شده ومامردم ایران لجبازهستیم وزیربارمنطق نمیریم مخالفت میکنیم
    • رضا محمدزاده IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      16 4
      کاملا موافقم
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      5 0
      آقای darab بله این دو سو دارد شما کدام سو هستی؟ مهم اینه!
  • سید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    92 10
    شما که با پول همه جی میخرید اما شرافت بسیاری از انسانها خریدنی نیست . از جمله داوران و کادر پزشکی . اگر روزنه ای وجود داشت حتماً شکایت میکردید. نمونه اش شکایت های پی در پی النصر از پرسپولیس.
    • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      8 21
      داور ترکیه ای بوده اینو مد نظر داشته باشید با شرف
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    وقتی همه چیز روشن است پس بروید سرگرم ملخ خوردنتان باشید و کمتر اراجیف بگویید . وهابی های کثیف
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      سالهاست باهمین چرندیات وتوهین ها خودمان راسرکارگذاشته ایم واین شده وضع معیشت وزندگی و...مردم واقعا باتراوش کردن این توهینها چه دست اوردی نصیبمون شده اونها ملخ میخورند؟هرکس رفته عربستان میدونه که شهروندان عربستان ازچه زندگی استانداردی بهره مند هستن خیابانهای ریاض جده وحتی مکه ومدینه بهترین نرم رادارند وسطح درامد سرانه شهروندان ایده ال هست ان وقت توایران مردم متورم ترین کشور دنیا هستند وبیکاری وگرانی و...عدم کنترل بیماری ناتوانی درواکسیناسیون و...داره بیدادمیکنه الان اب وبرق مردم راهم ازما دریغ میکنن مدیران محترم ما.تمام هنر مردم باادب مااینه که حمله به اینستاگرام این وان کنند وحماسه بیافرینند کشورهای عربی روسوسمارخوروملخ خورخطاب کنن کمی فکرکنین چراوضعیت الان کشورمابااینهمه منابع بکر خدادادی این شده بجای فحاشی به این وبه ان قوم
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      65 36
      اگه زندگیشون انقدر ایده ال هست که میگید پس چرا هیچ حقی برای شیعیان قائل نیستند چرا حرف کسانی رو که میگن پشت تمام شهرهای پیشرفتشون پر از ادمهای فقیر هست که حکومت اجازه دیده شدن رو بهشون نمیده باور نمیکنید
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      21 19
      کافیه دوتا خیابون اونطرفتر برید تا معنی پیشرفت رو ببینید! ضمنا ایران با شدیدترین تحریم ها رو داری با عربستان مقایسه میکنی. یعنی تو داری پیشرفت ما و عربستان را در شرایط برابری مقایسه میکنی. با انصاف.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      37 21
      عربستان سطح نرم رفاه رو داره؟! :))) عربستان اقتصاد برتره؟! :))) بابا لااقل میگفتی ترکیه، هند... البته مخالف شدید نژاد پرستی هستم اما ربط توهین‌ها با پیشرفت یا پسرفت رو متوجه نمیشم.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      12 12
      واقعا فکر می کنی همه مردم عربستان از شرایط و زندگی ایده آلی برخوردار هستند؟!!حداقل آنهایی که مکه و مدینه رفتند می دانند اینطور که می گویی نیست.
    • عشق اهورایی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      26 15
      کاربر ۱۱:۰۰عربستان اگه نفت نداشت الان برهوت بود تا ۲۰۰ سال دیگه نفت تموم بشه باید صادرات شتر کنن حرف ما حرف تمدن و ریشه هست هر تازه به دوران رسیده ای که با پول نفت آدم شده می تونه ادعای قدرت کنه ولی اصالت و ریشه و تمدن خریدنی نیست ۷۰۰۰سال تاریخ در دنیا کم نظیر است و آن زمانی که ما تخت جمشید می ساختیم اعراب سوسمار می خوردند بله سخن از اصالت است هرچند که بعضی بی همه چیز ها اصالت پر افتخار خود را انکار میکنند!ولی نشود دریا به پوزه سگ نجس
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      13 8
      کاربر ۱۱:۰۰ به قول استاد مطهری افتخارات ملت ها معادن و...نیست بلکه انسان هایی است که تربیت کرده اند و تفاوت ما و اعراب درست در همین نقطه است آن زمانی که ما انقلاب مشروطه می کردیم اعراب تازه استبداد پادشاهی تشکیل می دادند البته مدتی بعد از مشروطه ما امثال امارات و...آن زمان که ستارخان ها ندای آزادی و مشروطه سر دادند اعراب اصلا معنای این واژه ها را هم نمی دانستند بله سخن اینجاست فرق است بین درختی با ریشه های بسیار تا علفی که تازه سبز شده
    • پیمان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      13 14
      واقعا شما ایرانی ها برید کمی درس قرآن بخونید اصلا چیزی که اطلاع ازش ندارید چرا مگید برید ببیند اولین نفری که آتش پرست ها را مسلمان کرد کی بود و برید ببیند که این تمدن که میگید قبلا چی جوری بوده و کی ایران را خدا شناس خدا پرست کرد کی یه کی مگیه وهابی
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      14 16
      انقدر کشور خوبی است که هرکس از گاو بزرگ ملخ خور که پادشاهشان است بد بگه تو خارج باشه توی سفارتشون ارش می کنند واگر داخل کشورشان باشه گردن می زنند من حاضرم تو ایران گدائی کنم ولی اسم ایرانی روم باشه ولی تو عربستان زندگی نکنم حتی اگر پادشاه باشم چون مقامات شیرده ذلیلی داره واختیار مردم و پادشاهشان دست آمریکا واروپا است وتا رمانی که شیر میدن حمایت می شن زمانی که شیرشون خشک بشه میدن خوراک سگشون اسرائیل بشه
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      8 6
      سلام از کجا می گویید عربستان رفاه دارد؟ با دیدن دوتا خیابون و هتل ؟ اگر اینه که ما ( ایران عزیز ) از این بیشتر را داریم... خدا را شکر... کمی با تحقیق و تدبر صحبت و اظهار نظر کنید همین الان می دانید چقدر فقیر در عربستان هست؟ دست کم دو شهر شیعه نشین عربستان که با کمترین امکانات زندگی در سختی روزگار را سپری می کنند... از خود عربستان ، کسانی که در شرکت ها کار می کنند وضعیت مالی مناسبی ندارند پس چطور می گویند ، دولت ماهیانه پول به کارتشان واریز می کنند؟ به نظر می رسد حرفهای شما ، بیشتر جو سازی است. البته منکر مشکلات کشور خودمان نمی شوم که در این 8 سال سازش با دشمن و عدم کار و تلاش مدیران بوجود آمده است... ولی ما شیعه هستیم و غیرت داریم... الحمدلله...
    • mmf IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      6 4
      با سلام در پاسخ به دوست 11.00 با بخشی از صحبتهاتون موافقم. ما ایرانیها کمی ترمز مان را از دست داده ایم نیاز به بازنگری شدید تعلیمی -تربیتی داریم. ولی در مورد عربستان اشتباه میکنید. کافیست سری به جنوب عربستان بزنید فقر و فلاکت و دزدی و حقه بازی و نا امنی بیداد میکند. جالب اینست که معدن بزرگ خیلی بزرگ طلا در آن منطقه است. میگویند بعد از تمام شدن نفت تازه عربستان معادن طلایش را فعال میکند و حالا حالا ها آنهایی که الان در ناز و نعمتند همچنان در ناز نعمت خواهند بود به همراه عده کثیری در فقر و فلاکت.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      11 6
      آقای زندگی ایده آل اگه نمی دونی لا اقل سرچ کن همین الان هم شکار سوسمار و خوردن آن یکی از تفریحات عرب های حاشیه خلیج همیشه فارسه منم با توهین مخالفم اما واقعیت رو تغییر نمی ده بلکه این بی دین‌ها آدم خوارند ببین چه برسر یمن آوردن شما یه سر به اطراف همین شهرهای اصلی حجاز بزنید ببینید بیچاره ها مثل حلبی آباد های هندوستان زندگی می کنند یا همین الان یک عده از مردم بادیه نشینان هنوز نه اینکه نخوان تو آبادی زندگی توان مالیس رو ندارن اون چیزایی که در مورد کشورهای عربی تو مخت کردن بریز دور بعد یه مطالعه‌ی اساسی در موردشان بکن نه از منابع ایرانی بلکه از منابع همان دوستان وهم پیمانانشان لطفا با فرضیات ذهنی خودمان صحبت نکنیم
    • به ۱۱:۰۰ SE ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 5
      مردم عربستان در فقر شدیدی هستند که البته معمولا سانسور می شد. گزارش سال قبل مشرق از محلات فقیر نشین ریاض را بخوانید و تصاویرش را ببینید.
    • ... IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 3
      داداش حداقل عربستان سعودی بی خاصیت رو به رخ ما نکش. باز چینی روسیه ای چیزی میگفتی می‌گفتیم آره ولی سعودی ها رو به رخ ما نکش که مفت نمی ارزن. ارزش نداره که انسان برای یکم پول بیشتر گاو شیرده بشه و جان هزاران نفر رو بگیره.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 1
      نظردهنده ۱۲:۱۵؛ اولا همه ایرانیان باستان آتش‌پرست نبوده‌اند. مثل همه اهل حجاز زمان بعثت که مؤمن و خداپرست نبودند. ثانیا آتش‌پرستان آتش را نمی‌پرستیدند، توسل می‌کردند که بسیار غلط می‌کردند. عین بت‌پرستان حجاز. پس تفاوتی نداشتند. اگر بنا بر مقایسه باشد، دین در جوامعی که پایین‌ترین سطح را دارند ظهور می‌کند تا اولا آنان که نیازشان اضطراری‌تر است را زودتر نجات دهد و ثانیا بهانه‌ای نباشد که دین مختص مردمان پیشرفته‌ست. پس حجاز نمی‌توانست مترقی باشد. ثالثا قرآن می‌فرماید ان اکرمکم عندالله اتقاکم. ظاهرا قرآن دیگری می‌خوانید که به عمل کسی دیگر افتخار می‌کنید. آنان که تا آخر پیرو حضرت رسول الله و ائمه اطهار علیه‌السلام ماندند، خوش به سعادتشان. اما چه ربطی به سایر اهل حجاز دارد؟! و از طرفی بت‌پرستان حجاز و آتش‌پرستان ایران و کفار اروپا و ...، چه ربطی به دیگر مردمشان دارند؟! شما قرآن نمی‌خوانید که می‌فرماید هر کسی عمل خود را به دوش می‌کشد؟ جایگاه پیامبر اکرم نزد خدا، چه ربطی به وهابی‌های نجس امروزی دارد که با حمایت انگلیس و صهیونیست روی کار آمده‌اند، دشمن ائمه اطهار، نوکر استکبار و مروج تروریسم داعشی هستند و اصولشان ساخته خودشان است‌؟! شما ابتدای قرآن که خدای متعال، به تعقل سفارش می‌فرماید را نمی‌خوانید؟! درباره آیه‌ای که خدای بزرگ می‌فرماید اگر گروهی در دین خدا کوتاهی کند، خدا آنان را می‌برد و گروه بهتری را جایگزین آنان می‌کند چطور؟! هنوز درس اول خدا به بشر یعنی تاثیر نداشتن جنس، نژاد، سوابق و اعمال وابستگان در سرنوشت مردم رو نخوندی، اهل تفسیر شدی!
    • رحمت عیدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 4
      حاجی حرف شما درسته توهین کردن به هر شکلی و به هر کسی کاری غلط و ناپسند است خصوصا برای مردم ایران زمین که شیعه ائمه معصوم هستند و غنای فرهنگی و تمدنی 8هزار ساله دارند و این صرفا یک مشکل اخلاقی و فرهنگی است نه اقتصادی آما وضع کنونی معیشت و اقتصاد ما ربطی به توهین کردن یک عده از مردم به دیگران ندارد چرا که همان مردم عربستان که مرفه میدانیشان و با شهرهای نرم استاندارد مدت مدیدی است که به شدت به شیعیان و ما ایرانیها و متحدانمان توهین میکنند به هر بهانه ای، مشکل اقتصاد و معیشت کنونی عدم باور ملت به وجود جنگ اقتصادی، انتخاب سربازان و فرماندهان به شدت ضعیف اقتصادی در این هشت سال در جنگ اقتصادی، وجود جریان نفوذ در بدنه حکومتی کشور که نقش ترمز و ماده منفجره را در ریل اقتصاد بازی میکنند، ریل گذاری غلط اقتصادی، عدم توجه دولتها به فرامین و راهبرد اقتصادی رهبری، نگاه به غرب و اجرای سیاستهای غلط و ساختار و قوانین معیوب و ناکار امدو مواردی ازین قبیل است، جا زدن ایرادات اخلاقی و فرهنگی صرف و غیره بجای دلایل اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی حرف دشمن است چه دانسته و اگاهانه و چه ندانسته و نا اگاهانه و البته مغلطه ای است که به نفع مقصران اصلی این وضعیت مثل غربگراها، وشاید هم عقده گشایی
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 2
      کاربر ۱۲:۵۵ ایرانی ها آتش پرست نبودند زرتشتی بودند البته دیگر دین ها هم بود ولی اکثریت زرتشتی بودند آنان یکتا پرست هستند و آتش را مقدس می دانند همان گونه که یهودی رو به دیوار و مسلمانان رو به کعبه عبادت می کنند زرتشتیان هم رو به آتش عبادت می کنند شما خودتان کنی مطالعه کنید!
    • بی نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 1
      جناب درسته که پیامبر گرامی ما عرب بودند اما این دلیل نمیشه که همه ی عربستانی ها پاک و منزه باشن که ابوجهل و ابو سفیان هم عربستانی بودن و اعراب عربستان الان واقعا وهابی اند ما به دروغ اینها رو وهابی نخوندیم و وهابیت به عقیده بنده اصلا جزو اسلام حساب نمیشه این فرقه به دست عوامل استکبار برای تفرقه افکنی بین مسلمین ساخته شده وهابیت در تسنن و بهائیت در تشیع اگر عقاید وهابی ها رو مطالعه بفرمایید چه در عقیده و چه در عمل تناقضات بی شمار با اصل اسلام و قرآن دارند ( قصد توهین به هموطنان عرب عزیز خودمون رو ندارم به هیچ عنوان منظورم عربستانی هاست)
    • محمد US ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      توهین نفرمایین ندیده هم قضاوت نکنین چون دزدی و اختلاس نیست نگران هستی چون قوانین هست و باند بازی و فساد نیست ناراحتی ، برو یه پا عربستان اونوقت نظر بدین
    • مهدی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 0
      متاسفم که اینقدر بی ادب و بی فرهنگین که به خودتون اجازه میدین به همه توهین کنین
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    51 8
    بايد بازيكن و مربي عربستان تنبيه شد به خاطر حركت غير ورزشي
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 3
      مشخصه کیه که داره چرند میگه تو که هیچی نمیدونی حرف مفت نزن کی گفته مردم عربستان زندگی استانداردی دارند اصلا تو رفتی ببینی اونجا چه خبره دوتا نفهم وطن فروش مثل تو هم پیدا میشن همین چرندیات سرهم کنند وتحویل مردم بدهند خاک تو سر بی شعورت کنند عربستان فقط شاهزاده های سعودی زندگی مرفهی دارند مردم عادی در رنج وفلاکت زندگی می‌کنند ولی جرأت حرف زدن ندارند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    56 9
    وحشی گری باعث باخت میشود باخت بعدی در یمن است
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    39 6
    در ژاپن که مهد کاراته جهانه و المپیک وداوران حرفه ای نمیفهمند بعد عربستان بادیه نشین میفهمه خدایی نمیفهمید مرد باشید زدید تو صورت طرف بیهوشش کردید معذرت خواهی که نکردید واوت شدی جنبه داشته باشید....باید یک گوشمالی بهشون بدهیم گستاخ شدن ما همش میگیم برادرن مسلمانند اونا تو خریت موند....آخه شما را چه به ورزش شما را باید بست به گاری برای بار بردن
    • حاج احمد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 9
      داور ترک بوده ، شما بازی رو ببین متوجه میشی
    • ........ IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      حالا اگه قضیه برعکس بود دوست داشتی همین حرف رو درباره تو هم بزنن دلیل نمیشه که چون اعتراض کردن ما شروع کنیم به توهین نسبت به اونا اونا حق دارند اعتراض کنند ولی کلا بخوای واقعه بین باشیم برد دست ایران بود چون با لگد کوبید تو سرش و این کاملاجایی فکر کنم البته توی این ورزش نداره اما دلیل نمیشه که این جوری درباره اونا بگیم هر آدمی با آدم دیگه فرق داره ازکجا معلوم همونی که داریم میگیم حقش هست فلان کار و باهاش بکنیم از خود ما بهتر نباشه..... پس دلیل نمیشه که بگیم همه ی اونا حقشان به گاری بسته بشن اره شاید حکومت عربستان حکومت خوبی نباشه و کلی آدم می کشه ولی مردمش رو مگه تو تا الان دیدی که این جوری میگید معمولا مردم از حکومت ها جدا هستن مثل مسابقه تیلور و یزدانی فکر کنم اسم کشتی گیره ایرانی بود تیلور با وجود آمریکایی بودنش ولی معرفت زیادی داشت و خوب از یزدانی توی اینترنت استقبال کرد پس دلیل نمیشه همه رو با یک دوربین ببینی
  • مادربچه هاومعلم مدرسه FR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    29 4
    هنوز النصر عربستان بابت شکست پارسال ش از پرسپولیس دست ازسراین تیم ایرانی برنداشته،مطمئن باشید تا دنیا دنیاست عربستان شکست فینال کاراته المپیک را نمیپذیره،هزاااران البته که اهمیتی هم نداره،هههه،بدسوختنا
    • طاهر IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 1
      لطفاً پاراگراف آخر مقاله را هم بخون
  • به 10:41 ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    10 2
    عجب سخن نابی گفتی.باید با طلا نوشت.دمت گرم
  • AM ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    30 6
    هنوز ورزشکارامون نیاموختند ک هنگام روبرو شدن با ورزشکارای عربستانی های وهابی کینه و عقده های درونیشان در نظر داشته باشند ک هر لحظه و به هر شکلی ممکن ناجوانمردانه عمل کنند....
    • سهراب IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      2 1
      نفرت پراکنی بسه دیگه صلیب پرستا در کار مسلمانها دخالت نکنن بهتره
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    29 5
    شما ها را کی به المپیک راه داده.المپیک جای وحشی ها نیست.
  • حمیدرضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    19 5
    با سلام .... دارنده کمربند رنگی باشگاه های شهر کوچکی در ایران اعتبار و توان مسابقه اش بیشتر از تمام کمربند مشکی های عربستان است ... ضربه فینالیست عربستان نه تنها --- هانسو کو .... صحیح اعلام شد بلکه اوج ضعیف بودن و بی اخلاقی ورزشکار عربستانی بود . ضربه بدون کنترل به جودان در حالیکه گنجی زاده نیم خیز بود . التماس دعا ۰۰۰
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    25 3
    هررشته ورزشی قاعده وقانون خودشو داره.کاراته هم همینطور.وگرنه گور خر وحشی خیلی بهتر ازشماها لگد میزنه.
  • کارمند ساده IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    10 2
    خدا کشتی آنجا که خواهد برد - اگر ناخدا جامه بر تن درد- پترودلار دیگر کار نمی کند ... و تو خود بخوان ....
  • امیر ولیزاده IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    21 8
    دوستان خواهشاً نظر خود را بدون توهین بنویسید، بادیه نشین،ملخ‌خور، وحشی و... زبان عربی جزو ۳ زبان برتر دنیاست که فارسی ما سی و دومین لهجه زبان عربیست. ادبیاتشان یکی از قویترین ادبیات در دنیاست دو هزار سال پیش شعر عروض دارند ما هنوزم .... تمامی کتابهای بزرگان ما به زبان عربیست. امروز ما در مقایسه با عربستان بادیه نشین هستیم. آمار دزدی جامعه ما هزاران برابر بیشتر از عربستان هست، فساد در جامعه ما بیشتر است یا عربستان؟ و.... پس از هر لحاظ ما از آنها عقب افتاده تریم. فقط نمیدانم این خودبرتربینی را ما از کجا آورده‌ایم.‌ از لحاظ تاریخی هم در جنگ قادسیه یک ساعت نتوانستیم با آنها جنگ کنیم و شکست خورده ایم و پادشاهان را یک کشاورز هموطن کشته و به اعراب هدیه کرده است.قرار نیست عقده های تاریخی و عقب افتادگی امروزمان را با توهین تسکین دهیم.
    • .. IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      5 3
      از کی پول گرفتی بیای از عرب ها حمایت کنی
    • saeed GB ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      6 2
      افرین
    • رسایی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 3
      پانترک مخفی مفلوک
    • مهدی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 2
      اولا خود برتر بینی نیست تاریخ اینو میگه بیسواد سنی بعدا اصلا ماجرای جنگ قادسیع رو میدونی به خاطر خیانت پسر خسرو پرویز به پدر ......وغیر در جریان جنگ داعش ما ضربه خیلی سختی بهشون زدیم متاسفانه جامعه ما ادم های بیسواد مثل تو زیاده
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 2
      برات متاسفم تو یک ایرانی هستی؟!! متن خودت پر از توهین و افترا بود آقای مودب، فارسی سی و دومین لهجه عربیست؟! فارسی زبان اداری در امپراتوری عثمانی بود تمام نوشته های بزرگان ما؟!اگه مطالعه نکردی برو بخون بخشی از کتابها به عربیه اونم بخاطر تسلط عربها بر ایران عزیزمان بوده توی کدوم کتاب نوشته قادسیه یکساعت بوده؟! عربها ۱۵۰۰ سال باج و خراج به پادشاهی ایران میدادن چندین بار به مرزهای ایران حمله کردن ولی یک قدم جلو نیومدن آره الان بخاطر سیاست کثیف آقایان مشکلات توی کشور زیاد داریم ولی دلیلی بر این چرندیات نمیشه
    • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 1
      خود محمد بن سلمان کل اموال مردم عربستان را بالا میکشد وبالای ۵۰۰۰ هزار شاهزاده بدون اینکه دست به کاری بزنند ماهیانه صد هاهزار دلار پول نفت در جیب مبارکشان سرازیر میشود شما اینها را چه چیزی حساب میکنید احنمالاً این کارها دزدی پیشرفته حساب میشود اینهمه پرورش تروریست از جیب مردم عربستان برای سرکوب مسلمانان مخصوصاً شیعیان انجام میدهند بنظر شما چیست با اونهمه درآمد نفتی وقتی در کوچه های مدینه و مکه قدم بگذاری میبینی که انگار در ۳۰۰سال گذشته زنگی میکنند حتی در بعضی کوچه هاش با سه چرخه هم نمیتوان رانندگی کرد پادشاهان ظالم عربستان فقط به ریاض رسیده اند دیگر شهرهاشون مخروبه میماند آدم اینقدر مزدور نمی شود یکم نسبت به کشورت غیرت داشته باش
    • پیمان IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 3
      آقای ولیزاده ،این آمار بدون سند رو از کجا آوردی؟کی گفته زبان عربی سومین زبان دنیاست؟ کی گفته زبان فارسی ،یکی از لهجه های زبان عربیه؟کی گفته جنگ قادسیه یک ساعت طول کشید؟ثانیا این یعنی عربستانی ها دلاورند؟ایران هشت سال نه با عراق بلکه با تمام دنیا جنگید،از اینکه بدون سند تاریخ رو تحریف می کنی متاسفم.
    • تیبا IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 1
      منبعی رو که زبان عربی رو سومین و فارسی رو سی و دومین زبان برتر دنیا معرفی کرده اعلام کن... لطفا... احتمالا منبعت خواب قیلوله نبوده که.؟
    • 6510136457 IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 1
      امیدوارم دروغی که میگی راست باشه
    • Nima US ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 2
      قطعا تو با این کامنتت یه ایرانستیزی پس نگو فارسیه ما بگو فارسیه شما پشت اسم ایران قایم نشو همین قدر بی افتخار هستین اگر برتر بودین پشت اسم ایران قایم نمیشدین
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      این آقا درست میگه زبان فارسی امروز ترکیبی از زبان های عربی . انگلیسی . فرانسوی و... و اصلا این زبان اصیل نمانده حالا ما اگر کتاب فردوسی را بخوانیم هیچی نمی فهمیم باید ترجمه کنیم پس زبان فارسی امروزی اصیل نیست
    • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      عربها در مقایسه با فرهنگ و تمدن ایران بسیار عقب افتاده هستند،زبان فارسی بسیار قدرتمند است چون حافظ داره،سعدی داره،فردوسی،...
  • ایرانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 2
    به نظر من شاید لازم باشه که دفعه آینده در رویارویی با این حریف عربستانی آقای گنج زاده چند ضربه با همان شدتی که آجرها و بلوکهای سیمانی را میشکند به سر و صورت حریف وارد نمایند تا بلکه متوجه شود منظور از ضربه خطا یعنی چه. تقریبا تمامی شرکت کنندکان بخش کاراته در المپیک توانایی وارد کردن ضربات هولناک را که منجر به مصدومیت شدید و حتی مرگ شود را دارند اما حرفه ای بودن انها در اینست که صرفا برای امتیاز گیری باشد مانند ضربه زدن با کف پا به سریا شکم نه ضربه با جلوی پا به چشم و چال حریف.
    • رضا محمدزاده IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 4
      دوست گرامی بیشتر حرفاتون رو قبول دارم. ولی لطفا در مورد چیزی که ادعا می کنید کمی بیشتر مطالعه کنید. جنگ قادسیه یک ساعته تموم نشد و ... با وجود نفرت زیادی که از عربهای بخصوص عربستان دارم ولی قبول دارم که ما ایرانیها هنوز در توهم خود برتر بینی از عربها خودمونو گول می زنیم. همینطور با تاریخ چند هزارساله خودمونو گول می زنیم
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 1
    اررره، فکر کردن اسیاست ....
  • قاسم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 2
    قانون یعنی یک فوتبالیست با دست نمی‌تواند گل بزند اون بازی هند بال که با دست گل میزنند یعنی عربستانی ها اینقدر نادان تشریف دارن
  • عبدالله IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    اگر اين اتفاق در یکی از خیابان های وطن عزیز خودمان بیفتد مطمئنا بسیاری از از هموطنان شریف مان حریف مغلوب حتی مسخره هم می‌کردند ادعای شعور زبانی نیست عملی است ونتیجه فرهنگ و شعور خانوادگی فرد است
  • حسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 6
    آخ عرب‌های ..پاپتی بی چشم و رو..که ما ایرانیان از شر شماها درامان نیستیم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    لعنت خدابرهروهابی کثیف
  • بهزاد NL ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 13
    سعودی های بی فرهنگ خانواده داور ترکیه ای که حکم به پیروزی ایران داده رو تهدید به قتل می کنند.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 0
      شاید هم داور رو اره کردند
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 10
    حالا تو که آنقدر از ادبیات ایرانیا بدت میاد وایران آب نداره برق نداره عربستان فلان داره ایران ندارن خوب آنقدر بدت میاد چرا ایران موندی برو آنجا زندگی کن والله
    • Mak IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      2 2
      چیزی که می‌بینید رو بیان کنید نه به گذ‌شته نه به آینده بپردازید والان هم عربستان خیلی ازما جلوتره و ما عقب موندیم چرا نمیخواین قبول کنین
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 8
    عربستانیهای دین فروش لطفا خفه.... برید کفش لیسی اسرائیل و آمریکا، گاوهای شیرده.... المپیک جای قهرمانان و مردانه
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    8 10
    سلام. یا محمد (ص) چه رنجها و زجرها که نکشیدی ولی هنوز نفهم و خر موندن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 2
    ولی انصافا اولین بار در تاریخ ورزش ایران هست که علی رغم اینکه داورا میتونستن باز حق ایران رو بخورن و جا هم داشت ولی حق رو به حق دار دادن. متشکر بابت شجاعت و داوری منصفانه تون. یادمه در بازی های وزنه برداری سه مرتبه تلاش سلیمی که وزنه رو بلند هم کرد خطا اعلام کردن یا یک مرتبه سوریان هم به خاطر زدن ضربه به سر ورزشکار حریف در جریان بازی دیسکالیفه شد و از تشک اخراج شد.
  • نیمار IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    13 17
    مدال حق عربستان بود
    • سراج IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 1
      داور ببند لطفاً
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 2
      شب بعدازمسابقه چهره سجاد چهره یک قهرمان که ازخودش راضی باشد نبود یک غمی پشت خنده های تصنعی اوبود تصورش روبکنین اگه عربستانی همین کاررومیکرد ما الان چه عکس العملی میکردیم
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    8 2
    اگه قرار به زدن ضربات خطرناک بود که ورزشکار ماهم بلد بود اینکارو‌کنه
  • ایرااااااااااااااانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 1
    کاش مسوولان ما هم اینقدر پیگیر منافع ورزشکاران و کشور بودند...... واقعاً جای تأسف داره....
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 2
    سالهاست تو حسرت یه دونه طلای المپیک میسوزن. از این طرف اگه ما یه کم خوش شانس بودیم بازم می تونستیم طلا بگیریم. درود به غیرت و شرف همه ورزشکارامون.
  • مجید IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 0
    خداییش اگر ما بودیم مجری های خبر ورزشی مث دهه ۶۰۷۰۸۰ میگفتن دلارهای نفتی درصورتیکه مجریهای بیسواد ومردم نادان نمیدونستن ماهم چقد خودمون نفت صادر میکنیم به نسبت درامدهای اون سالها با توجه به تولیدات خودمون درامد ما کمتر نبود اما رانت ودزدی امثال زنگنه پدر این مملکت روداورد خداییس حق طارق بود فقط ساده نباشید
  • RO ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 1
    این با ورزش فاصله دارد بیشتر برای جنگنده خوب است
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 1
    فکر کردین اینم خاشقچی که بلا ه تکه تکش کردین هوای ارامکوتون روداشته باشین
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 9
    کاس مردانه میجنگید و خودشو برای فریب دارو روی زمین نمیانداخت
    • ناشناس IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      5 0
      حرق مفت نزن وطن فروش ،اون همه داور و پزشک اونجا کشک بودن؟؟؟؟ ۵ تا داور باهم مشورت کردن و رای دادن، در ضمن پزشک هم تاییدش کرد اگر فقط به لگد زدن باشه که الاغ هم بلده جفتک بندازه، این جز قوانین کاراته است که ضربات باید کنترل شده باشه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 0
    اینکه در کاراته کلاه ندارند به این خاطر است که ضربه پا به سر خطای خطرناک است و حتی باعث محرومیت میشود
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    8 8
    این طلا هیچ ارزشی نداره به نظر من
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 3
      با تقلب طلا ارزش ندارد
    • احمد IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 4
      نظر تو هیچ ارزشی نداره
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 1
    اینجا دیگه فوتبال نیست حق ایران بخورند
  • عمر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 9
    گمشید بابا اینا سر میبرن وحشی وهابی
  • مهران IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    مشکل اینه که از انسانیت دیگه چیزی برامون نمونده فقط ادای آدمای متمدنو در میاریم این تمدن و فقط اسمشو یدک میکشیم فقد بلدیم هم دیگر و تخریب کنیم فقط به فکر خودمون باشیم کوروش جوامع اون زمان انسانیت داشتند و به این مرزو بوم انسانیت خود را انتقال دادند به نوعی که انسانیت خود را در اجسام به نمایش گذاشتن الان چیو داریم به نمایش میزاریم
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    با ضربه به گردن آقای گنج زاده رو مسلم ست که خطای وحشیانه ای بود اگر آسیب به مهره های گردن ایشان وارد می شد چه کسی جوابگو بود
  • حالا سلام IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    این ورزشکار عربستانی یک ضربه اشتباه زد یعنی شدت ضریه زیاد بود من یادم هست که دریک المپیک ورزشکار مانیز درکشتی همین کار راکرد وحذف شد.حالا چرا بعضی ازدوستان شروع کردن به عربستانی ها توهیین کردن که ملخ خورن یاغیره.درست نیست هموطن تازمانی که ماخودرا تافته جدابافته بدانیم پیشرفت نخواهیم کرد.لااقل اونا پول نفت شون گیرشون میاد ماچی؟
  • توکلی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    سلام سال 96 رفتم زیارت خانه ی خدا ، بر خلاف چیزی که بعضی از هموطنان عزیز فکر میکنند که درآمد مردم عربستان بالاست و وضیت مردم اونجا خیلی خوبه و خود من هم همینطور فکر میکردم ، متاسفانه اصلا اینطور نیست و دو شهر مدینه و مکه از لحاظ زیر ساختی و امکانات و ... بسیار ضعیف هستند . وصدالبته شهرهای دیگه هم همینطوره و من شنیدم که فقط ریاض خوبه .
  • موسویان IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    شرف برباد رفته تان در یمن را جمع کنید خب در میدان ورزش یک طرف آن شکست است تفاوت برنده با بازنده دومثقال طلا است اما این همه ویرانی وجنایت که در یمن ایجاد کردید سلسله شکست های خفت بارتان را از مردم پا برهنه و مظلوم یمن چگونه ماست مالی میکنید؛ وهابی های خاک برسر کثیفَ مرگ برشما گاوهای شیرده استکبار که حتی از فشردن گلوی فلسطینیان هم خجالت نمی کشید و با محاکمه نا عادلانه این ضجر کشیدکان وزندانی کردن شان برگ سیاه دیگری بر جنایاتتان افزودید ‌
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    مبحث ورزش جداست ولی اونجا که ایران های عزیز اینقدر نژادپرست هستند و حرف های نژادپرستانه میگند جای تعجب ندارد واقعا وقتی یک ملت با این رگ تعصبات قومی وقبیله ای با دیگران واز نگاه تمدن 3هزارساله از بالا می‌نگرد وای بر ما که خدا بخاطر گناهانمان ابناء مان را دوباره وچندباره تنبیه نکند
  • مهدی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    یک نفرانگلیسی تونفتکش کشته شده ببینید چکار میکند کلی ایرانی تو عربستان سفر حج کشته شدن کسی کاری نکردحالا دلخوش شدن به یک مدال طلا که اگرضربه نمی خورد برنده هم نمی شد..؟
  • اسفندیار IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    من زندگی تو کشورهای عربی حتی تو کشورهای افریقایی رو ترجیح میدم بهتر از زندگی تو این اوضاع ایرانه
  • مجید IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    باسلام به دوستان تعدادی از دوستان یکمی تند صحبت کردن زمانی که میشود با دلیل و مدرک صحبت کرد چرا صحبت نکنیم از بعد انقلاب کشورهای حاشیه خلیج تا ابد فارس به خصوص عربستان با ایرانی ها بد بر خورد میکنن اون از جنگ 8ساله وناداوری های که ورزش این کشور شده اون از بی حرمتی های که به مردم ایران کردن اون دوست عزیزی که دم از تمدن میزنه ومیگه کشورهای حاشیه خلیج فارس این جور وانجور هستن بهتر به کتابهای تاریخی کشورهای اروپای وامریکای که بیشتر ۷۰۰سال از به وجود آمدپش نگذشته اون هم با خون ریزی وکشتار نگاه بیندازیه تا ببینه تمدن کدام کشور داره کشوری که ۲۵۰۰سال پیش ۱۰۰۰قبل اسلام منشور اخلاقی داشت کشوری که زنان خانه دار حقوق میگرفتن سپه سالار ارتشش زن بود به تمام ادیان و مذاهب ها احترام میگذاشتن والان هنوز تمام کشورهای دنیا دنبال یه زره از تمدن این کشور وخاک هستن شمادم از تمدن اعراب میزنی اعرابی که تا قبل اسلام دختران را زنده به گور میکردن در جنگ اسیران زن بچه را به بردگی میبردن وناموس مردم را کنیز خانه خویش میکردن ایرانیانی که هر نقطه حمله میکردن به احدی از آن شهر آسیب نمیزدن تا جای که می‌توانستم سعی میکردم با کمترین خون ریزی کار تمام شود درسته توی این دها سال مسعولین ما از بی عرزه گیشان کشور را تا به این حد خراب کرده اند اما ما همان کشوری هستیم که 8سال چنگیدیم نذاشتیم یه وجب ازاین خاک دست کسی بیفته اما چه فایده که مسعولان قدر این مردم وخاک را نمیدانم........وصد حیف
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    توحش از کامنت هاتون میباره
  • M.M IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    من از جنوب ایران با شما صحبت میکنم اونائی که حرف وخامت احوال جنوب عربستان حرف میزنند و بد رفتاری حکام عربستان با شیعیان ، آیا تا کنون سفری به جنوب داشته اند ، به جنوب شرق و غرب چی ، کلا به استان های حاشیه کشور عزیزمان ایران سفر کرده اند . توصیه میکنم مستندهای ایرانگرد رو تماشا کنن . اما در مورد مسابقه، خود دو کاراته کار با هم رو بوسی کردند و عکس یادگاری انداختند ، شما چرا ؟
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقا من با هیچ کدومشون مشکل ندارم فقط اونی که خطای ورزشی انجام میدهد بی فرهنگ و وحشی و اونی که خطا انجام نمی دهد با فرهنگ و متمدن است .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    تا میتونن تخم کبنه ونفاق میپاشن همش چرند تو مخمون میکنند
  • مهران IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 2
    واقعا اینایی که از کاراته کای عربستانی حمایت میکنند ایرانین.؟این مدال بیشتر از هر مدالی چسبید اونم جلوی عربستان که چشم دیدن ایرانیا و نداره.لا اقل در ظاهر وطن پرست باشید
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    حالا یه بار هم داوری به نفع ایران بود اگرچه کاراته کای عربستانی خطا ضربه زد
  • سراج IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    حقش بود یا نبود شما حالیت نیست که نظر بدی دادا و تویی که میگی خودشو رو زمین انداخت معلومه اصلا ورزش حالیت نیست ضربه ای که به فک وارد میشه باعث گیجی و بیهوشی موقت و حتی فراموشی میشه حالا اگه بیخودیم خودشو انداخته باشه زمین از هوش ایرانیش استفاده کرده و طلا رو گرفته شما چرا حسادت می‌کنی.این تصمیم جلو چشم کلی آدم توسط داوران گرفته شده شما نشستی نگاه کردی نظر چرت و پرت میدیکه حقش نبود عجب آدمایی پیدا میشن عین ....اگه بیچاره نقره هم گرفته بود که مثل یزدانی میخواستید تحقیر کنید فقط هرچند شما عین مورچه زیر پای فیل میتونید.
  • آذربایجانی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    حتی کشتی کج قوائد و قوانینی دارد همه میبینیم ضرباتی که در خشن ترین کمپانیهای رزمی هم رد و بدل میشوند هم قوانینی دارند شاید موجب خون ریزی سطحی طرفین شوند ولی ضربات طوری رد و بدل میشوند برای حریف خطر ناک نباشد حریف عربستانی ضربه غیر حرفه ای با شدیدترین حالت رو وارد کرد
  • DE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    عربستان مگه کارشناس هم داره؟!!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    آب را بریزند همون جایی که می سوزه‌
  • شهروند IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    ورزشکار ایرانی طبق اصول مسابقات برنده شده است واقعا دور از اخلاق هستش که بخواهند حق را منحرف کنند ایرانی قهرمان بوده وهست یا علی
  • سحر DE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    ما اصلا و ابدا و هیچ‌گاه عرب های سوسمار خور را آدم حساب نکرده و نمی‌کنیم
  • آشنا IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام من فیلم مبارزه رو چندباردیدم ضربه شاید خطا بود ولی دراون حد که یک قهرمان المپیک رو بیهوش کنه وبه طرز غیرعادی بندازه زمین نبود خود بنده خدا هم تو مصاحبه گفت هرجور شده باید طلا میگرفتم.....مبارکش باشه ولی ما خیلی از جوانمردی حرف میزنیم.
    • ناشناس IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 1
      خب بیا یکی از همون ضربه ها به تو بزنن ،ببینیم در حد بیهوش شدن هست یا نه؟؟ اصلا ربطی به شدت ضربه نداره ،به محل برخورد ربط داره، توی کاراته نباید به سر حریف ضربه وارد بشه چون خطرناکه و ضرباتی که به سر وارد میشن میتونن باعث بیهوش شدن یا حتی مرگ بشن. اون همه داور و پزشک اونجا بوده ، اونوقت تو تعیین میکنی که چی درست بوده چی غلط؟؟؟ جالبه همه متخصص شدن
  • ایرانیم IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 0
    سلام کامنت هارو خوندم خیلی جالب یواش یولش داشت جنگ بین ایران عربستان میشد..برادران بازی دست این سیاستمداران کثیف نباشین فقط به فکر زندگی خودتون باشین ..این دندون پنجه نشون دادناشون فقط واسه مردم عوامه پشت صحنه همشون رفیقن سر یه سفره هستن سفره ای که از جیب ملتها غارت میکنن وگرنه مردم بیچاره ایران عربستان چه دشمنی باهم دارن اصلا من چرا باید با کسی که تو کل زتدگیم ندیدمش و شاید هیچ وقت هم قرار نیست ببینمش اخه چه خصومتی مگه میتونم باهاش داشته باشم ..بخدا اگر کل سیاست مداران دنیا رو یک شبه بکنن تو قبر و فردا دنیا دیگه هیچ حکومت فرمانده رهبری نداشته باشه تمام ملت ها در کنار هم به خوبی خوشی داد ستد و زندکی میکنن و هیچ کی با کسی مشکلی نداره
    • معصومه IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      عالی دمت گرم
  • ازاد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    من نزدیک چهل سال میشه کاراته تمرین میکنم و تو مسابقات و استاژ های زیادی شرکت کردم به نظر من اوراماواشی بازیکن عربستانی امتیاز ایپون را نداشت تو داوری چیزی به اسم تاچ و یا فاصله ده سانت و ذان شین داریم اوراماواشی زان شین خوب داشت اما نه تاچ شد و نه فاصله به ده سانتی متر رسید که اگه دقت شود با فاصله خیلی بیشتر پا جمع میشه و اما در مورد کیزام ماواشی دقت کنین دوستان که اقای گنج زاده خیلی بیش از حد پایین امده و سر خودش رو به طرف حریف میبره این میتونست حتا براش اخطار خودرا به خطر انداختن یا همان ممومی را درپی می داشت چنانچه دقت کنید درزمان اصابت کیزام ماواشی سجاد عزیز مون تو پایین ترین قسمت بدن قرار گرفته
  • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اولامدال المپیک به قیافه ی عربستان نمیخوره اونم طلا ثانیا ضربه پای عربستانی به سرسجاد برخورد نداشت وسه امتیازناحق به طرف داده بودن ثالثا اگه سجاد ضربه خطا زده بود وداورا حقو به عربستان میدادن بازم انقده هارتوپورت میکردن رابعا هنوز دو دقیقه وقت مونده بود که ممکن بود خیلی اتفاقا بیفته
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    هر بازی یه سری قانون داره که همه بازیکنان همان رشته از آن مطلع هستند. اولین بار نبود که این قانون اجرا شده.... خدا قوت قهرمان ایرانی....
  • خسرو IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 3
    حیفم آمد پاسخ آن فردی را که گفت عربستان ایرانی ها را خدا پرست کرد ندهم اولا تا 1400 سال قبل کل عربستان بت پرست بود و دلیل آن بتهای خانه کعبه. دوما ایرانیها از شش هزار سال قبل خدا پرست بودند و یزدان پاک و اهورا مزدا که همان خدای یکتا در اوستا ذکر شده است را میپرستیدند و در ایران حتی یک بت تاکنون پیدا نشده سوما آتش نشان گرما و زندگی بوده است و برای آن احتام قائل بودند نه نشان پرستش و فقط خدای یکتا را میپرستیدند اما متاسفانه بعضی از روحانیون شیعه هم زرتشتیان یکتا پرست را بر اثر نا آگاهی و یا بغض و کینه آتش پرست معرفی میکنند که باید در قیامت پاسخ ایرانیان را بدهند
  • ظفریان IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    اونقدر بهمون گفتند کافر که خودمون هم باورمون شد که اجداد یکتا پرستمون کافر بودند
  • عبوس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    درود بر همه عزیزان، خواهشی از همه ایرانیان گلم دارم و آن اینکه همیشه از ایران دفاع کنید و کارها و پیروزیهای هموطنان عزیز را قدر بدانیم هیچ وقت همدیگر را تحقیر نکنیم، چون گذشته گان پدرانمان و آینده گان فرندانمان و حاضران برادران و خواهرانمان هستند. انتقاد آری ، توهین هرگز
  • RU ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    گنج زاده ترک هست داور ترکیه ای .دمش گرم ..حق را زنده کرد ..یاشاسین تورک ملتی
  • ماجد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به همین خاطر حج عمره رو ایرانیان بستن،بچرخ تا بچرخیم
  • عشق اهورایی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    کسایی که از این یک های وهابی دفاع کردید فقط خواستم بگم امروز سالگرد شهید حججی بود ‌که به دست داعش که عمله ی عربستان و وهابی کثیف بود سر از تنش جدا شد اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
  • ایران IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    همون خاشقچی و نحوه قتلش وجنایتهایی که در زندانهایشوکشورهایی چون یمن .افغانستان طالبان و القاعده و عراق ونقش داشتن در حادثه ۱۱ سپتامبر و فلسطین و سوریه و....اگر بفهمید می دانید که عیوب وحشتناکی دارد سوریه ستم زیادی بر سر شهروندانش دا ده و دقیقا گاو نه من شیرده
  • بنیامین IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    شما عنوان گاو شیرده را به خودتون دادید دیگه بسته اخه کم عنوانی نیست...
  • رز IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خوب والا هم خطا کردند و هم جوان ایرانی مصدوم کردند ادعا دارند ! اینا دیگه خیلی پررو خوبه المپیک بی در پیکر نیست و اعضا خریدنی نبودند خخخخخ باید از ورزشکار ایرانی عذر خواهی کنند
  • کاووس کشاورز IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    پس اگر قوانین روشن است سرجاتون بنشینید. عربستان چیکارش به مدال طلا. همین نقره هم اضافه بود که بهشون تعلق گرفت. با همین یک مدال نقره خوش باشید.
  • بنده خدا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اون هم وطنانی که از عربستان به ناحق حمایت مبکنن و میگن سطح زندگی بالاست در عربستان. کافیه نفت تمام بشه. انوقت دیدن داره. به هر حال ضربه ای که حریف عربستانی به سجاد زد غیر ورزشی و خطا داوران و کادر پزشکی تشخیص داد حالا من نمیدانم چرا یک عده دنبال ماحراجویی هستند. همه دیدند عرب ها چطور ناجوانمردانه در میادین ورزشی داور را میخرن و پول یامفت خرج میکنن. اگه میتوانستند در این مسابقه هم همین کار را میکردن اما ژاپنی جماعت شرف داره و قطعا اجازه ندادن. درود بر تمام انسان های با شرف و با وجدان بیدار
  • نا اشنا IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    من به ورزش کار ندارم چون هرخطایی در ورزش جریمه خودش را داردولی ما که دم از فرهنگ وادب میزنیم نباید به یک ملت حالا عرب باشه ترک باشه اروپایی یا هرجای دنیا توهین کنیم واقعا به نظر شما ما که توهین میکنیم تمدن داریم من که میگم خیر اول رفتار خودمونا حرفهای کنیم بد نظر بدیم
  • Reza IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    در این مورد حتی کارشناسهای داوری هم اختلاف نظر دارن. ولی اینکه عربستان رو ملخ خور و سوسمار خور خطاب کنیم جای تامل داره.ما ادعامون میشه هفت هزار سال تمدن داریم.اگر هم داشتیم ربطی به الان نداره.داشتم داشتم رو ولش کن ببینید الان ما کجا هستیم و اونها کجا .تو هر زمینه ای ازشون عقب تر هستیم‌.متاسفانه از برکت وجود مدیران با کفایت تو همه شاخصها دست کشورهای آفریقایی رو هم بستیم. فقط و فقط طرز رانندگی ایران رو با عربستان یا اعتبار گذرنامه ایران رو با کشورهای خلیج فارس مقایسه کنید .انشالله که روزی در استانداردهای زندگی به دبی و قطر و عمان و غیره برسیم و اونوقت پوز تمدنمون رو میتونیم بریم
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 2
    ایران در مقابل عربها همیشه پیروز و ناماور است ،حق اعتراض ندارید سوسماروخورهای تازه به دوران رسیده
  • امید IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    درود،طبق قوانین بازی کاراته و نظر پزشکان و اجماع داوران تصمیم صحیح گرفته شد،هر ورزشی قوانین خودش رو داره، تو فوتبال هم اگه بازیکنی خطای شدید انجام بده اخراج میشه و شانس پیروزی تیم حریف رو بیشتر میکنه،پس اون تیم باید بگه چون یار ما اخراج شده بود برد شما الکیه، نه اصلا چنین نیست، بعدشم هنوز دو دقیقه از بازی مونده بود و با یه حرکت سه امتیازی راحت میتونست جبران کنه،عربستان هم یه نقطه از این کره خاکیه با مردمانی که آفریده خداوندگار هستند، افرازط و تفریط همه جا بده چه در مکه و چه در تهران..... ملت ها نباید درگیر مسائل سیاسی سیاستمداران خودشون بشن و باید به سمت صلح و دوستی حرکت کنند، به خصوص در ورزش ما چیزی به نام دشمن نداریم و فقط رقیب داریم، سجاد هم بعد بازی پهلوون بازی در آورد و کلی از ورزشکار سعودی دلجویی کرد، این کارش از صدتا طلا بیشتر ارزش داشت، سجاد چه گناهی کرده که صربه شدید به گردنش خورد و بیهوش شد،
  • محمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    من خودم مکه رفتم و چرخی اطراف این شهر که از شهرهای مهم وتورریستی عربستان هست را دیدم واقعا مردم حاشیه آن زندگی اسفناکی دارند کوچه ومحله های فقیر نشین وافتضاح این کشور تمام درآمد های نفتیش خرج عیاشی خانواده ال سقوط وهزینه ایجاد تفرقه ونفرت پرکنی و جنگ در یمن ودیگر کشورها میشود..
  • عباس PL ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    من نمیدنم این همه نفرت و نفرت پراکنی بابت چیه؟ نه ائمه و بزرگان دینی مون همچین توصیه ای کردند و نه اخلاق همچین اجازه ای به ما میده! از همه ی اینا گذشته فلسفه ی برگزاری بازیهای المپیک ایجاد دوستی و همدلی بین مردم جهان هستش ولی مثل اینکه تو ایران برعکس جواب داده! و به این موضوع هم توجه کنید اگر این اتفاق برای ورزشکار عربستانی افتاده بود باز هم همین عکس العمل را نشون میدادیم؟! در صورتیکه کارشناس شبکه ی ورزش گفت همچین اتفاقاتی در مسابقات و تمرین ها زیاد می افته پس قطعاً ورزشکار عربستانی به عمد همچین کاری نکرده، حالا بماند که ۴ بر یک جلو بود
  • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    کاراته ورزشی رزمی هست که اصل اول ان کنترل ضربه به حریف و عدم اسیب میباشد . ضربه ورزشکار عربستانی اصلا کنترل شده نبود و طبق قوانین کاراته زننده ضربات خشن و غیر کنترلی تحت هر شرایطی بازنده میشود . والسلام این دیگر ربطی به سیاست و پول و غیره ندارد . حریف گنج زاده ژاپنی هم بود بازنده اعلام میشد . لطفا داستان سرایی نکنید .
    • مرتضی US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      یه مسابقه بود که طرف ایرانی برد عربستان هم اعتراض کرد به جایی هم نرسید ولی چرا ما ایرانی ها به هم می پریم. چرا تحمل شنیدت نظرات همدیگه رو حتی اگه بر خلاف نظر خودمون باشه نداریم . اینها چیزیه که جای تاسف داره
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    عرب صعودی درحسررررررررت طلا
  • ه IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 2
    یکی جواب وزیر خارجه عربستان و بدهد که گفت ایرانی ها تا کمر در سطل زباله دنبال غذا می‌گردند
  • اندیمشم IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 1
    جناب پیمان .قبل اینکه ایرانی را آتش پرست بخوانی .قبلش برو تاریخ مطالعه کن ‌‌ببین کجا نوشته ایرانی آتش پرست ..سنگ نوشته های تاریخ ایران که سند محکمی است جای که پادشاهان دم از اهورا مزدا و یکتا پرستی میزنند .ایرانی آتش پرست نیست .ایرانی آتش را مقدس و نشانه پاکی می‌دانست .اونکه آتش و خاک و سنگ و بت می‌پرستید .عرب بوده .وقتی هم کسی به نام پیامبر آمد و عرب آدم حساب کرد .چشمشون به تمدن باز شد .متمدن که نشدن .بلکه با تمام وحشی گری دنیا را غارت و چپاول کردند .تاریخ بهترین شاهد توحش عرب بت پرست است .هنوز هم وحشی هستند فقط کمی پول دارند همین .
  • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    حالا اگه ورزشکار ایرانی ضربه را زده بود تمام شبکه های ضدایرانی آن را ربط میدادنند به اختلاف ایران وعربستان
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    آقا پیمان برای اینکه بدانی ایرانی ها از اول خداپرست بودند اگه عرب ها دختر زنده بگور میکردند ایرانی ها به زنها ودخترها ارزش واحترام ومقام میدادند اگر وضعمان این هست چون یه مشت آدم مثل تو وجوداره
  • ... US ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    درود بر پاک ترین خاک جهان ایران بحث گرفتن مدال طلا یا نقره و برنز نیست بحث هزار سال حسادت و بخل به والاترین تمدن بشری است که تاکنون بوده همین و بس در ضمن در جواب اون خائنی که افتخار میکنه مثل سگ و با زور و تیغ دشنه اسلام آورده اگر ذره ای عقل داشته باشی فقط که نیازی هم به غیرت و ارق ملی نباشه ایرانیان تنها تمدنی بودند که یگانه پرستی رو وارد دستگاه حکومتی کردند و دین زرتشت یک دین یکتاپرستی هستش حالا مشکل یه مشت نخاله اینه که اونا اسم خداشون اهورابوده حالا اسم خدا الله شده و انگلیسی ها GOD اسلام اگر ذره ای آبرو داره در طول تاریخش اگر اندازه مثقالی اعتبار داره نه به خاطر دشداشه طلای دمشقی ست و نه به خاطر جام زمرد شراب بغداد اسلام هر چه داره از اهل بیت مورد ظلم قرار گرفته و شرافت ناب انسانیت ایران و تمدن ایرانیست. درود به سجاد گنج زاده کور شود آن کس که نتواند دید......
  • نامشخص IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 1
    مرحبا به کسانی که دربرابر عرب پرستها از ایران ومردم ایرانی دفاع وحمایت کردند واقعا شیر مادرتان حلال شماها یک ایرانی هستید
  • زهرا GB ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    دلچسبترین مدال طلا بود آقا سجاد با این مدال باارزش هم دل ایرانیها رو شاد کرو هم دل مردم یمن رو شاد کرد خدا پشت و پناهت پهلوان
  • کلاغ سفید IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    وقتی خودمان نمیتوانیم از حقمان دفاع کنیم از دشمن قسم خورده چه توقعیه این همه در همه رقابت‌های ورزشی حق ور شکارهامون ضایع شد هیچ نگفتیم در فوتبال علنی بسود عربستان سوت زدند هیچ نگفتیم حال بجای اینکه ضربه ای که به اشتباه به کاراته کای عربستانی سه امتیاز دادند مانور بدهیم به رای درست داوران می‌گوییم اگر چنین وچنان بود چه میشد خوب معلومه دیگه عربستانی‌ها چه می‌گویند بابا ضربه سه امتیازی عرب اصلا به گنج زاده اصابت نکرد این را مرتبا بگویید خواهش میکنم
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    چون ژاپن بود نتونستن کاری کنن مطمئنا اگه تو یه کشورغربی بود براحتی با یه اعتراض مدال رو پس میگرفتن
  • اهواز خوزستان IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 1
    بادرود به همه ایرانیان: اوناییکه دم از اسلام میزنن ودر لوای دین همه جنایتها رانیز انجام داده اند از همان نسل وهابیت ودر محدوده همان جغرافیای اعراب اتفاق افتاده ومیافتد،،ولی به عرض همه عزیزان برسانم که پیامبر عظیم الشأن اسلام درکل عرب نبوده و مستعرب بوده،، شاید که عده ای معنی مستعرب راهم ندانند که عرض میکنم،همه ما قبول دارم که اسلام وپیامبر از ادیان ابراهیمی هستند وجد بزرگوار همه حضرت ابراهیم است،ولی حضرت ابراهیم هرگز عرب نبوده،! لازم است که بیشتر تأمل وتعقل کنیم.،وبیهوده اقوام را به آتش پرستی وووو مثال نزنیم،همانطور که نمادها در ادیان زیاد هستند از جمله سنگها وخانه ها وحتی خاک،آتش هم برای ایرانیان نماد پاک و مقدس بود ولی قابل پرستش نبود،یاد آوری میکنم ،هزاران سال پیش از اسلام ایرانیان نخستن یکتا پرستان بودند، واین اراجیف که در این فضای مجازی بیدروپیکر بعضیها میبافند هنوز از سر حسادت به ایران وایرانیان است...خدا نگهدار
  • حمید IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی مزه داد این طلا بخصوص که طرف عربه سعودی بود
  • رضا IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    الان کاربران سعودی داور شدن که اظهار نظر می‌کنند اینها داورانی هستند که لایق شیر سماور هستند. درضمن اون دوستمان که اینقدر از رفا دم میزنه تو عربستان بگو حاضری بهت بگن گاوشیرده بعد هر بلایی سرت بیارن و رفا داشته باشی .
  • سلام IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 0
    سلام من هم ایرانیم هم عربم. سالهاست در مملکت خودمان با همین تحقیر و توهین ها از برخی اطرافیان می سوزیم و می سازیم‌. چون اقلیت هستیم و همردیف وهابی ها. نه عرب بودن افتخاره و نه ایرانی بودن تا زمانی که تقوا نباشه که تازه خدا در قرآن میگه خودتان را تبرئه نکنید‌ و نگید من از همه بهترم. ضمنا ملخ نمی خوریم. هرچند طبق فقه اسلامی، ملخ حلال هست اما هستند کسانی که در همین آب و خاک عزیز، گوشت حرام مصرف می کنند خوردن خرچنگ و هشت پا و ماهی و ‌‌برای خودشون توجیهاتی دارند. امیدوارم روزی به این درک برسیم که انسان بودن مهم است نه زبان و نژاد هر چند به وطنم عشق می ورزم و به زبان فارسی؛ حتی اگر عرب باشم. اما در مملکت ما عرب تحقیر می شود. نمونه اش وضعیت الان خوزستان که همه جور مصیبتی کشیدند جنگ سیل ریزگردها و الان هم بی آبی و در نهایت انگ وهابی و ضد انقلابی بهشون می زنند و این شرایط اسف بار هیچ ​ ربطی به تحریم نداره چند تا مسئول بی کفایت و بی وجدان کافیه برای نابودی این آب و خاک. در جواب دوست عزیزی که گفتند ما تو تحریمیم. نمیشه سایه شوم تحریم را انکار کرد ولی همش تحریم خارجی نیست. از درون بیشتر در تحریم و فشاریم.
  • سلام IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خواستم بگم اگر نقدی بر عربستانی ها در مورد اعتراض شون به مدال ایرانی ها هست، میشه نقد کارشناسانه را به دور از توهین و تحقیر نژادی بیان کرد. وهابی ها با ما عرب ایرانی هم مشکل دارند همان طور که الان با یمنی ها که عرب هستند مشکل دارند‌.
  • مرتضی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 0
    عزیزان من خودم حدودا ۷ سال سابقه داوری در سطح کشوری رو دارم و قاطعانه اعلام میکنم که ضربه خارج از کنترل ورزشکار عربستانی به ناحیه گردن ورزشکار ایرانی خطایی آشکار بود مخصوصا بالاتر از پنجه پا یعنی سفتی ساق پا در ضربه دخیل بود و چنین خطایی در میادینی مانند المپیک حتی میتواند بازیکن خاطی رو با محرومییت رو به رو کند ، این ورزش رزمی جای ضربات خشونت امیز نیست
  • یه دوست IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    بکشید ببینید ما چه کشیدیم طلای بهداد سلیمی ما رو در المپیک ریو به رتبه ی ۵۰ کردید الان به دست وپا افتادید.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 0
    چون ضربه جای زده شد،که خطرناک بود،اینها بلد،نیستن چطور بازی،کنن
  • گمنام زمان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    حالا یه طلا به اون بدهند و جفتشان اول بشوند این میشه عدالت علوی ،
  • Maryam IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    از دوستان عزیز خواهش میکنم لطفا به کشور عربستان توهین نکنند . اصلا کار قشنگی نیست بلخره هر کشوری سیاستی داره . اما در مورد این مدال موضوعی که هست اینه که در سبک های کنترل شده المپیک یکی از معیار ها برای سنجش مهارت یک کاراته کار کنترل و تمرکز روی ضربات که ورزشکار عربستانی قادر به این کار نبود من در خیلی از مسابقات دیدم که فرد به همین دلیل مسابقات باخته بلخره قانون و در مسابقات کاراته مهم اجرا کامل حرکات بدون ضربه زدن مثل شتوکان . اما در سبک های آزاد کاراته کاملا برعکس و اگر حریف از ضربه شما بیهوش بشه شما برنده میشید مثل کیوکوشین . بلخره هر ورزشی قانون خودش داره.
  • گیسو IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    یکبار نتونسته با پولش چیزی بخره چقدر سخته همه آبهای دنیارو هم بریزه روی سوختگیش باز خنک نمیشه
  • محمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    من كاري به كسي ندارم ولي بسياري از كارشناسان اين رشته بعد از باز بيني فيلم به صراحت اعلام كردن هيچ گونه خطايي در كار نبوده و اصلأ ايشان بيهوش نشده بودن در فيلم هم بخوبي مشخص است و ضربه صورت ايشان برخورد كرد نه سر و ديگر اينكه داوران تحت تأثير جو و فضاي حاكم و بخصوص داور وسط قرار گرفتن و اين راي را دادن و اصلأ فيلم بازبيني نشد تا راي صادر شود و اتفاقأ حركت آقاي گنج زاده غير ورزشي بود كه با اغراق بيش از حد و تمارض زياد باعث اين راي شد چرا كه ضربه اگر سر خورده بود خطا اعلام ميشد ولي ضربه به صورت و آنهم در حد شديد نبود چون بعد از اعلام متيجه آقاي گنج زاده يكدفعه حالشان خوب شده و سالم و سرحال در حال شادماني كه واقعأ جاي تأسف داره
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    ولی ازحق نگذریم خدایی هم قویتر ازسجاد بود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 0
    به نظرمن ورزشکار ایرانی باید جوانمردی کند وطلا را به ایشان بدهد شخصیت بالای ورزشکار عربستانی ،انسان را شرمنده میکند وارزش مدال طلا برای ایران راکم میکند
  • حبیب IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    پزشک ژاپنی نظرش حمله تهاجمی بوده داورها هم.طبق نظر پزشک هانسوکو دادن.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    برای اولین بار تو زندگیم لذت بردم...عربای ملخ خور ایندفعه دلاراشون بی ثمر بود...اینها در فوتبال چه بلاهایی سرمون اوردن ولی دم داورا و پزشکا گرم....
  • نا شناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اصلا بحث مدال نیست بحث این که حریف عربستانی حرکت غیر ورزشی انجام داد و باعث شدبیهوش بشه اگه ما دروغ میگیم داور ها دروغ میگم پزشک دروغ میگه شما ایران با عربستان یکی کردید واقعا نده داره داره
  • ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    قابل توجه این است که یکی از چهار داوراین مسابقه کویتی بود،که احتمالا مخالف دیسکالیفه شدن مبارزه عربستانی بود،
  • حسین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    هنوز داغ کشته های منا و تعرض به 2 نوجوان و خیلی از جنایات آل صعود کثیف قلب همه ایرانی ها رو داره میسوزونه و مطمئن باشید که روزی ذلت اینا رو می‌بینیم و انتقام خواهیم گرفت. و عاقبت اینا از صدام هم بدتر هست. خواهید دید.
  • محمدرضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    با سلام من موندم الان آقا سجاد این مدال براش لذت هم داره؟ به نظر من قشنگ ترین کار این بود که مدالش رو به حریفش میداد و نشون میداد که یک قهرمان موقعی مدال براش ارزش داره که بتونه با شکست حریفش در یک مسابقه ی عادلانه به دست بیاره نه با ناک اوت شدن خودش و نمایش بیهوشی بازی کردن به هر حال اگه این اتفاق برعکس میشد الان همه ی ما داشتین به سجاد پیام میدادیم قهرمان ما تو رو برنده میدونیم، تو در اصل برنده ی واقعی هستی، تو جلو بودی و حریف رو هم نا کار کردی
    • DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      قابل توجه کسانیکه فقط از روی تعصب نظر میدن وورزش وجنگ وقومیت رو قاطی میکنند.
  • محمد ثامری IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    کاربر عشق اهورایی باید وقتی میگی اعراب کلمه جمع بستی یعنی اعراب ایرانی هم جزو شون هستن پس شما که ادعای میشه یکسر برو اهواز کارون رو ببین تا ببینی همین اعرابی که میگی جه بدبختی ها دارن میکشن پس خواهشا در انتخاب کلماتت بیشتر فکر کن
  • االا IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    واقعا چقدر آدم بیکار تو این مملکت هستش سوادم که کاملا مشخص است با تشکر
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    عجب سوزی دارند
  • ناصر IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    میگین عربستانیها وحشین کامنتا رو میبینه ادم خجالتش میاد بگیم ایرانی هستیم کامتتارو تورو خدا ببینین چجوری به جون هم افتادین خداوندا ادعاتونم میشه بافرهنگیم ما ایرانیها...
  • محمد IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    دوستان عزیز ما ایرانیان مردمانی با تمدن دیرینه هستیم اما این دلیل نمی شود که کسی ازما تمدن قدیمی تری نداشته باشد خوب تاریخ بنایی خانه کعبه چند هزار ساله پیش از اینکه ایران وشاهنشاهی ایران به وجود اید پس هر کشوری برای خود تمدن وتاریخی دارد ورزش رو با سیاست ونژاد پرستی قاطی نکمیم تشکر
  • مهدی از شیراز IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 1
    باید پهلوانانه مبارزه کرد همانند گرایی. این مدال کاراته حق ما نبود حتی خود گنج زاده قبول دارد البته این مدال به تلافی فوتبال با ارزش بود.
  • لر IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    شایداگرجامون عوض میشدماطلاراازدست میدادیم ماهم فحاشی میکردیم ولی نه تهدیدچون ماتروریست نیستیم ولی عربستان وهابی ذاتاتروریستن وباایران وایرانی دشمن شاید جای گنج زاده ایرانی یه اسرائیلی بود بهش تبریک هم می گفتن طلای المپیک مبارک سجادهموطن
    • جواد GB ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      عربستان سعودی فیروز ابولولو رو یادش رفته مدال طلا حق سجاد گنج زاده بودعربستانی ها بسوزن
  • حامد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس