چین بازی های ویدئویی

دولت چین اعلام کرد کودکان و نوجوانان چینی فقط می‌توانند در هر هفته سه ساعت بازی‌های رایانه‌ای و آنلاین انجام دهند.

سرویس جهان مشرق - نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال با اعلام این خبر گزارش داد: دولت چین محدودیت‌های جدیدی برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای تصویب کرده و بر اساس قوانین جدید، کودکان در زمان تحصیل در مدرسه از بازی منع شده‌اند.

قوانین جدید چین برای مقابله با اعتیاد کودکان و نوجوان به بازی‌های ویدئویی

محدودیت‌های جدید برای سنین زیر ۱۸ سال

بر اساس گزارش رسانه‌های چین، مقررات دولت چین برای بازی‌های رایانه‌ای، سختگیرانه تر شده است و بر اساس این قوانین، شاخص‌های جدیدی برای مقابله با اعتیاد ادعایی به بازی‌های ویدیویی در نظر گرفته شده که پیامدهای آن شامل بیماری‌های مختلف اجتماعی تا عملکرد ضعیف در مدارس مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، گیمرهای کمتر از ۱۸ سال نمی‌توانند بین ساعت‌های ۸ تا ۹ شب روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه بازی‌های آنلاین انجام دهند.

اثرات منفی بازی‌های ویدئویی بر تحصیل و زندگی کودکان و نوجوانان

اداره رسانه‌ها و انتشارات ملی چین در اطلاعیه خود اعلام کرده که اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای بر تحصیل و زندگی روزمره تأثیر گذاشته و بسیاری از والدین را به فلاکت کشانده است.

در زمان تعطیلات پایان هفته ایام فعالیت مدارس، دانش آموزان اجازه دارند در هر روز ۶۰ دقیقه بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند. دولت چین برای برنامه‌ریزی جهت اجرای این قانون روش‌های مختلفی را در اختیار دارد تا اطمینان حاصل کند که جوانان این کشور به مقررات منع انجام بازی‌های رایانه‌ای پایبند هستند.

قوانین جدید چین برای مقابله با اعتیاد کودکان و نوجوان به بازی‌های ویدئویی

احراز هویت برای انجام بازی‌های آنلاین

برای انجام بازی‌های آنلاین ارائه کارت شناسایی الزامی است. همچنین سامانه شناسایی چهره که در ماه جولای توسط غول فناوری تنست ارائه گردید، در شناسایی کودکانی که با دور زدن ممنوعیت دولت چین در مورد انجام بازی رایانه‌ای وانمود می‌کنند که بزرگسال هستند، کارا بوده است. شرکت‌های این صنعت از ارائه خدمات بازی‌های رایانه‌ای در خارج از ساعت تعیین‌شده، منع شده‌اند.

هفته‌ای فقط ۳ ساعت

لازم به ذکر است دولت چین در گذشته انجام بازی‌های ویدئویی در ساعات آخر شب را ممنوع کرده و گیمرها می‌توانند در روزهای عادی تا ۹۰ دقیقه و در تعطیلات آخر هفته و روزهای تعطیل سه ساعت بازی کنند. در ماه‌های اخیر، دولت چین مقررات جدیدی در مورد صنعت بازی‌های ویدئویی با میلیاردها دلار درآمد سالانه در سراسر دنیا ابلاغ کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    8 5
    چین کمونیست با وضع این قانون نشان داد برای حفظ بزرگترین سرمایه اش یعنی همین نسل نوجوانان و جوانان در فضای مجازی ارزش زیادی قائل است ، ما چقدر برای حفظ این سرمایه های آینده ساز در فضای مجازی رهاشده کشور ارزش قائل هستیم؟؟
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      3 0
      اما آمریکای امپریالیست نشان داد که نه تنها برای نسل آیندهٔ خودش اهمیت قائل نیست، بلکه کمر به نابودی نسل جوان ما هم بسته!!!!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      6 2
      کاش تو ایرانم هم قانون بگذارند تا کودکان و نوجوانان و جوانان معتاد نشوند. واقعا الان این اعتیاد به بازی های رایانه ای خیلی زیاد شده است و والدین از اثرات مخرب و وحشتناک بعد از آن چیزی نمی دانند. خیلی از والدین برای اینکه حوصله تربیت فرزندان ندارند و یا می خواهند وقت شان را صرف امور شخصی خودشان کنند ، گوشی یا کامپیوتر را در اختیار بچه ها می گذارند تا آنها دیگر مزاحمتی برای والدین نداشته باشند.
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 2
      بخواهیم یا نخواهیم اعتیاد به بازی کامپیوتری یک راه درمقایل اعتیاد به مواد مخدر میتونه باشه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 2
      خبر، اعتیاد به بازی های رایانه ای اگر از اعتیاد به مواد مخدر بدتر نباشه بهتر نیست چون طراح های این بازی ها که معمولا یانکی‌های امپریالیست هستند، ذهن بچه ها رو به انحراف کشیده و بسمت همجنس بازی و.... خواهند کشید!!!
  • US ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 2
    عزیزم ما اصلا پول نداریم سیستم گیمینگ بخریم سعی نکن غیرمستقیم بگی ماهم باید اینطوری باشیم
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 3
      خدارو شکر که پول نداریم، اقلأ بچه هامون دوتا کار درست حسابی یاد میگیرن!!!!
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 2
    دم چین گرم، از همین الان فکر نسل آیندهٔ خودشه که مثل یانکی‌ها یه مشت احمق بی استفاده در نیان!!!!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      باید طبق نقشه امریمایی-غربی، مردم چین کارگر مفت‌سرمایه دارهای غربی کارخانه های آنها باشند ولی کمی که سطح مالی مردمشون بالاتر رفته دیگه اجازه نمیدن بچه هاشون برای کارخانه های امریکایی بردگی کنند
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      حالا شما مطمین هستین که دست چین و امریکا برای بردگی مردم چین در یک کاسه نیست؟..... چطوریه که ترامپ و سیاستمدارهای امریکا به چین فحش میدن اما دایم امریکا داره در چین کارخانه میسازه و سرمایه کذاری میمنه؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      بله من شخصا مطمئنم که دست آمریکا و چین در این مورد در یک کاسه نیست. معمولا هروقت غربگراها با یک شکست در یک جبهه مواجه میشن این تئوری رو پیش میکشن که خودمون خواستیم، یا از ده سال پیش نقشه خودمون بوده و.... که البته این کلک هم دیگه نخ نما شده!!! در این مورد چین دست آمریکا رو خونده و شروع به تربیت صحیح نسل آیندهٔ خودش کرده!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 6
    اینها همش بخاطر اینترنت ملی چین هست. اره اینترنت ملی یعنی دخالت دولت چین حتی به بازی کردن مردمش.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 3
    خیلی موارد پیش اومده کودکانی که مشکل دارند با بازی کردن بطور جدی از کوچه و خیابون و هزار معضل بدتر و اعتیاد نجات پیدا میکنند. هرچی باشه بازی از خیلی چیزها بهتره
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 1
      اونو دکتر باید تشخیص بده!! در ضمن خود یانکی‌ها میگن یکی از بزرگترین مشکلاتشون این بی تحرکی و گیم بازی افراطی نسل جدید گاگولشونه بعد شما یه مثال یک در میلیونی میزنی تا توجیه کنی؟؟!؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    قرار جهانی این است که مردم چین کارگر مفت‌سرمایه دارهای غربی کارخانه های آنها باشند ولی کمی که سطح مالی مردمشون بالاتر رفته دیگه اجازه نمیدن بچه هاشون برای کارخانه های امریکایی بردگی کنند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اینترنت ملی چین باعث شده حتی مردم چین اختیار بازی بچه هاشون رو نداشته باشند
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 2
      تو آمریکا رئیس جمهورش اختیار توییتر خودشو نداره میبندنش، تو به بازی بچه های چینی گیر دادی؟؟!؟ خخخخخخ
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 3
      اینترنت امپریالیستی آمریکا باعث شده که رئیس جمهورش اختیار توییت زدن خودشو نداشته باشه، چه برسه به مردمش!! خخخخ
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    نه اینطوریهام نیست خیلی وقتها اعتیاد به بازی کامپیوتری. بله اعتیاد بهش»»باعث میشه بچه ها از خیلی معضلات اجتماع از جمله اعتیاد به مواد مخدر دور بمونند
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      اصلا این طوری نیست، معمولا هردوتا اعتیادو با هم دارن این گیمرا، خواستی بیا چندتاشونو نشونت بدم!! خخخخخخخ
  • بلا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    تا الان بازی ویدیوعویی انجام ندادم
  • بلا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    آره نظر همه ی شما درسته ما پول نداریم ولی اینکه بچه ها کارای بد یاد میگرفتن اگه پول داشتیم یعنی چی ما خودمون میتونستیم نزاریم که بچه هامون کار بد انجام بدن البته من یک دختر بچه ی 8سال و نیمی هستم برای شما نظر میدم اسمم نمیگم بهتون
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    تصمیم خوبیه اما سختگیرانه هست. سه ساعت در هفته خیلی کمه. حداقل باید چهارده ساعت در هفته(روزی دو ساعت) میبود
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    به فرض گیریم که چین بازی خردم چین رو محدود کرد بعد چی؟؟ غصلا قراره چی بشه؟ همین بازی کردن زندگی هست پ اینکه خود بچه و والدین بیان و در مورد بازی نکردن بچه شون تصمیم بگیرند با نگیرند ... اینها زندگی هست و اختیار هست و خدا طبق اختیار انسانها بهشون پاداش میده
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      یعنی شما در آمریکا اختیار داری هرکاری خواستی بکنی؟! اصلا اینطوری نیست، فقط شما عیبهای ارباب رو نمیبینی همین!!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    به فرض گیریم که چین بازی مردم چین رو محدود کرد بعد چی؟؟ اصلا قراره چی بشه؟ همین بازی کردن یا نکردن خودش زندگی هست اینکه خود بچه و والدینش بیان و در مورد بازی نکردن بچه شون تصمیم بگیرند اینها خودش زندگی هست.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    چین تا این حد به فکر مردمش نیست که مردمش اجازه خرید ملک رو نمیده بعد یهو نگران بازی بچه هاشون شده؟ یا میخواد از الان بچه ها رو انسانهای فعلا و کاری برای نظام سرمایه داری غرب و کارگر مفت برای کارخانه های غرب تبدیل کنه؟
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 2
      تو اگه دوتا بچه یانکی از نزدیک دیده بودی میفهمیدی چین خیییییلی به فکر مردمشه!!!!
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    مردن چین کم کم یکمی پولدار شدند و بچه هاشون حالا میخوان یکم نفس بکشند بازی کنند یا هرچی. ولی خواست هژمونی غرب این نیست و فرد چینی باید کارگر ارزان کارخانه های غربی باشه.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    شما فکر میکنید که ارزش کشی که تر امریکا میتونه به هزار کار دیگه کشیده بشه و لی میاد دلبخواهی و علاقه ای در رشته ای قهرمان المپیک در رشته ورزشی میشه با ارزش یک چینی بدبخت که از بچگی مجبور میشه یک رشته ورزشی رو ادامه بده و قهرمان المپیک میشه یکسانه؟ قهرمانی المپیک به چه قیمت مکه هدف طول مدت زندگی زیبا برای مردم و ازجمله ورزشکار نیست؟
  • US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 2
    بهترین کار ممکن رو کرده. خیلی از نوجوان های اقوام ما رو دارم میبینم که شبیه زامبی شدن صبح تا شب پای گوشی و پلی استیشن و .... اصلا تو این دنیا نیستن. نه حال درس خوندن دارن، نه حال زندگی کردن. ۲۴ ساعته در اتاقشون هستن و بازی میکنن
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    بردگان جدید هژمونی سرمایه داری جهانی دیگه احازه ندارند بازی کامپیوتری انجام دهند. صدرحمت به برده تاری سیاهپوستان
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 2
      به جاش برده های سرمایه داری در آمریکا میتونن اونقدر بازی کنن تا جونشون در بره!!!
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    خب بازی های آنلاین رو بتونن اینجوری کنترل کنن، بازیهای آفلاین رو چیکار میخوان بکنن!!؟
  • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    اخه چرا پایه آمریکا رو این وسط میندازین شما که ایرانی هستید فکر می‌کنید فقط نوجوان ها بچه ها همش کارشون شده گیم الان بعضی از آدم های مسن هم دارن ور ور بازی می کنن حتي تو همین چین آمریکا لندن وووووو صنعت گیم از ۴۰ سال پیش بوده از آتاری شروع شده تا الان ...... فقط شانس ما ایرانی های عقب موندس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس