دیدار نمایندگان سازمان ملل با سرپرست سازمان اطلاعات طالبان

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان و معاون دبیرکل این سازمان درباره مسائل امنیتی با سرپرست سازمان اطلاعات دولت موقت طالبان در کابل دیدار کرد.

به گزارش مشرق، دفتر نمایندگی سازمان ملل (یوناما) در توییترش نوشت که «دبورا لاینز» نماینده ویژه این سازمان در امور افغانستان با «عبدالحق وثیق» سرپرست سازمان اطلاعات دولت موقت طالبان درباره مسائل امنیتی گفت‌وگو کرده است.

گفته می‌شود که در این دیدار «ژیل مایکود» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور مصونیت و امنیت نیز با سرپرست سازمان اطلاعات دولت موقت طالبان دیدار داشته است.

یونام در توییترش نوشت که دبیرالاینز نماینده ویژه سازمان ملل و سرپرست ماموریت کمک رسانی افغانستان و ژیل مایکود، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور مصونیت و امنیت با  عبدالحق وثیق، سرپرست سازمان اطلاعات دولت جدید افغانستان دیدار کردند و درباره کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

نماینده ویژه سازمان ملل روز گذشته با سراج الدین حقانی سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز دیدار کرده بود.

دبورا لاینز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار با «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر برای دیدار با دیگر سران طالبان به کابل سفر کرده است.

وی در دیدار با استانکزی نیز درباره نیازمندی‌های فوری بشردوستانه، حقوق همه مردم افغانستان بویژه حقوق زنان و دختران و تعهد مشترک به مردم افغانستان تبادل نظر کرده بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، دو طرف همچنین درباره اهمیت ایجاد «یک دولت فراگیر برای افزایش توانایی افغانستان در پاسخ به چالش‌های اقتصادی و توسعه‌ای و اطمینان از ارائه کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز با حمایت جامعه بین‌المللی» بحث کردند.

این در حالی است که نقش سازمان ملل و دیدارهای مقامات این سازمان درباره افغانستان پررنگ تر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس