کد خبر 1273699
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
در انتظار تصمیم مهم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و اسکوچیچ

با صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چالش قابل پیش بینی فوتبال ایران صورت گرفت و حالا باید دید فوتبال ایران چگونه از آن عبور می‌کند.

به گزارش مشرق، صعود پرسپولیس به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی خوب برای فوتبال ایران بود که حداقل یک نماینده از کشورمان در میان ۸ تیم پایانی حضور دارند، اما این یک چالش و سر درد بزرگ برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است چرا که پیچیدگی تقویم مسابقات AFC و همزمانی آن با زمان آغاز لیگ، فصلی سخت و دشوار را به لحاظ برنامه ریزی ایجاد خواهد کرد.

پیش از انجام دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در گزارشی با عنوان "سر درد و چالش بزرگ فوتبال ایران با تداخل مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و زیر ۲۳ سال آسیا" منتشر شد که این چالش را با تقویم کامل دیدارهای ملی، انتخابی زیر ۲۳ سال آسیا، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و همچنین جام جهانی باشگاه‌ها بررسی کرد.

حالا پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و سازمان لیگ در این چالش افتاده است‌. جایی که باید میان تیم ملی، تیم زیر ۲۳ سال، پرسپولیس و برگزاری لیگ تمایزی قائل نشود و منافع همه یک جا دیده شود. اولین چالش هم شاید برگزاری سوپرجام فوتبال ایران میان پرسپولیس و فولاد باشد که سازمان لیگ وعده برگزاری آن را پیش از آغاز لیگ داده بود، اما حالا سهیل مهدی می‌گوید دراگان اسکوچیچ باید در این باره تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید:

برد پرگل حریف پرسپولیس با درخشش گومیس

برگزاری بازی سوپرجام فواید و مضراتی برای پرسپولیس خواهد داشت. از یک سو این تیم با برگزاری یک بازی رسمی که به برنده آن جام تعلق می‌گیرد خود را تا دیدار با الهلال در شرایط مسابقه قرار می‌دهد و از سوی دیگر ممکن است این بازی سنگین باعث مصدومیت پرسپولیسی‌ها شود تا دست بسته‌تر مقابل الهلال قرار بگیرند.

با این همه، حتی برگزاری یا عدم برگزاری آن پیش از دیدار با الهلال به تصمیم سرمربی تیم ملی بستگی دارد چرا که از ۱۲ مهر اردوهای رسمی تیم ملی در فیفادی آغاز می‌شود تا تیم ملی ۱۵ و ۲۰ مهرماه به ترتیب به مصاف امارات و کره جنوبی برود و شاید دراگان اسکوچیچ خواهان حضور بازیکنان داخلی در اردو زودتر از فیفادی هم باشد که در این صورت ملی‌پوشان پرسپولیس و فولاد باید راهی اردوی تیم ملی شوند. پس از دیدار با کره جنوبی هم فرصتی برای برگزاری بازی سوپرجام نیست و پرسپولیس ۲۴ مهر باید در ریاض به مصاف الهلال عربستان برود، آن هم در شرایطی که در صورت صعود ۲۷ مهر دیدار نیمه نهایی برگزار می‌شود که این تاریخ همزمان شروع لیگ برتر بیست و یکم نیز خواهد بود.

با توجه به این مسئله راه دیگر برگزاری دیدار سوپرجام بدون حضور ملی‌پوشان است که پرسپولیس ۴-۳ بازیکن ملی‌پوش دارد و فولاد نیز با حضور یک بازیکن ملی‌پوش باید به انجام دیدار سوپرجام بدون ملی‌پوشان خود رضایت دهند و در غیر این صورت دیدار سوپرجام به تاریخ دیگری که مشخص نیست چه زمانی باشد، موکول خواهد شد.

بهتر است سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هر چه زودتر تصمیم خود را برای برنامه‌ریزی‌های آینده بگیرند تا هم دو باشگاه پرسپولیس و فولاد برنامه خود را بدانند و هم اینکه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بداند که چگونه باید خود را آماده دیدار با الهلال عربستان کند. اگر برگزاری سوپرجام به تصمیم اسکوچیچ گره خورده، سرمربی تیم ملی نیز باید زودتر نظر خود را اعلام کند، چرا که تاریخ برگزاری بازی‌های تیم ملی از قبل مشخص بوده و باید برنامه ریزی اردوی تیم ملی نیز صورت گرفته باشد. فوتبال ایران این روزها در انتظار یک تصمیم مهم برای برنامه‌ریزی بهتر است تا هم تیم ملی، هم تیم امید و هم باشگاه‌ها به بهترین شکل کار خود را پیش ببرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس