کد خبر 1273750
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
حوادث

سرقت کپسول گاز کلر و نشت عمدی گاز در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری باعث ایجاد وضعیت اضطراری در این شهر و مسمومیت ۴۰ نفر از شهروندان شد.

به گزارش مشرق، صبح شنبه انتشار خبری مبنی بر نشت گاز کلر در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری بازخورد بسیاری در فضای مجازی داشت، به‌طوری که بر آلودگی آب شهر و هوا تأکید بسیار شده بود تا مردم از خانه‌های خود خارج نشوند و از آب شرب استفاده نکنند.

به‌دنبال انتشار این اخبار و مسمومیت تعدادی از شهروندان هفشجانی و مراجعه به مراکز درمانی این شهر احمد راستینه، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی درباره این ماجرا به فارس، گفت: جمعه شب ۲ کپسول‌ حاوی گاز کلر از ایستگاه توزیع آب شرب هفشجان توسط افراد ناشناسی ربوده شده و در شمال این شهر حوالی خیابان مدرس کپسول‌ها باز و گاز کلر موجود در آن در سطح شهر پخش شد. بلافاصله با استشمام بوی کلر توسط شهروندان و بروز مسمومیت در برخی از ساکنان، شورای تأمین شهرستان شهرکرد تشکیل شد.

راستینه اظهار داشت: ساعت ۳ بامداد برای جلوگیری از مسمومیت شهروندان نزدیک به محل نشت گاز، ساکنان مناطق شمالی شهر را بیدار کرده و آب شرب آنها مورد بررسی عاملان مرکز بهداشت قرار گرفت که مشکلی در خصوص آلودگی مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه با عملکرد بموقع دستگاه‌های امدادی در بحث رفع آلودگی، این حادثه تا کنون تلفاتی نداشته اما ۴ نفر از افراد مسموم شده به‌دلیل وخامت حال شان به بیمارستان مرکز استان منتقل شدند، افزود: دستگیری عاملان این حادثه در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

همچنین احمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری نیز به ایسنا، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به‌دنبال نشت گاز کلر ناشی از سرقت کپسول کلر توسط سارقی در حومه شهر هفشجان بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی و شرکت آبفا وارد عمل شدند و نشتی گاز به‌صورت کامل برطرف شد. کیفیت آب نیز در لحظات ابتدایی سنجیده و پس از بررسی‌های لازم، مشخص شد که آب از نظر کیفی کاملاً سالم و همانند گذشته قابل استفاده است ومردم هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس