کد خبر 1273923
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
موتور تسلا

موتورسیکلت تسلا قطعاً ایده جذابی برای ورود این شرکت به دنیای وسایل نقلیه دو چرخ است. حال یک طراح آمریکایی می خواهد با الگوبرداری از خودروهای تسلا این رؤیا را به حقیقت بدل کند.

به گزارش مشرق، طراح اهل کالیفرنیا، Ash Thorpe، در یک رندر خیالی تجسم کرده است که اگر روزی کمپانی تسلا تصمیم به ساخت موتورسیکلت بگیرد، این محصول چه شکل و شمایلی خواهد داشت! با همکاری Carlos Colorsponge، این رندر به کانسپتی با لقب Sokudo تبدیل شده است. همان طور که احتمالاً می دانید، تسلا یک پیکاپ به نام سایبر تراک دارد. تراکی که شیشه های چندجداره آن در روز رونمایی شکسته شدند! خب حالا به تصاویر این کانسپت نگاه کنید. گویی نسخه دو چرخ از سایبر تراک را پیش روی خود داریم! با طراحی آینده نگرانه و بسیاری از المان های عجیب. کانسپت موتورسیکلت تسلا یک وسیله مفهومی یا بهتر است بگوییم، تمرینی برای ساخت یک موتورسیکلت ایده آل برای استفاده عموم مردم به شمار می رود.

طراحی نوین موتورسیکلت تسلا

اگر تسلا موتورسیکلت بسازد چگونه خواهد بود؟ +عکس

به نظر می رسد طراح در این کانسپت، به دنبال پیروی از مفهوم سایبر پانک یا همان زبان طراحی تسلا سایبر تراک بوده است. Thorpe که خود از مالکان تسلا محسوب می شود، از تجربه سواری با محصولات این برند در خلق این کانسپت دو چرخ بهره برداری کرده است. اگرچه خود او تجربه راندن وسیله دو چرخ را ندارد و همین موضوع، پاسخ بسیاری از ابهام ها و پرسش های مشکوک درباره طراحی موتورسیکلت تسلا را به ما می دهد. در نگاه نخست، واضح است که مقدار زیادی فیبرکربن در ساخت بدنه این موتور به کار برده اند. حال آن که بدنه بر روی یک شاسی آلومینیومی سوار شده است. موارد جذاب دیگری هم در این کانسپت به چشم می خورند. از جمله آن ها به لاستیک های صیقلی میشلین و دیسک ترمز بزرگ برای چرخ جلو می توان اشاره کرد. ممکن است بپرسید پیشرانه دقیقاً در کجا قرار دارد؟ خب راستش را بخواهید، ما هم همچون شما نمی دانیم!

آینده موتورسیکلت تسلا

اگر تسلا موتورسیکلت بسازد چگونه خواهد بود؟ +عکس

خب با بررسی بیش تر باید بگوییم که اگر قرار باشد زین موتورسیکلت تسلا همچون آن چه در این کانسپت طراحی شده است به تولید برسد، ما اصلاً سوار بر آن نمی شویم! چراکه قطعاً پاهای راکب را اذیت خواهد کرد. همچنین محل قرار گرفتن پاها هم چندان مناسب به نظر نمی رسد. نیازی به توضیح ندارد که در این موتورسیکلت، عملاً فاصله با زمین بسیار اندک است. بنابراین شما چه بخواهید و چه نخواهید، آن سطوح فیبرکربنی در اثر ساییدگی با زمین خراشیده می شوند! البته ما کمی داستان را جدی گرفته ایم! چراکه این موتورسیکلت فعلاً در حد طرح و ایده است، اما به هر حال، این کانسپت یک مفهوم جالب را در دنیای وسایل نقلیه دو چرخ ارائه می دهد. قطعاً چند سالی طول می کشد تا نام تجاری تسلا به دنیای دو چرخ ها باز شود، اما به هر حال، عرضه موتورسیکلت برقی با نشان تسلا بسیار جذاب می تواند باشد. البته بسیاری از قطعات و المان های این موتورسیکلت باید بازطراحی شوند، چراکه الان بیش تر از آن که به درد استفاده انسان ها بخورد، برای سواری دادن به ربات ها مناسب است! در صورت رفع ایرادات، آنگاه می توان گفت که با یک موتورسیکلت برقی جذاب سر و کار داریم.

منبع: اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس