کد خبر 1274513
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
تأکید السیسی بر حمایت از راه‌حل سیاسی بحران یمن

رئیس جمهور مصر بر موضع ثابت این کشور در حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع و فراگیر برای بحران یمن تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «محمدعلی المقدشی» وزیر دفاع دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» صبح امروز دوشنبه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار «محمد زکی» فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و تولیدات جنگی مصر و نیز «محمدعلی مارم» سفیر یمن در قاهره حضور داشتند.

طبق گزارش وب سایت روزنامه «الأهرام»، السیسی در این دیدار بر موضع ثابت قاهره در حمایت از تمامی تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر بحران یمن به منظور تحقق ثبات یمن، وحدت و استقلال آن و نیز پایان دادن به دخالت‌های خارجی در امور داخلی یمن تأکید کرد.

وی این مواضع را از اصول ثابت سیاست مصر خواند و افزود که مصر هرگز از هیچ تلاشی برای کمک به یمن جهت رسیدن به چنین اهدافی دریغ نخواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» ‌ رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس