عکس| کشتار دسته جمعی دلفین‌ها در جزایر فارو چگونه رقم خورد؟

کشتار هزاران دلفین در جزایر فارو با واکنش‌های زیادی همراه شده و برخی آن را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، هر تابستان در مجمع الجزایر فارو، که یک منطقه خود مختار بخشی از دانمارک است، صدها نهنگ و دلفین پهلو سفید در شکارهایی معروف به «گریند» که ساکنان آن به عنوان یک سنت قدیمی از آن دفاع می‌کنند، سلاخی می‌شوند.

به گزارش «آر تی ال»، این شکار همیشه انتقادات شدیدی را در خارج از این کشور برانگیخته است، اما هرگز به اندازه هفته گذشته، هنگامی که هزار و ۴۲۸ نهنگ و دلفین در یک روز شکار شدند، سوالاتی را در خود فارو در مورد روشی که فعالان از مدت‌ها پیش آن را ظالمانه می‌دانستند، مطرح نکرد.

عکس| کشتار دسته جمعی دلفین‌ها در جزایر فارو بر سنت این منطقه سایه افکنده است

تصاویر منتشر شده، صدها دلفین را که روی شن و ماسه صف آرایی کرده اند نشان می‌دهند.

تصاویر همچنین نشان می‌دهند که آب دریا به دلیل سلاخی این نهنگ‌ها و دلفین‌ها به رنگ قرمز درآمده است.

این تصاویر برخی از سرسخت‌ترین حامیان «گریند» را شوکه کرده و نگرانی‌های را در رابطه با ماهیگیری، که صنعتی حیاتی برای این مجمع الجزایر است، برانگیخته است.

عکس| کشتار دسته جمعی دلفین‌ها در جزایر فارو بر سنت این منطقه سایه افکنده است

برای نخستین بار دولت محلی مجمع الجزایر خودمختار دانمارکی واقع در اعماق اقیانوس اطلس شمالی اعلام کرد که قوانین مربوط به کشتن نهنگ‌ها و دلفین‌ها را بدون در نظر گرفتن ممنوعیت کامل این سنت، مجدداً ارزیابی می‌کند.

«ینس مورتان راسموسن»، یکی از صیادان حاضر در روستای اسکالا، می‌گوید «من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم؛ این بزرگترین صید در فارو است.»

عکس| کشتار دسته جمعی دلفین‌ها در جزایر فارو بر سنت این منطقه سایه افکنده است

به گفته وی، «صادرکنندگان ماهی تماس‌های تلفنی زیادی از مشتریان خشمگین خود دریافت می‌کنند و صنعت ماهی قزل آلا هم اکنون علیه شکار دلفین‌ها بسیج شده است؛ این اولین بار است.»

گوشت نهنگ‌ها و دلفین‌ها تنها توسط خود ماهیگیران خورده می‌شود، اما این نگرانی وجود دارد که خبر قتل عام، شهرت مجمع الجزایری را که بطور قابل توجهی به صادرات ماهیان دیگر از جمله ماهی قزل آلا متکی است، تحت تاثیر قرار دهد.

به طور سنتی جزایر فارو، که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، در عملی که به «گرینددارپ» یا «گریند» معروف است، نهنگ‌های خلبان و دلفین‌ها را شکار می‌کند.

عکس| کشتار دسته جمعی دلفین‌ها در جزایر فارو بر سنت این منطقه سایه افکنده است

شکارچیان ابتدا نهنگ‌ها را با یک نیم دایره وسیع از قایق‌های ماهیگیری احاطه کرده و سپس آن‌ها را به داخل خلیج می‌برند تا توسط ماهیگیران در ساحل شکار و سلاخی شوند.

به طور معمول، سالانه حدود ۶۰۰ نهنگ خلبان از این طریق شکار می‌شوند؛ همچنین تعدادی هم دلفین در این بین نیز صید می‌شوند.

عکس| کشتار دسته جمعی دلفین‌ها در جزایر فارو بر سنت این منطقه سایه افکنده است

«راب رید»، مدیر ارشد سازمان غیردولتی حفاظت از دریا موسوم به «سی شپرد»، می‌گوید «چنین شکاری در سال ۲۰۲۱ توسط مردم یک جزیره بسیار ثروتمند اروپایی صورت می‌گیرد؛ مردم این منطقه نیازی به شکار این همه نهنگ، آن هم به طور وحشیانه ندارند.»

این سازمان غیردولتی می‌گوید که این شکار چندین قانون را نیز نقض کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    14 0
    از نظر غربگرایان فقط سگ مهم است حتی کشتار وحشیانه فک ها در کانادا هم مهم نیست! خخخخخ فقط سگ جان خخخ
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    تاریخچه کشورهای اروپایی پر هست از این اتفاقات و ، وقایع و نسل کشی ها .. حالا مدعی حقوق بشر و حقوق حیوانات و مدعی جهان اول هم شدن !!!
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    مدعیان دروغین وخبیث وضدخلقت وزیبایی های خدا اینگونه رسوا میشوند درکل این مدعیان دروغین که معنی بشر قدرت خدا وعظمت خدارا نمیفهمند وخبیث ترین انسان نماهای عالمند که دراصل شیطانند
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    توحش که شاخ و دم نداره بعد اینا از ماها حق توحش می گرفتن !!!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    حقوق بشرت درد نمیگیره المهناز، اقامیری، جولی، احمدی نژاد، زیباکلام.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    وحشیا
  • محمد SE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    با درود به همه عزیزان واقعا جای تاسف داره برای هر کسی و هر گروهی و هر ملتی که به موجودات دیگر چه انسان و چه حیوان به خاطر منافع خودش آسیب وارد نماید ... واقعا تاسف باره
  • محسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    حالا این اگه تو سواحل ایران بود ها....الان از سازمان ملل تا شورای امنیت و کاخ سفید بیانیه صادر میکردن از اینور سیلیبریتی های نون به نرخ روز خور هشتگ میزدن افساد طلبان ها ربطش میدادن به سند 2030 وجاسوسان محیط زیستی هزار جور چرت و پرت دیگه
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    از اروپایی های وحشی چیز عجیبی نیست. یک ژنرال فرانسوی وحشی در کتاب خاطراتش نوشته بود ما از گوش های الجزایری ها بشکه ها پرکردیم.فرانسوی های وحشی. آلمانی های احمق و وحشی و از همه بدتر انگلیسی های بیشرف و وحشی. به آقای دکترامیر عبداللهیان پیشنهاد می کنم در فیش حقوق سفیران ایران در اروپا و در کشورهای انگلوساکسون مثل استرالیا و نیوزلند یک ردیف پرداختی 100 دلاری به نام "حق توحش" اضافه کند که بار مالی هم ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس