کد خبر 1274829
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
درخواست ۹۱ نماینده برای کاهش تعطیلات تابستانی مجلس

جمعی از نمایندگان مجلس با تدوین طرحی خواستار کاهش تعطیلات تابستانی قوه مقننه از ۳۰ روز به ۱۵ روز شدند.

به گزارش مشرق، اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار اصلاح ماده ۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شده اند.

این طرح که به امضاء ۹۱ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است برای طی مراحل قانونی در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار داده شده است.

متن این طرح به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۹۱ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم میشود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

از آنجایی که مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی، چابک و بناست در حل مشکلات مردم به صورت جهادی عمل کند لذا تعطیلات یکماهه مجلس میتواند تبعات نامطلوب در بین جامعه داشته باشد و از طرفی تأثیرات نامطلوب تعطیلات زیاد بر اقتصاد کشور امری غیر قابل کتمان و اغماض است.

از همین رو تحقق جهش تولید و خروج از وضعیت فعلی کشور نیازمند عزم و اراده جدی است و رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم فقط با تلاش شبانهروزی و ایثارگرانه نمایندگان میسر است.

لذا طرح مذکور در جهت کاهش تعطیلات مجلس ارائه می‌گردد.

عنوان طرح:

طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

ماده واحده :در ماده (۸۲)قانون آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی عبارت »سی روز« به عبارت »پانزده روز« اصلاح می‌شود.

در ماده ۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است:تعطیلات تابستانی مجلس در هر سال سی روز است که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‏شود. هیأت رئیسه می‏تواند در تنظیم برنامه جلسات علنی و کمیسیون‏ها به‏گونه‏ای عمل کند که نمایندگان در هر ماه یک هفته کاری هم برای رسیدگی به وظایف نمایندگی فرصت داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • .. IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 3
    سلام.یک سوال اساسی،الان عده زیادی در ایام تابستون و عید! به کرونا مبتلا شدن(دقیقا بخاطره خوش گذارنی عید برای مسافرت و لذت دنیویی!) و درست اواخر تابستون(امروز و ..) به مرور بخاطره کاهش رفتن به مسافرات و کسب درامد و ..! به خانه ها خود برگشتن!(اما کرونا کاهش پیدا کرد!) اصلا چرا ایام تابستان و عید رو در چنین شرایط کرونایی تعطیل میکنید! اصلا کجایی اسلام امده،که چنین تعطیلات داشته باشیم،طبق ایات قران کریم،بعد از اتمام نماز جمعه،باید رفت و کارها رو انجام داد! .. ! در قبل از ایام کرونایی همیشه ایام عید فاجعه از همه ابعاد داشتیم! و الان که اوضاع بدتر شده! . الان که تابستون و عید نیز تبدیل به فاجعه مرگ میر مستقیم شده! ..واقعا این تعطیلات رو بردارید! .. حداقل برای دولتی و زیر مجموعه انها .. با هیچ جایی اسلام جور در نمیاید! حکومت اسلامی،چرا باید قوانین لائیک هاو سکولارها و دنیا پرستان رو اجراء کنه.! نه شخص همه زندگیش کار باشه،نه از اون طرف..! اما وضعیت حالا بشدت به ضرر همه ما شده! مخصوصا الان در اوضاع کرونایی! که عده واقعا سنگ دل و سنگ قلب هستن! که میرن مسافرت (غیرضروری و واجب) که عده زیادی رو به کشتن بدن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس