کد خبر 1275056
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
مواضع شورای اروپا درباره افغانستان اعلام شد/ چالش بزرگ جهان

شورای اتحادیه اروپا در پایان نشست روز سه شنبه مواضع اتحادیه اروپا در قبال افغانستان را مشخص کرد و اعلام داشت که وضعیت در افغانستان یک چالش بزرگ برای کل جامعه بین المللی است.

به گزارش مشرق، براساس بیانیه منتشر شده از شورای اتحادیه اروپا، با توجه به وضعیت کنونی افغانستان، شرکای بین المللی به ویژه سازمان ملل باید هماهنگی و تعامل داشته باشند.

این بیانیه افزود: حداقل نیروی اتحادیه اروپا در کابل بسته به وضعیت امنیتی در آنجا برای تسهیل روند تحویل کمک های بشردوستانه و نظارت بر وضعیت حضور خواهد داشت و همچنین می تواند خروج امن، مطمئن و منظم همه اتباع خارجی و افغان هایی را که مایل به ترک کشورشان هستند، پشتیبانی کند.

اتحادیه اروپا با تاکید بر اولویت بالای وضعیت کنونی افغانستان افزود: اتحادیه اروپا یک چارچوب منطقه ای برای همکاری با همسایگان افغان برای کمک به جلوگیری از آثار منفی وضعیت افغانستان در منطقه ایجاد خواهد کرد.

شورای اتحادیه اروپا همچنین در نشست روز سه شنبه نتیجه گیری هایی را در مورد افغانستان با تأکید بر تعهد اتحادیه اروپا به صلح و ثبات در این کشور و حمایت از مردم افغانستان تصویب کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته گفت که بروکسل چاره ای جز همکاری با دولت مورد حمایت طالبان ندارد اما این تعامل به معنای به رسمیت شناختن آنان نیست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس