میخائیل اولیانوف

نماینده روسیه در وین اتریش گفت که ایران در پایان مذاکرات برای احیای برجام خواستار راه‌حل و نه مذاکراتی طولانی مدت است.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که ۹۰ درصد موارد اختلافی میان ایران و کشورهای غربی درباره برجام حل شده است.

وی که با شبکه العربیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «من معتقدم که تا ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) که ششمین دور مذاکرات وین به پایان رسید، ۹۰ درصد موارد اختلافی حل شده بود و حدود ۱۰ درصد از اختلافات باقی مانده بود به همین دلیل باید در سریعترین زمان ممکن، راه‌حل‌هایی برای اختلافات باقی مانده پیدا شود».

وی در ادامه گفت: «تهران نیز می‌گوید که در پایان مذاکرات خواستار راه حل و نه مذاکرات طولانی مدت است و معتقدم که تمامی طرف‌های مذاکره کننده نیز دیدگاه مشابهی داشته باشند».

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

اخیراً مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستار گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پیروزه IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    اصل همان ده درصد است از کجا معلوم بعد از توافق امریکا زیرش نزند .در صورتی که ایران تمام کارهای که نیاز بوده ودر توافق گنجانده شده انجام داده ولی امریکا از مسولیت شانه خالی می کند پس قرار داد بین طرفین باید طوری باشد که کسی به راحتی فرار نکند تا دیگری دچار ضرر و زیان شود.
  • علی اصغر از تهران IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 7
    نه ایران و نه امریکا خواهان حل برجام نیستند این که مثل روز روشن است آیا اسرائیل می گذارد امریکا تحریمها را بردارد نه آیا جمهوری اسلامی حاضر میشود با امریکا روابط سیاسی و اقتصادی داشته باشد نه
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 2
    خداییش عقل شما بیشتر از مجموع اصلاحاتچی ها و غربگداهای داخلی میرسه!!!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 5
    فردا میان میگن ما بودیم که همه مشکلات برجام رو حل کردیم(مثل پیمان شانگهای)..
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 1
    پس مصوبه اقدام راهبردی چی؟؟؟ چند ماه راستی آزمایی و .....؟؟یعنی اون مصوبه فقط برای دوران آقای روحانی بود؟؟
  • محسن IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    بر فرض توافق سه سال دیگه ترامپ یا جمهوری خوان میاند سر کار برجام رو دوباره پاره میکنند . اقتصاد ایران طاقت تنشهای وحشتناک رو دیگه نداره . مکانیزم ماشه هم برای تحمیل خواسته های جدید شون فعال میشه که اگه تن ندیم میریم شورای امنیت تحریم برجامی نفت برداشته میشه تحریم تروریستی نفت باقی میمونه !
  • حسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    سالها رنج و سختی مردم به خاطر برنامه اتمی هیچ گونه توجیهی ندارد مگر اینکه سلاح اتمی ساخته بشه و امنیت کشور رو تضمین کنه ،وگرنه با وجود معادن نه چندان غنی اورانیوم در ایران و وجود منابع عظیم نفتی و انرژی ارزان و بیپایان خورشیدی تولید برق از انرژی اتمی کو چکترین صرفه اقتصادی وسیاسی برای کشور نداره ،مسئولین باید تصمیم شجاعانه بگیرند تقریبا بیشتر کشور های اطراف ایران یا سلاح اتمی دارند و یا در حال کسب کردن قابلیت ساخت سلاح اتمی هستند ،اینکه بگوییم سلاح اتمی غیر انسانی هست و از نظر شرعی تولید و نگداری ان حرام است با واقعیت های روز دنیا هم خوانی نداره ،واقعیت اینه که تمام همسایه های ایران از سلاح اتمی به عنوان اهرمی برای پیشبرد اهداف خود وگاها تهدید ایران استفاده میکنند ،چند وقت پیش فر مانده ارتش پاکستان در بهبوهه درگیری های لفظی ایران و عربستان ایران رو تهدید به نابودی کرد ،ترکیه نیز به پشتیبانی پاکستان و همچنی یکصد عدد سلاح اتمی امریکا که در پایگاه اینجرلیک نگهداری میکنه همواره منافع ایران رو نادیده میگیره و همه جوره با ایران دشمنی میکنه ،امروز ساخت سلاح اتمی از اقتصاد هم واجب تره ،اگر سلاح اتمی داشته باشیم هیچ نیازی به نوسازی ناوگان فرسوده نیروی هوایی و یاخرید تانکهای پیشرفته نداریم و از خروج صد ها میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری میشه ،همچنین با پیر شدن جمعیت و تک فرزند شدن بسیاری از خانواده ها در سالهای اینده حتی سرباز هم به اندازه کافی نداریم تا لب مرز بگذاریم ولی ساخت تعداد کافی سلاح اتمی این کمبود رو هم به راحتی جبران میکنه ،در دنیای اینده جایز برای ترسو ها نیست ،اگر سلاح اتمی داشتیم با قدرت از متحدینمون دفاع میکردیم و ترکیه جرات نمیکرد بخشهایی از خاک سوریه و عراق رو اشغال کنه ،همچنین اسراییل هم جرات نمیکرد با اون انفجار کذایی بیروت رو نابود کنه و مردم لبنان و حزب ا... رو به درد سر بیندازه،خواهش میکنی مسئولین با دید باز به این مسئله نگاه کنند،هر توافقی که با دموکرات ها بشه سه سال دیگه جمهوری خواهان بدون کوچکترین تردیدی از اون خارج میشن و دوباره کشور در بحران فرو میره ،سلاح اتمی باعث غرور ملی و همبستگی مردم با دولت میشه ،مطمئن باشید لیشتر از این نمیتونند تحریممون کنند و اگر جلوی ریخت و پاش ها و حقوق های نجومی گرفته بشه کشور به راحتی اداره میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس